handdator

Visa fullständig version : Car-net och We Connect



erpe83
2020-08-06, 12:53
Hej,

Jag blir inte klok på de uppkopplade tjänsterna VW har. Tidigare kallades detta för Car-net som medförde åtkomst till bilen via app. Nu verkar detta ha övergått i We Connect. När "nya" Passat lanserades pratades det om att den alltid vad uppkopplad (med inbyggt esim). Detta måste väl ha varit fallet innan också eftersom car-net då fanns som möjliggjorde fjärråtkomst. Dock vet jag att car-net upplevdes extremt segt när jag provade det.

Är det någon som kan reda ut skillnaderna?

Läser också att de får extremt mycket kritik för we connect. De problem som upplevs; gäller det för båda typerna av uppkoppling, dvs. både för "gamla" och "nya" passat?

Är det någon som har någon information om huruvida någon förbättring av we connect är på gång?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Marcus
2020-08-06, 13:34
Car-Net systemet har migrerats in i We Connect som är samlingsnamnet för VW:s uppkopplade tjänster.

erpe83
2020-08-06, 13:36
Car-Net systemet har migrerats in i We Connect som är samlingsnamnet för VW:s uppkopplade tjänster.

Jo, så har jag fattat det som också. Det jag är mest nyfiken på är de tekniska detaljerna gällande skillnad i den uppkoppling bilarna har och huruvida det påverkar hur we connect upplevs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk