handdator

Visa fullständig version : Lågnivåsignal till sub golf mk7?



trojlee
2021-03-18, 14:21
Någon som kopplat in en subwoofer i en mk7a? Finns ju kriminellt dyra paket att köpa men jag vill bara koppla in en aktiv kompact sub. Hur/vart får jag ut högnivå-lågnivåsignal?

AndySwede
2021-03-18, 14:29
På valfritt ställe. Många plockar signalen till högtalaren i bakdörren, nere vid b-stolpen. Använd sedan en signalomvandlare hög till lågnivå till ditt slutsteg. Det finns vad jag känner till ingen lågnivå att plocka ut på ett enkelt sätt.

trojlee
2021-03-18, 15:09
På valfritt ställe. Många plockar signalen till högtalaren i bakdörren, nere vid b-stolpen. Använd sedan en signalomvandlare hög till lågnivå till ditt slutsteg. Det finns vad jag känner till ingen lågnivå att plocka ut på ett enkelt sätt.

Finns det någon bild eller schema man kan gå efter så jag tar rätt kablas som signal?

trojlee
2021-03-21, 13:13
Finns det någon bild eller schema man kan gå efter så jag tar rätt kablas som signal?

Ingen som vet eller kopplat in?

Sture_
2021-03-21, 13:20
Du tar de två kablarna som går till valfri (bas)högtalare. Följ sedan AndySwedes inlägg. Sedan lyssnar du. Är det bra bas? Prova nu att byta plats på kablarna från högtalaren. Blev basen sämre? Då är du i motfas så byt tillbaka till tidigare.