handdator

Visa fullständig version : Problem med ljudet Arteon 2020



Pocoloco
2021-06-02, 20:49
Hej har nyligen köpt en Arteon 2020 med Dynaudio paketet.

Allt fungerar bra med ljud oavsett om jag spelar upp via Carplay eller Blåtand men då och då händer det när jag stannar bilen en kort stund, tex för att gå in till affären och sen sätter mig i bilen igen då kommer det inget ljud ut. Man ser att spelaren går. Spelar ingen roll om jag byter till radio eller annan källa.

Väntar jag nån timme och sätter mig i bilen igen så är allt normalt igen

Mågon som känner igen problemet? Och tips på åtgärd?

Kollar av här först innan jag lämnar in den tänkte jag. Kanske är en inställning eller så.

’’tacksam för tips.

Mattias
2021-06-02, 21:53
Har tyvärr exakt samma problem med min Passat Alltrack -20 med Dynaudio.
För att återställa det behöver jag gå ut och låsa bilen i ungefär 10minuter och sen fungerar det igen, gissar att det är ungefär så lång tid det tar innan can-bus bryter strömmen.

Har tyvärr ingen lösning på hur det kan åtgärdas.

candyweiss
2021-06-02, 22:40
Men vad säger VW-verkstaden om det?

Mattias
2021-06-02, 23:09
Min ska snart in på service, dom får kolla på det då.
Har samlat lite videobevis för att underlätta ärendet.

Danne_
2021-06-02, 23:11
Har haft samma bekymmer på min bil. Och det fanns en TPI om detta bekymmer.
Var något hårdvarurelaterat problem, Bara bilar med Ljudsystem.
Man var tvungen att byta hela Navigatorn. Det skulle videodokumenteras för Radion kostade 33'.

När felet kommer, testa hålla in OFF knappen tills den startar om och se om den funkar då.
Då kom ljudet tillbaka för mig.

Amazonas
2021-06-02, 23:56
Hade samma på min Passat, där räckte det med ny mjukvara så försvann problemet. Hade även massa hängningar och att skärmen vart helt svart ibland. Allt det är borta nu. Dock tycker jag den börjat lagga lite i menyerna istället, samt blivit instabilare när man kör Android Auto...

Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

AndySwede
2021-06-03, 07:25
Jag har nog inte kört eller ägt en enda VW senaste 5 åren som inte har problem med BT kopplingen. Det är helt random om man får ljud eller inte, framför allt när man har parkopplat, allt funkar och så kliver man hur och stänger av bilen ett par minuter och ska sedan iväg igen.

Det som är mest märkligt är att jag kan sätta mig i bilen "kall" på morgonen och det kan ta någon minut eller två bör BT och navigation att boota upp. Någon annan morgon tar det 10 sekunder. Samma sak med bilen "varm" som i exemplet ovan. Absolut random hur detta yppar sig. För mig är det ingen koppling till problem med just Dynaudio. Touareg 2017, T-Roc 2019, Tiguan 2016, Passat 2018, Golf 2017. Men så har jag ju alltid sagt att VWs infotainmentsystem är riktiga dinosaurier som laggar innan de ens lämnat ritbordet.

JonasSthlm
2021-06-03, 22:05
Tryck på touch on/off "knappen" på H-U i 10 sekunder så startas media systemet om.
Min 2020 Passat med Dynaudio fick en mjukvaruuppdatering för några månader sedan och funkar efter det bra, i detta hänseende.

Pocoloco
2021-06-07, 10:26
Gjorde de detta i samband med service eller åkte du för att få det fixat?