handdator

Visa fullständig version : Högtalarproblem transporter 2015



Komtitta
2022-10-08, 13:03
Tja mina högtalare strular i dörrarna det är bashögtalarna de låter men basarna har lagt av det är en t5 transporter det hände exakt samma sak på förra bilen Vad kan vara felet? Har plockat bort stereon och ingenting ser galet ut bilen är 2015.

Eller är det bashögtalarna som sitter vid vindrutan hur som helst låter alla högtalare men ingen bas

AndySwede
2022-10-14, 10:32
Du har förstås kollat på ljudinställningen att basen inte står på minus. Är det oavsett ljudkälla? Alltså radio, bluetoothstreaming osv.
Basarna sitter i dörren. Du kan testa dem genom att dutta på terminalerna med ett typ 9 volts batteri och höra om det sprakar och konan rör på sig, då måste dörrsidan av eller om du hittar rätt kablar i kontaktstycket bakom radion.

Sen är det ju lite märkligt att det hänt dig samma på en tidigare T5. Den kanske inte gillar musiken du spelar :rolleyes:

pudas
2022-10-15, 13:38
Lite snurrigt med begreppen: "bashögtalarna de låter men basarna har lagt av" !
Nåväl, ett högtalarelement kan ha två typ av skador, brott i talspolen = helt död, inget ljud alls och fysiskt skadat som sprucken kon och deformerad korg vilket bruka märkas som missljud i form av surr och sprak.
Då du säger att det låter från alla högtalarna, och som jag förmodar, att ljudet är basfattigt så sitter felet troligen inte i högtalarna, utan snarare i huvudenheten, kablaget eller om tillämpligt i delningsfiltret.

Sture_
2022-10-17, 17:08
Eller är det bashögtalarna som sitter vid vindrutan

Vid vindrutan sitter det diskanthögtalare. Bashögtalarna sitter där det finns mycket plats, troligen i dörrarna.
Kan du förtydliga vad du menar med "bashögtalarna de låter men basarna har lagt av" ?

Komtitta
2022-10-24, 06:29
Det kommer ljud från dom men väldigt lite ljud när jag drar på max, Men ingen bas alls. Först la höger högtalare av sedan vänster efter ett par veckor precis som på den förra bilen.

- - - Uppdaterad - - -

När jag drar på max så kan jag höra lite ljud från bashögtalarna men ingen bas alls jag antar att stereon är väck då