handdator

Visa fullständig version : Söker skumplastmojäng till skärmfäste...



Pulster
2020-10-31, 14:49
På högra sidan av min golf -11 nertill framför dörren sitter en slags skumplastgrej som jag tror ska förhindra att smältvatten pga kupévärmare ska samlas och frysa och orsaka skador på framdörr när man öppnar den. På vänster sida saknas denna mojäng och där har det blivit både rost och frostsprängning på dörren. Var får man tag på en sån skummojäng? Och vad kan det riktiga namnet på den vara?

Peter-C
2020-10-31, 16:38
Åk in till VW återförsäljare så letar de fram den via sina ritningar /sprängskisser. Kostar högst sannolikt inte så mycket.

/Peter

Pulster
2020-11-01, 13:13
Åk in till VW återförsäljare så letar de fram den via sina ritningar /sprängskisser. Kostar högst sannolikt inte så mycket.

/Peter

Ok, ja det är väl kanske smidigaste alternativet. Tack för svar!

pudas
2020-11-01, 15:29
Det kan vara en grej som ska tas bort innan kundleverans också. På min Golf upptäckte dom vid service att flera skumplast grejer inte hade plockats bort före leverans, bla skumplast block i fjädrarna!

JonasSthlm
2020-11-01, 15:52
Det kan vara en grej som ska tas bort innan kundleverans också.

Inte dessa skumbitar, dom monterades på Golf V efter garantireparation när främre/nedre delen av dörren har blivit uppfläkt då den har tagit i isklumpar på insidan vid tröskeln. Jag tror att dom sitter standard på senare Golf V sålda i Sverige, men är inte helt säker.

Hur som så finns dom att köpa hos VW åf, och kostar inte många kronor.

Pulster
2020-11-02, 10:20
Inte dessa skumbitar, dom monterades på Golf V efter garantireparation när främre/nedre delen av dörren har blivit uppfläkt då den har tagit i isklumpar på insidan vid tröskeln. Jag tror att dom sitter standard på senare Golf V sålda i Sverige, men är inte helt säker.

Hur som så finns dom att köpa hos VW åf, och kostar inte många kronor.

Ja, så jag också förstått det. Att de eftermonterades. Och det är ju tydligt att på den sidan det inte sitter en sån har dörren knäckts lite och så har det blivit rost.