handdator

Visa fullständig version : Torkararm på Polo -17 tar i huven när man lyfter den



Sonny
2020-09-05, 16:35
Jag har en polo1,2 2017.
Jag märkte ett problem när jag tvättade bilen att bär jag sja lyfta upp tirkararmen på flrarsidan så tar det emot huven. Ska det verkligen vara så eller kan det ha hänt något

Fredrix
2020-09-05, 16:41
Det är väl så det ska vara. Behöver du byta torkarblad så ställer du armarna i serviceläge.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?1156-Servicel%E4ge-f%F6r-torkare

Pelk
2020-09-06, 00:35
Det är väl så det ska vara. Behöver du byta torkarblad så ställer du armarna i serviceläge.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?1156-Servicel%E4ge-f%F6r-torkare

När du stängt av bilen, drag tokarspaken nedåt så ställer sig torkararmarna i servicelägenhet.

Skickat från min iPad med Tapatalk

candyweiss
2020-09-06, 07:17
När du stängt av bilen, drag tokarspaken nedåt så ställer sig torkararmarna i servicelägenhet.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Exakt, så gör man ju även när man tvättar bilen :)

AndySwede
2020-09-06, 10:27
Jag har en polo1,2 2017.
Jag märkte ett problem när jag tvättade bilen att bär jag sja lyfta upp tirkararmen på flrarsidan så tar det emot huven. Ska det verkligen vara så eller kan det ha hänt något
Finns en utmärkt instruktion för det där i den där tjocka boken som ligger och tar plats i handsfacket. Kolla där först.

Sonny
2021-01-12, 20:08
Nu på vintern kan man ställa dom i serviceläge och fälla upp dom så dom inte fryser, Kan man sedan på morgonen starta bilen och skrapa rutan innan man fäller ner armarna eller går armarna ner till normal läge när jag startar bilen.

candyweiss
2021-01-12, 22:37
Nu på vintern kan man ställa dom i serviceläge och fälla upp dom så dom inte fryser, Kan man sedan på morgonen starta bilen och skrapa rutan innan man fäller ner armarna eller går armarna ner till normal läge när jag startar bilen.
Om du läser svaren efter din fråga så är det exakt vad det står. Serviceläge = byta torkarblad.

Sonny
2021-01-12, 23:29
Om du läser svaren efter din fråga så är det exakt vad det står. Serviceläge = byta torkarblad.

Så var det någon som skrev

1.Slå av tändningen o låt den vara avslagen.

2.Dra vindrutetorkarspaken neråt inom 15 sekunder.

3.Torkarna åker i serviceläge.

För att återställa , slå på tändningen och dutta på torkarspaken.

AndySwede
2021-01-13, 07:37
Eller kör iväg. Vid typ 6km/h ställer sig torkarna automatiskt i nedersta läget.

Sonny
2021-01-13, 11:11
Så då går det att ha dom i service läge och starta bilen och skrapa rutorna utan dom går tillbaka

Pelk
2021-01-13, 12:13
Jo, det ska gå om jag minns rätt.

Enklast är väl att testa, utan att ha dem ”uppvikta”. Och se om det beter sig som du önskar.


__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Peter-C
2021-01-13, 12:27
Så då går det att ha dom i service läge och starta bilen och skrapa rutorna utan dom går tillbaka

Javisst, det går. Gjorde det idag då torkarna stått i serviceläge 2,5 dgr (oanvänd). Startade, skrapade en bra stund (underkylt regn) under tiden stod torkarna i samma läge. dvs rakt upp "vänstraste" läget. Golf 7 2018.

candyweiss
2021-01-13, 14:26
Så då går det att ha dom i service läge och starta bilen och skrapa rutorna utan dom går tillbaka
Är det en fråga så bör du avsluta med ett ? ​eller :confused:

Sture_
2021-01-13, 16:49
Javisst, det går. Gjorde det idag då torkarna stått i serviceläge 2,5 dgr (oanvänd). Startade, skrapade en bra stund (underkylt regn) under tiden stod torkarna i samma läge. dvs rakt upp "vänstraste" läget. Golf 7 2018.

Det är ju inte 100% säkert att andra bilar har samma programmering så man bör nog testa sin egen bil, som pelk skrev.

Sonny
2021-01-13, 18:03
Är det en fråga så bör du avsluta med ett ? ​eller :confused:

Om du inte har något vettigt svar så behöver du inte kommentera

candyweiss
2021-01-13, 21:07
Om du inte har något vettigt svar så behöver du inte kommentera
Avslutar du med frågetecken eller utropstecken? Får man inte lära sig det i skolan nuförtiden?