handdator

Visa fullständig version : Köpråd Passat B8 4M - my15



Sulan
2022-05-08, 07:16
Hej,

Är i behov av en kombi. Har kikat på i stort sett alla bilmärken där man får en hygglig bil för runt 150kkr.
Har tidigare (2016-2019) leasat en Passat tsi som vi var nöjda med så har såklart kikat lite extra på Passat.

Nu har det dykt upp en Passat 190hk diesel - 15 med 4m och DSG och 13500mil hos en bilhandlare här i stan. Tror ut-paketet heter "sport".

-brukar det uppstå några vanliga problem vid dessa mil och ålder?

-är det något speciellt som bör vara gjort på service, oljebyte till 4m tex och hur många gånger bör det vara gjort isf?

Sen är jag så klart lite osäker på Diesel dessa dagar, är det vanskligt att köpa beg diesel 2022?

Mvh

Pelk
2022-05-08, 20:37
-brukar det uppstå några vanliga problem vid dessa mil och ålder?
Min 2016 har gått 15000mil, och jag har bytt skivor och bromsbelägg 1 gång, utöver vanlig service.


-är det något speciellt som bör vara gjort på service, oljebyte till 4m tex och hur många gånger bör det vara gjort isf?
DSG-lådan skall ha ny olja var 6000:e mil och Haldex-kopplingen (BorgWarner) skall byta olja var 36:e månad.


Sen är jag så klart lite osäker på Diesel dessa dagar, är det vanskligt att köpa beg diesel 2022?
Ja, vad ska man svara på den? Det enda man kan vara säker på är att man inte har någon aning. Som världsläget är, så kan man inte vara säker på något alls.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Sulan
2022-05-08, 21:05
tack för svar.

Ska åka och kika på den imorgon. Då borde Olja i både haldex och Dsg nyligen vara bytta, ska kolla det.