handdator

Visa fullständig version : Högfrekvent ljud när släpper upp bromsen Passat Alltrack 2013



johannagunn
2020-09-18, 13:27
Hej!

Nybliven passat-ägare här och hoppas någon därute har har möjlighet att hjälpa mig.

Hör ibland (oftast, men inte alltid) ett högfrekvent ljud när jag släpper upp bromsen, pågår ca 1-2 sekunder. Bromskivor, belägg och ok är nyligen bytta men problemet fanns innan det också. Har någon erfarenhet av detta och någon idé på vad det kan vara? Jag upplever att ljudet kommer från höger bak.

Tacksam för alla idéer!

AndySwede
2020-09-19, 11:40
Hej!

Nybliven passat-ägare här och hoppas någon därute har har möjlighet att hjälpa mig.

Hör ibland (oftast, men inte alltid) ett högfrekvent ljud när jag släpper upp bromsen, pågår ca 1-2 sekunder. Bromskivor, belägg och ok är nyligen bytta men problemet fanns innan det också. Har någon erfarenhet av detta och någon idé på vad det kan vara? Jag upplever att ljudet kommer från höger bak.

Tacksam för alla idéer!
Det är inte så att det är parkeringsbromsen du hör?

johannagunn
2020-09-19, 12:33
Jag vet inte, ljudet är inte samma som när jag släpper upp parkeringsbromsen vid start, då är det mer ett dovt elektriskt ljud som hörs. Det här högfrekventa ljudet uppstår bara efter broms under körning.. Skulle det kunna vara parkeringsbromsen ändå?