handdator

Visa fullständig version : Rcd330+dynaudio



Tomsan
2021-03-24, 16:01
Har en golf r 2011 och dynaudio. Läser att man inte använda rcd330 till min bil.
Finns det några alternativ om man vill ha carplay?

niclast
2021-03-26, 12:47
Det finns bättre "original-stereo" är RCD330 som även ska funka med Dynaudio.

De moderna varianterna som sitter i t.ex. Golf 7 och 7.5 finns även i det "äldre" formatet.

12600

Sök på VW Discover Media MIB2 så kommer du hitta varianter för Beetle, Caddy, Transporter osv...som även idag har det "gamla" formatet av stereo.

AndySwede
2021-03-26, 13:55
Originalenheter med Dynaudio har ju en särskild mjukvara för att kunna hantera den externa förstärkaren som finns. Går man för nåt annat än originalenhet behöver man verkligen kolla kompabiliteten, annars blir det tyst. Jag har inte letat, men på alla eftermarknadsenheter jag kollat specen på, och det är inte alla, har det inte funkat med Dynaudio.

cheba
2021-03-26, 19:01
Det finns bättre "original-stereo" är RCD330 som även ska funka med Dynaudio.

De moderna varianterna som sitter i t.ex. Golf 7 och 7.5 finns även i det "äldre" formatet.

Sök på VW Discover Media MIB2 så kommer du hitta varianter för Beetle, Caddy, Transporter osv...som även idag har det "gamla" formatet av stereo.

Dessa är dock inte plug-n-play i en äldre bil som en mk6 Golf. Man behöver gå runt komponentskyddet annars låser sig enheten efter ett tag. Har sett diverse forumtrådar om detta, och om jag förstått det rätt så krävs det att man öppnar upp enheten och gör ett hårdvaruhack om man ska installera enheten i en "icke-MIB" bil.