handdator

Visa fullständig version : Läsa elektronisk servicebok



Peter-C
2020-11-30, 23:38
Sonen har köpt en Leon Cupra ST 2019. Man vill kunna läsa serviceboken utan att fråga åf. Kan detta vara något? Finns det andra alternativ?

https://www.e-boks.com/sverige/sv/nyheter/faa-tillgaang-till-din-bils-servicehaefte-digitalt-i-e-boks-plus

/Peter

AndySwede
2020-12-01, 08:17
Det där verkar ju fiffigt, inte använt själv dock. Man får väl vara observant på att beroende på när verkstaden gick med i e-bocks så finns historiken - eller inte - fast saker är gjorda. Det ser ju inte ut som ÅF-verkstäderna är anslutna och där hamnar kanske de flesta bilarna för åtgärd de första åren.

candyweiss
2020-12-01, 08:38
Jag var inte på en Mekonomen-verkstad i fredags och skulle kolla vad nästa service kostade.
De hade noll koll på vad som var gjort på servicarna innan på VW.
Jag trodde att t.ex. Mechanum och Mekonomen hade tillgång till VAG's servicehistorik iom att de är godkända auktoriserade verkstäder?
Så läsa elektronik servicebok känns totalt meningslöst om bilen inte är fullservad hos VAG.

Peter-C
2020-12-01, 09:05
Jag registrerade ett konto igår. Lade in min Golf 7 Alltrack samt sonens Cupra ST på mitt konto. Systemet meddelade att det ska hämta upp uppgifterna. Ingen information har kommit än i alla fall....
Får kolla senare idag.

/Peter

Peter-C
2020-12-01, 18:08
Uppföljning 1

Ingen uppdatering synlig på nämnda fordon i e-boks efter en dag.
Man ska välja verkstad när man lägger upp ett fordon. Endast ett fåtal finns med, inte märkes åf vad jag kan se. Ska förvisso fungera ändå heter det.

Via "minvolkswagen.se" kan man se om vw:n är servad på en rad. Det står originalservice, inga detaljer, dvs ingen servicebok.

Peter-C
2020-12-20, 11:14
Uppföljning 2

Nu har jag fått uppdatering. Den ser ut på följande vis:

12273

Detaljer:
12274

Under symbolen "pdf" får jag inte upp något.

Uppgifter för i tråden nämnd Seat visas på liknande vis.

/Peter