handdator

Visa fullständig version : Uppgradera orginal stereo till dynaudio golf mk7



Elof
2021-05-12, 08:04
Hej

Jag tänkte höra om någon vet om det är fördraget i bilen till att byta ut till dynaudio i Golf mk7.
Vad behöver man köpa för att det ska funka. Räcker det med högtalarna dörrar och a-stolpar och sub. Gissar att man behöver förstärkaren också. Men behöver man byta ut kablar också? Går ju att beställa alla högtalare och förstärkaren på ebay. Eller från skroten. Dock lite meningslöst om det ändå inte går att koppla in.

Tacksam om någon redan har provat detta och kan ge mig ett svar:).

Mvh
Fredrik

AndySwede
2021-05-12, 08:25
Inget fördraget. Du behöver också en huvudenhet med Dynaudio programvaran i, sedan ska det kodas in och få hjälp att ta bort CP på HU och förstärkare. Sammantaget en hel del jobb. För vad Dynaudio kostar att eftermontera kan du plocka ihop massor med andra fina saker som nog kommer låta bättre. Min uppfattning.

Elof
2021-05-12, 08:52
Tack för väldigt snabbt och bra svar. Då blir det eftermarknad som gäller:).

Mex165
2021-05-12, 09:08
Har dynaudio i golfen och visst är det bra, men skulle inte eftermontera det!
Har iofs eftermonterat det i Passaten, men bytt ut basarna..
Finns förstärkare med färdig adapter, så det blir PP..

AndySwede
2021-05-12, 09:30
Tack för väldigt snabbt och bra svar. Då blir det eftermarknad som gäller:).

Dessa produkter är väldigt bra och jag har själv använt dem, i en annan bil. Finns naturligtvis olika inköpsställen. Komplettera med nya högtalare fram, där det gör mest nytta. Byt även bak om ekonomin tillåter. I stort sett PnP. Vill du gå "the extra mile" som verkligen gör skillnad dämpar du dörrarna med typ SilentCoat. Då blir det skillnad på riktigt. Är budgeten tajt, köp förstärkaren och basen, samt dämpa dörrarna, åtminstone bakom originalhögtalarna. Även det ger ett stort lyft.

Berätta gärna vilken väg du går och hur det blev! Många är intresserade av att uppgradera ljudet - om det är "enkelt" och inte kostar massor.

https://www.ebay.com.au/itm/233199951532
https://www.amazon.de/-/en/Audiotec-Fischer-Match-Set-Golf/dp/B07VLGL482