handdator

Visa fullständig version : Åtgärda "skönhetsfel" före försäljning eller inte?



HerrEriksson
2023-05-04, 12:31
Hej!

Har en Golf TDI MY17 som jag tänkte sälja. Vad tror ni, är det värt att åtgärda skönhetsfelen på den innan försäljning eller inte? Har nån intryckt tröskel, spricka i bakre kofångaren och skrap framtill :o (alla skador är självklart orsakade av min kära hustru).

Mex165
2023-05-04, 13:46
Kolla med skroten om det finns kofångare i rätt kulör, annars är det väl bara att vänta på prutandet.. På våran golf uppkommer bara repor och div från blå himmel..

Peter-C
2023-05-04, 16:41
Hej!

...Vad tror ni, är det värt att åtgärda skönhetsfelen på den innan försäljning eller inte? .....

Ja det tycker jag absolut. 2017 är inte så gammalt. Som "spekulant" på en bil vill man inte se skador, särskilt inte på en relativt "ny" bil. Det drar ner priset och del köpare blir säkert bortskrämda av diverse skador. Ser oaktsamt ut.

Mex165
2023-05-05, 06:36
Enig.. Smutsigt motorrum, för lite kylarvätska, skitig interiør og "behöver en liten service" sållas bort direkt, om det inte är extremt bra pris på bilen..
Repor, bucklor och sprickor :eek: blir inga favoriter heller..

Falcor
2023-05-05, 06:47
Det beror på vad man menar med "fixa" Att byta ut delar eller lämna bort nåt på omlack om det blivit skadad visst men hemmapulare som står och kladdar med färg själv går bort. Då tar jag hellre "ärliga" skador där man ser vad som hänt och behövs göras.

Peter-C
2023-05-05, 11:01
Visst, en oprofessionell åtgärd är ju sämre än att man inte gjort någon reparation alls. Går bort :)!