handdator

Visa fullständig version : Tiguan -19 ljusviddsreglering



Tiguan Janne
2021-04-26, 18:58
Hej

Har en Tiguan 2019 som nivåreglering inte fungerar som det ska. Lyser alldeles för kort, ljusbilden rör sig upp o ner.Vart sitter regleringen fram, har kollat bak på bärarmen.
//Janne

candyweiss
2021-04-26, 19:10
Min första tanke, har du ingen garanti kvar?

Pelk
2021-04-26, 20:18
Är ganska säker på att det bara sitter en avkännare.
Har läst tidigare att VW snålat in och använder sig av bara en.

Kan så klart ha fel, men om du inte hittar någon - kan det vara orsaken till att du inte ser någon.


Skickat från min iPad med Tapatalk

AndySwede
2021-04-26, 20:24
Det borde vara två, hur ska den annars hålla koll på om bilen är jämt men tungt lastad, tyngre bak eller nåt annat.

- - - Uppdaterad - - -


Hej

Har en Tiguan 2019 som nivåreglering inte fungerar som det ska. Lyser alldeles för kort, ljusbilden rör sig upp o ner.Vart sitter regleringen fram, har kollat bak på bärarmen.
//Janne
Finns det någon felkod lagrad?

Mex165
2021-04-26, 21:11
Sitter bara 1st på Golf 7..

cheba
2021-04-27, 18:15
Det borde vara två, hur ska den annars hålla koll på om bilen är jämt men tungt lastad, tyngre bak eller nåt annat.

Är det inte normalt med bara en nivåsensor? Min gissning är att man räknar med att även om bilen är låg (tungt lastad) bak så är den antagligen ändå inte låg fram (dels för att det inte finns mycket möjlighet att lasta i främre delen av bilen, dels för att fjädringen är styvare fram).

Pelk
2021-04-27, 19:50
På Passat B6 var det 2, fram och bak. Men vid faceliften till B7, så försvann den fram. Om jag inte har total minnestorka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk