handdator

Visa fullständig version : Köpråd: Vw Sharan eller Seat Alhambra 2020 (Tsi)



Jerry
2020-11-08, 13:15
Hej!

Vilken bilmodell skulle ni valt att köpa ny om ni fick välja mellan Sharan och Allhambra och varför (tänker att kvaliteten borde vara densamma?)? Prisskillnaden är i alla fall väldigt stor och dessutom får man väldigt mycket mer utrustning till Seaten? Har en offert på ca 380 tkr på Allhambra och då ingår det mesta. Motsvarande till Sharan hamnar ca 440 tkr. Hur kommer det sig att det är så stor prisskillnad?

/Jerry

candyweiss
2020-11-08, 15:31
1. Audi
2. Volkswagen
3. Skoda
4. Seat
Audi mest premium och pris därefter.
Seat minst premium och pris därefter.

Marcus
2020-11-08, 19:11
Det är i grunden samma bil. Utrustning kan skilja, liksom andrahandsvärde. Priser varierar beroende på kampanjer och annat. Det är två olika biltillverkare och två olika säljorganisationer som gör sina bedömningar, värderingar utifrån sina marknader och förutsättningar etc. Olika CO2-mål m.m. Jag hade valt den bil som för tillfället var det bättre erbjudandet, i det här fallet låter det som Alhambra. Det uppskattat något sämre andrahandsvärdet är sannolikt långt mindre än prisskillnaden.

Bilmeken
2020-11-09, 10:58
Vad som avgjorde valet för mig var att Alhambra inte gick att få med adaptiv farthållare o auto broms. Men det var 2018
kanske ändrat nu !

Jerry
2020-11-09, 14:56
Vad som avgjorde valet för mig var att Alhambra inte gick att få med adaptiv farthållare o auto broms. Men det var 2018
kanske ändrat nu !

Förstår, detta verkar ingå nu. Tycker ju alhambran är bra men är lite skeptisk till alcantara-stolarna med dess röda söm.