handdator

Visa fullständig version : Hur tar jag fram total körsträcka? T-ROC 2020



hakank
2023-04-10, 07:24
Eftersom mitt appabbonnemang gich ut så kan jag inte se total kösträcka i den. Så jag spenderade en halvtimma med att försöka göra detta i bilen. Hittade ingenstans där jag ser den totala körsträckan. Någon som vet hur man får fram den? Tror skärmen i bilen heter Discovery Media Gen 2.

Blåbäret
2023-04-10, 08:58
Enligt den här videon på tuben så måste du stänga av farthållaren för att se den. Videon handlar om en Golf och inte en T-ROC, men det är kanske samma sak på din bil. På min bil, en Golf -14, så blockerar farthållaren också texten för total körsträcka.


https://youtu.be/TfCe0LurJuI

AndySwede
2023-04-10, 11:03
Står det nåt i den där bibeln som ligger och tar plats i handskfacket...?
Annars når man väl alla såna data antingen genom knappen car i infotainment samt i färddatorn som du opererar via högra knappsatsen på ratten...

Bopper
2023-04-10, 20:11
Enligt den här videon på tuben så måste du stänga av farthållaren för att se den. Videon handlar om en Golf och inte en T-ROC, men det är kanske samma sak på din bil. På min bil, en Golf -14, så blockerar farthållaren också texten för total körsträcka.

https://youtu.be/TfCe0LurJuI

Japp, så var det på min Arteon också och även min T-Roc 2023. Men man ser väl körsträckan, när man stannar och stänger av tändningen eller nåt sånt?

hakank
2023-04-14, 07:07
Tack! Skall kolla att slå av farthållaren.

@andyswede Ang. den mer eller mindre totalt oanvändbara manualen, jo den är igenomläst så gott det går, så framgår endast detta:

13955

Brave_Sir_Robin
2023-04-14, 07:45
Ja det är bara att slå av farthållaren så ser du miltalet. Det är så pass banalt så därför tror jag inte de inkluderat det i manualen att det blockeras av farthållaren när den är aktiverad.

Bopper
2023-04-14, 12:21
Tack! Skall kolla att slå av farthållaren.


Kolla även när du stannar bilen och slår av tändningen, om inte miltalet visas i högra hörnet där farthållaren normalt visas. Den digitala displayen brukar visas nån halvminut innan den slocknar helt.

hakank
2023-05-21, 06:22
Glömde uppföljningen av denna. Och det är ju svagt att det inte visas/står i manualen. Men visst dök totala sträckan upp bakom farthållarsymbolen. Ett tryck och så syns det. Tack alla!