handdator

Visa fullständig version : Skydd mot dörruppslag



Peter-C
2020-09-11, 18:53
Funnet på stan ikväll:

11999

Högersidans skydd ligger lite högt pga stark blåst. Skyddar mot kraftigt höjda SUVars (monstetruckars) dörruppslag...

candyweiss
2020-09-11, 19:28
Funnet på stan ikväll:
Högersidans skydd ligger lite högt pga stark blåst. Skyddar mot kraftigt höjda SUVars (monstetruckars) dörruppslag...
Coolt :D Kanske för att dom inte själv parkerar mitt i P-rutan :)

eddiw
2020-09-13, 11:41
Ja det där skulle man ju definitivt behöva med tanke på alla idioter som bara slår upp dörren utan att överhuvudtaget tänka eller kolla vad som står utanför dörren. Plus att dom sen fullständigt skiter i att ta sitt ansvar.

candyweiss
2020-09-13, 12:50
Ja det där skulle man ju definitivt behöva med tanke på alla idioter som bara slår upp dörren utan att överhuvudtaget tänka eller kolla vad som står utanför dörren. Plus att dom sen fullständigt skiter i att ta sitt ansvar.
Jag parkerar oftast på en ytterplats och/eller så långt från andra bilar som möjligt. Många som skrattar och småhånar mig, men ta i trä, jag har klarat mig från dörruppslag i över 10 år nu.
Tyvärr fick jag flera bilar "förstörda" tidigare pga idioter som inte fattar eller blånekar till vad de nyss gjort. Har t.o.m. sålt en bil för att jag störde mig så mycket på ett dörruppslag.

Klubban
2020-09-13, 13:44
Varför hånar de dig för att du är rädd om din bil? Jag parkerar på samma vis om möjligt och jag kan inte tänka mig att någon skulle säga något om det (om de skulle så har jag svar på tal).
Det lustiga (eller egentligen sorgliga) är att om jag ställer bilen långt borta med många platser lediga runt omkring så kan man ändå ge sig fan på att en svenne har ställt sin bil precis brevid min! Det är svennesyndromet Följa John! Tänk absolut inte själv!

candyweiss
2020-09-13, 19:06
Varför hånar de dig för att du är rädd om din bil? Jag parkerar på samma vis om möjligt och jag kan inte tänka mig att någon skulle säga något om det (om de skulle så har jag svar på tal).
Det lustiga (eller egentligen sorgliga) är att om jag ställer bilen långt borta med många platser lediga runt omkring så kan man ändå ge sig fan på att en svenne har ställt sin bil precis brevid min! Det är svennesyndromet Följa John! Tänk absolut inte själv!

Misstänker att de som "småhånar" handlar om avundsjuka för att jag har en "fin" bil, oftast kör de en gammal/sämre bil själv. Men det är ingenting som stör mig, jag vet att dem själv mår dåligt av det :D

eddiw
2020-09-13, 20:02
Jag parkerar oftast på en ytterplats och/eller så långt från andra bilar som möjligt. Många som skrattar och småhånar mig, men ta i trä, jag har klarat mig från dörruppslag i över 10 år nu.
Tyvärr fick jag flera bilar "förstörda" tidigare pga idioter som inte fattar eller blånekar till vad de nyss gjort. Har t.o.m. sålt en bil för att jag störde mig så mycket på ett dörruppslag.
Jag gör detsamma när det finns möjlighet, tyvärr gör det inte det på alla parkeringsplatser. Hade otaliga dörruppslag på min förra bil, och skraprepor efter något som någon orsakat trots stor försiktighet.

Jag försöker alltid parkera på ytterkant högersida då det är mindre risk att der finns en passagerare. Det är ju alltid så att det är 100% att det finns en förare ��

Falcor
2020-09-14, 06:53
Man får ju hoppas att bubbla ägaren alltid har nytvättad bil och torkar av bananen varje gång den hängs dit annars är snart skavmärkena värre än dörruppslagen.

Peter-C
2020-09-14, 08:39
Man får ju hoppas att bubbla ägaren alltid har nytvättad bil och torkar av bananen varje gång den hängs dit annars är snart skavmärkena värre än dörruppslagen.

Precis, gör mer skada än nytta. 1000 smårepor skapas snabbt vi blåst. Ren är den endast en kort stund efter tvätt.

AndySwede
2020-09-14, 09:17
Jag har förundrats över det här så många gånger att jag mer eller mindre gett upp att fundera över det. Lagen om alltings jävlighet gäller alltid. Jag precis som några andra här parkerar allt längst bort, gärna över två rutor, i "gavelläge" och gör ta mig fan allt man kan tänkas göra för att undvika dessa förbannade dörruppslag. Det går bara inte att undvika, då kan man liksom inte ta ut bilen ur garaget.

För egen del tänker jag att ha en bruksbil och en finbil kan vara ett alternativ, men alla har inte den möjligheten. Cab:en jag köpte nyligen hade några små dörruppslag, bilen tycker jag i övrigt var väldigt fin och välskött så jag kostade på att få dem utmasserade av Dentmaster här i stan med utmärkt resultat. Till vardags förvaras den i garage, i gavellägen. Vi får väl se hur länge den får vara i fred.

AndySwede
2020-09-14, 20:20
Lugna nu Pöjkar, tillbaka till ämnet.
Jag blir bara glad när jag ser någon som vill ta hand om sin bil och de där korvarna var ju faktiskt lite gulliga.
Här är en produkt som kanske är lite mer utvecklad och inte ger lika många microrepor. Priset var upplever jag helt rimligt. https://www.parkeringsskyddet.se/pages/open.html

12006

candyweiss
2020-09-15, 11:03
Lugna nu Pöjkar, tillbaka till ämnet.
Jag blir bara glad när jag ser någon som vill ta hand om sin bil och de där korvarna var ju faktiskt lite gulliga.
Här är en produkt som kanske är lite mer utvecklad och inte ger lika många microrepor. Priset var upplever jag helt rimligt. https://www.parkeringsskyddet.se/pages/open.html
Verkar faktiskt smidigt, okej pris också. Tyvärr är frakten 140:- för Duo (som på bilden) som jag var intresserad av.

Peter-C
2020-09-15, 13:32
Lugna nu Pöjkar, tillbaka till ämnet.
Jag blir bara glad när jag ser någon som vill ta hand om sin bil och de där korvarna var ju faktiskt lite gulliga.
Här är en produkt som kanske är lite mer utvecklad och inte ger lika många microrepor. Priset var upplever jag helt rimligt. https://www.parkeringsskyddet.se/pages/open.html



Är bilen helt ren så funkar nog lösningen. Så är mestadels inte fallet i SE. Regn å blåst. Då får man tvätta sidorna inför varje parkeringstillfälle....ute på parkeringen.

Jag fortsätter att spana efter en gavelplats, gärna med lite "space" att överparkera på fri yta :D:D.

Visst får man ibland en och annan kommentar från medpassagerarna men det kan jag leva med.