handdator

Visa fullständig version : Passat GTE -16 led high strålkastare, ledramps inkoppling



Joakimsunesson
2020-09-25, 07:06
Hej

Jag har en passat GTE -16 med led high strålkastare.
Jag har monterat en ledramp på den och förstått att det skall monteras en CANM8 enhet som skall kopplas in vid ratten. Jag hittar ingen genomföring genom torpedväggen som jag kan använda. Har läst på andra ställen att det skall finnas en bra snett bakom batteriet men då detta är en GTE så sitter det en grej till elmotorn där och vet inte hur mycket man bör skruva bort. Är erfaren bilmekaniker så skruva kan jag men har inte skruvat så mycket med dessa bilar så söker tips på genomföring innan jag skruvar isär förryckte.

Tack på förhand.

AndySwede
2020-09-25, 07:33
Inte svaret på din fråga, men jag gissar att alla B8 Passater har genomföringar på exakt samma ställe. Annars brukar en konborr lösa detta problem, jag använder sedan gummituttar som normalt används i elbranschen i hålet. Men kan du skriva bort mojängen så är det kanske lättast ändå.

1203812039

Bruse
2020-12-15, 21:06
Hej! Tänkte också installera en ramp på min GTE -17. Var kopplar jag in mig mot 12V batteriet?

Tack!

Sture_
2020-12-16, 11:30
Hej! Tänkte också installera en ramp på min GTE -17. Var kopplar jag in mig mot 12V batteriet?

Du kan koppla in rampen via ett relä som matas direkt från batteriet via en lämpligt dimensionerad kabelsäkring.
Styrningen av reläet tar du direkt från den ena helljuslampans matning.
Inget CANBUS behöver blandas in.

Bruse
2020-12-18, 07:48
Hej! "Problemet" är att 12V batteriet är placerat i skuffen på GTE. Jag vill helst kunna koppla in mig någonstans i motorrummet, om det är möjligt?

Pelk
2020-12-18, 08:04
På min (ej GTE) har jag laddnings/starthjälps-anslutningar i motorrummet. I teorin, så borde man kunna ansluta till dem. Med säkring förstås.

Med det kan finnas orsaker till att man inte skall glra så, tex laddvakt etc.


__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

AndySwede
2020-12-18, 08:55
Det finns ju massor med elförbrukare där framme så det borde ju finnas någon "elcentral" att koppla in sig på förutom pluspolen för starthjälp. Alternativt bland säkringarna.