handdator

Visa fullständig version : Fader saknas i RCD310 stereo



Ojje
2022-03-07, 17:51
Jag har en Transporter T5 Kombi från 2013. Har högtalare i dörrarna (diskanter fram) och två Pioneer högtalare bak i taket. Allt ser korrekt installerat ut när jag ser hur högtalarna är inkopplade i stereon.
Dock finns inte "Fader" under menyn för ljudinställningar, men Balans finns.
Någon som har liknande erfarenhet eller tips på hur man åtgärdar?

Ser ingen poäng med att Fader skulle saknas. Speciellt när man har ljudbokslyssnande barn i baksätet.
Är det det någon mening att byta dörrhögtalarna? Tycker det inte låter speciellt bra, framförallt när man pratar i handsfree. (börjar väl med att ljuddämpa dörrarna).

AndySwede
2022-03-08, 10:03
Ljuddämpa dörrarna gör stor positiv skillnad även med originalhögtalarna. Samt att du får en tystare kupé.
Välkommen på fredag så får vi se om fadern går att trolla fram :)

Ojje
2022-03-11, 16:36
Uppkoppling med VCDS lyckades inte trolla fram någon Fader. Märkligt, men jag kommer att koppla om högtalarna som att Balance blir Fader.

AndySwede
2022-03-11, 16:58
Ja det var märkligt det där Örjan. Radion var kodad för två högtalare fast det var fyra installerade från fabrik och alla utgångarna inkopplade. Att koda för fyra högtalare gjorde ingen skillnad, ingen fader dök upp i menyn, inga andra val att göra i kodningen heller. Antagligen finns inte funktionen i din mjukvara i radion.

5MO053186J heter radion.