handdator

Visa fullständig version : AC problem på Golf 7 alltrack



Anders.B
2021-06-26, 15:46
Hej

Var idag ute på en tur i solskenet...
Detta gäller Golf 7 alltrack.
Efter en stunds körande upplevde vi att det inte blåste ur fläktutblåsen. Endast ett svagt blås kändes. Misstänkte nåt ställdon.
När vi kom hem och kollade under huven ser jag att det stänkt olja på insidan av höger hjulhus i höjd med generatorn. Men även ac kompressorn sitter ju där under. Kan det vara kompressorn som skvätt ur sig olja?

När bilen stått ett tag läste jag fel koder med obd11, inga koder som kan vara releterat till detta hittades. Startade bilen och då blåser det som vanligt ur fläktutblåsen, även kylan verkar funka.

Någon som varit med om nåt liknande?

Anders

pudas
2021-06-27, 09:42
AC systemet är ju ett slutet system så någon olja ska ju inte kunna läcka ut, utan att någon slang eller koppling läcker. Och då lär ju inte systemet fungera efter ett tag igen!

Marcus
2021-06-28, 12:18
Jag har upplevt något liknande med Golf 7, minus det i motorutrymmet. Varm sommardag, men endast varm luft trots max kyla (Lo) och allt därimellan, men stark luftström ur luftutblåsen, fläktfunktion helt normal. Jag stängde då av Climatronic (OFF) och efter omstart fungerade den perfekt igen.