handdator

Visa fullständig version : Ventilation efter låsning



dasauto2017
2021-05-16, 14:49
Hej gott folk.
Jag undrar om det finns någon funktion som gör att ventilationen fortfarande körs lite i bilen när man har låst?
Har hört talas om det tidigare och tänker att det vore väldigt smidigt till varma sommardagar , tex om man har hund & även om man inte har.


Har en Passat 2.0 TDI Rline 2017

candyweiss
2021-05-16, 15:23
Om du har parkeringsvärmare finns det en funktion att man kan köra enbart ventilation. Tyvärr hjälper det inte mycket. Ner med rutorna en bit istället. Förmodligen har du en kombi, då finns det ett tillbehör man sätter i luckans låsanordning så att luckan är låst men står på glänt med ca 1 dm.

candyweiss
2021-05-16, 15:40
Typ en sådan här krok menar jag https://www.arkenzoo.se/trixie-bil-cooler-krok-for-frisk-luft-i-bil

NissePisse
2021-05-16, 21:36
Hej gott folk.
Jag undrar om det finns någon funktion som gör att ventilationen fortfarande körs lite i bilen när man har låst?
Har hört talas om det tidigare och tänker att det vore väldigt smidigt till varma sommardagar , tex om man har hund & även om man inte har.


Har en Passat 2.0 TDI Rline 2017

Du kan under inga omständigheter lämna barn eller djur i bilen med enbart ventilationen påslagen.
Enbart ventilation är på tok för klent en varm solig dag.

Man kan med VCDS eller OBD-11 ändra så att man kan låsa bilen när den är igång, på sätt kan man låsa bilen med motor och AC igång.

2stroke
2021-05-17, 20:50
Med VCDS kan man ändra så att man kan låsa bilen när den är igång.
Var i VCDS gör man det ?

NissePisse
2021-05-20, 00:27
Ingen aning, men eftersom det går med OBD-11 så går det garanterat med det riktiga verktyget.