handdator

Visa fullständig version : Bilbatteri - var köpa?



AndySwede
2021-11-14, 21:06
Tycker mitt är lite matt i orken. Kanske är det s/s som tar musten ur, är det inte bytt sedan tidigare är det inte mer än fyra år gammalt, som bilen ungefär. Någon som har tips på någon bra site? Märke på batteri?

Mex165
2021-11-14, 21:55
Varta agm E39 blev det till golfen.. Super batteri..

candyweiss
2021-11-14, 23:27
Tycker mitt är lite matt i orken. Kanske är det s/s som tar musten ur, är det inte bytt sedan tidigare är det inte mer än fyra år gammalt, som bilen ungefär. Någon som har tips på någon bra site? Märke på batteri?

Jag avaktiverade S/S direkt när min Tiguan var ny, vilket jag berättade för "min verkstad".
Svaret var: bra gjort, för det finns inget positivt med den funktionen om du vill vara snäll mot bilen :)

Bopper
2021-11-15, 13:35
Då måste man ha VCDS? För det går väl inte att avaktivera permanent i bilen?

candyweiss
2021-11-15, 14:18
Jag gjorde det med OBDeleven, men det finns flera andra lösningar.

Marcus
2021-11-15, 15:50
Då måste man ha VCDS? För det går väl inte att avaktivera permanent i bilen?

https://www.kufatec.com/en/coding-diagnosis/kufatec-coding-dongle/coding-dongle-disable-start-stop-for-vw-seat-skoda-audi-40019

Sture_
2021-11-15, 17:22
Tycker mitt är lite matt i orken. Kanske är det s/s som tar musten ur, är det inte bytt sedan tidigare är det inte mer än fyra år gammalt, som bilen ungefär. Någon som har tips på någon bra site? Märke på batteri?

Du har inte först funderat på att mäta laddningsspänningen från generatorn?
Många, många onödiga batteribyten har gjorts med utgångspunkt att batteriet är dåligt utan att mäta om det får laddning.

AndySwede
2021-11-17, 12:34
Nej jag har inte mätt ännu, tror inte det är problemet. Jag har programmerat om s/s, men bilen har ju haft ett liv i fyra år innan mig.
Det verkar gå att köpa batteri på Amazon till väldigt konkurrenskraftigt pris.