handdator

Visa fullständig version : CarPlay via Full link Seat Alhambra vill ej connecta!



robwe
2020-10-23, 23:33
Hej!
Har köpt en Seat Alhambra från sent 2017 med CarPlay via Seats lösning Full Link. Full link var ej aktiverat då vi köpte bilen så det gjordes idag hos VW återförsäljare. När jag nu kopplar in min iPhone via usb kommer telefonen ej upp på skärmen i bilen enligt den instruktion som finns. Jag har startat om telefonen och den är uppdaterad med senaste iOS etc. Vad kan vara fel?
Telefonen är använd till CarPlay på en VW Touran i flera år tidigare utan problem.
Tacksam för tips!

candyweiss
2020-10-24, 06:52
Jag skulle kört tillbaka till återförsäljaren och tagit upp problemet.

AndySwede
2020-10-24, 09:14
Det kan vara kinkigt vilken kabel man använder. Original ska alltid funka.

robwe
2020-10-26, 16:22
Jag lämnade in bilen hos samma VW återförsäljare idag och de kunde konstatera att man, utöver att installera en mjukvara för att aktivera Full link som de redan gjort, så måste USB uttaget plus en kontakt i anslutning till den bytas för att Full link ska fungera. Detta står i en liten finstilt text i de handlingar som medföljer Full link mjukvaruinstallationen. Det hade dock firman missat.
USB och kontakt är nu beställt och ny tid inbokad, så förhoppningsvis fungerar det efter nästa besök.
Detta kan vara bra att veta för andra som har en VW, Seat, Skoda eller annan VW koncern bil som vill aktivera CarPlay eller liknande på en bil som är förberedd för det men inte aktiverat.

vfr
2020-10-26, 16:52
Jättebra att du återkopplar och talar om hur det gått. Fortsätt gärna med det. :)