handdator

Visa fullständig version : Bakre kupébelysning slocknar inte



Cofflan
2023-11-14, 17:23
Hej, tacksam för hjälp. Bakre läslampor/kupébelysning på min vw golf 2018 sportscombi slocknar inte vid färd. De tänds som vanligt när man öppnar bilen men när jag startar bilen släcks all övrig belysning förutom dessa lampor. De lyser under hela färden. Som tur är slocknar de när jag låser bilen. Någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand! Christopher

AndySwede
2023-11-14, 19:06
Det finns väl en switch där vid lampan där du kan välja om de ska lysa vid öppning eller konstant?

Sn00k
2023-11-14, 20:51
Finns en knapp i taket vid främre belysningen för att slå av bakre..? tryck på denna EN gång, sedan bak och tryck av båda.. lite av en klassiker att lyckas hamna 'i otakt' med dessa, speciellt när det är barnstolar bak med i bilden ;)

AndySwede
2023-11-14, 21:29
Det står omnämnt i den berömda bibeln som ligger i handskfacket som ingen läser...

Cofflan
2023-11-15, 08:54
Finns en knapp i taket vid främre belysningen för att slå av bakre..? tryck på denna EN gång, sedan bak och tryck av båda.. lite av en klassiker att lyckas hamna 'i otakt' med dessa, speciellt när det är barnstolar bak med i bilden ;)

herregud vad PINSAMT. Men stort tack. Det funkar nu. Får skylla på sonen. Jag trodde att jag redan kollat denna lösning men tydligen inte tillräckligt :) sorry jag besvära er på forumet!

Blåbäret
2023-11-15, 09:09
Ingen fara. Det finns några saker som inte är helt logiska att komma underfund med och som är dåligt beskrivet i instruktionsboken.
En annan klassiker är att du måste stänga av farthållaren för att kunna se bilens mätarställning.

Cofflan
2023-11-15, 09:22
stämmer, den är väldigt märklig. För äldre personer har jag också märkt att det är väldigt svårt att förstå sig på farthållaren, hur man slår på den osv.

candyweiss
2023-11-15, 10:33
Tror du verkligen att det bara är äldre personer som har svårt med farthållaren? Hur många äldre är det som har svårt med farthållaren? Var går gränsen när någon är äldre?
T.ex. min mor och far är över 80 år och vad jag vet har de inga problem med farthållaren i deras, iofs inte likadan bil, men väl en VW. Men misstänker att funktionen är snarlik, deras bil är en 2017.

AndySwede
2023-11-15, 14:06
#7 och #8 blev lite väl mycket OT....

candyweiss
2023-11-15, 16:25
Tänkte också det när jag väl postat, men lagd lort ligger :D
Menade inget illa mot TS. Behövde bara inte blanda i åldern.
Mod kan gärna radera :)