handdator

Visa fullständig version : Nya VW Tiguan



Peter-C
2023-09-19, 23:01
Set trevlig ut!


https://youtu.be/eS-sv22lFKc?si=hJV7VCmLfffmbAsD

mangewide
2023-09-20, 07:34
Ja Verkligen!, jäkla lyft i kupén! :). Volymratt och riktiga knappar på ratten tillbaka! :)

AndySwede
2023-09-20, 11:12
Det ser ut som en trevlig uppdatering helt klart. Men det här med touchkontrollerna... Det finns väl ingen som gör såna typer av "innovativa" lösningar utan att testa dem på olika fokusgrupper. Det verkar ju som typ alla som försöker använda dem tycker det funkar riktigt dåligt, precis som reglage för klimat som inte är bakgrundsbelysta. Såna otroligt klumpiga missar, men jag läste att en hel avdelning som jobbar med mjukvara fick lämna sina skrivbord.

Peter-C
2023-09-20, 12:15
Ja det är ganska otroligt... Audi valde en medelväg med delvis knappar för reglering av det mest basala.

Provade och övervägde att köpa en Golf MK8 eller Cupra leon 300 MK4 2023 för några månader sedan men kom fram till att jag behåller Leon Cupra MK3 bla pga MK8.ans /Cupra MK4 infotainment instabilitet samt touch kontroller i allt för stor omfattning. Har en bekant som äger en MK8 jag intervjuat ;).

AndySwede
2023-09-20, 13:03
Infotainment har inte varit VWs styrka. Medan det i Audi flyter på utan lagg. Men i videon såg det ut som det var helt ok i nya Tiguanen.

Marcus
2023-09-20, 13:50
precis som reglage för klimat som inte är bakgrundsbelysta. Såna otroligt klumpiga missar, men jag läste att en hel avdelning som jobbar med mjukvara fick lämna sina skrivbord.

Klimatreglagen är bakgrundsbelysta på nya Tiguan. I princip samma design som på ID.7.

- - - Uppdaterad - - -


Provade och övervägde att köpa en Golf MK8 eller Cupra leon 300 MK4 2023 för några månader sedan men kom fram till att jag behåller Leon Cupra MK3 bla pga MK8.ans /Cupra MK4 infotainment instabilitet samt touch kontroller...

Det blir samma typ av infotainment och ratt som i Tiguan generation 3 och Passat generation 9 när Golf generation 8 uppdateras under nästa år.