johan_paz
2022-01-22, 12:09
Detta gäller en Skoda superb 2, men då drivlinan är samma som både passat och golf så tänkte jag att jag testar där flest läser :)
Har ett intermittent skakande i ratten, ofta runt 90-110 kmh. Har bytt bägge bromsskivor och hjullager fram, utan förändring. Läste mig till att det troligen är någon drivknut.
När jag kollar på det så finns det tämligen billiga kompletta axlar på autodoc, men det skiljer någon mm upp till någon cm till samma OEM nummer. Axlarna skall ju kunna ändra längd så detta är kanske av mindre betydelse så länge de motsvarar rätt OEM nummer?
Tänkte testa med deras egna ridex märke, men dessa är ca 533mm länga mot de flesta andras 517 för samma OEM nummer. Detta för vänster fram. Annars så kompletta axlar för ungefär samma pengar: GSP.
Någon som varit i samma sits och bytt hela? Eller ska man satsa på att bara byta drivknutarna? Verkar inte bli så mycket billigare och blir garanterat mer jobb. Och hur kan man lokalisera vilken som är dålig?
tack på förhand
Har ett intermittent skakande i ratten, ofta runt 90-110 kmh. Har bytt bägge bromsskivor och hjullager fram, utan förändring. Läste mig till att det troligen är någon drivknut.
När jag kollar på det så finns det tämligen billiga kompletta axlar på autodoc, men det skiljer någon mm upp till någon cm till samma OEM nummer. Axlarna skall ju kunna ändra längd så detta är kanske av mindre betydelse så länge de motsvarar rätt OEM nummer?
Tänkte testa med deras egna ridex märke, men dessa är ca 533mm länga mot de flesta andras 517 för samma OEM nummer. Detta för vänster fram. Annars så kompletta axlar för ungefär samma pengar: GSP.
Någon som varit i samma sits och bytt hela? Eller ska man satsa på att bara byta drivknutarna? Verkar inte bli så mycket billigare och blir garanterat mer jobb. Och hur kan man lokalisera vilken som är dålig?
tack på förhand