handdator

Visa fullständig version : Seat Ibitza Gti -99



Slmrjoha
2021-05-23, 12:42
Hur å
terställer man den självjusterande kopplings wiren vid kopplingsbyte?
Just nu finns det inget spel alls,rädd att den ligger på.
Tips.

AndySwede
2021-05-25, 20:49
Tjena,

Kan tyvärr inte hjälpa dig, synd att du inte får några svar. Golf och Polo borde ha om inte samma grejer snarlika så någon borde kunna hjälpa dig vidare.

Pelk
2021-05-25, 21:02
Kolla om något bibliotek har kvar Haynes reparationshandbok.
Polo från några årsmodeller tidigare borde funka för dig.


Skickat från min iPad med Tapatalk

cheba
2021-05-26, 18:41
Gissar att det är samma som på min gamla Golf GTI 2.0 8v -95. På den drog kopplingsvajern ihop sig när delen som håller fast den på armen på växellådan sprack. Genom att dra, trycka och rycka på en massa olika sätt lyckades vi till slut få spännarmekanismen att släppa, tyvärr har jag ingen aning om exakt hur det gick till.

När jag senare skaffade en Haynes bok för Golf mk3 stod det bara att kopplingsvajerns spännarmekanism inte är återställningsbar och när den väl dragit ihop sig måste den ersättas av en ny. P.g.a. att den inte är återställningsbar så ska det finnas en plastbygel runt vajern som ska användas för att spänna ihop spännarmekanismen först om man tillfälligt måste lossa vajern från lådan av nån anledning.

Jag vet som sagt inte hur vi trots detta lyckades få den att släppa, om det var bara tur eller om spännarmekanismen var defekt.