handdator

Visa fullständig version : Passat GTE 2020 Launch control



Oliver113
2020-07-24, 14:29
Hej, nu är det så att jag precis fått min nya passat GTE levererad. Men eftersom försäljarna på vag kunde 0 om bilen så har jag fått googla fram alla frågor men då jag inte lyckas hitta hur man aktiverar launch control så vänder jag mig hit. Jag har tidigare kört en 2018 Audi A4 som det var extremt lätt att aktivera på men jag lyckas inte launcha Passat. Finns det nån snäll skäl hör som skulle kunna skriva steg för steg hur man aktiverar launch control. Tack i förhand MVH.

walkmann
2020-07-24, 19:22
Hej, nu är det så att jag precis fått min nya passat GTE levererad. Men eftersom försäljarna på vag kunde 0 om bilen så har jag fått googla fram alla frågor men då jag inte lyckas hitta hur man aktiverar launch control så vänder jag mig hit. Jag har tidigare kört en 2018 Audi A4 som det var extremt lätt att aktivera på men jag lyckas inte launcha Passat. Finns det nån snäll skäl hör som skulle kunna skriva steg för steg hur man aktiverar launch control. Tack i förhand MVH.

är det inte som övriga?
avaktivera antispinn, sportläge/gteläge, bromsa o tryck ner gasen..

Oliver113
2020-07-24, 21:49
är det inte som övriga?
avaktivera antispinn, sportläge/gteläge, bromsa o tryck ner gasen..

Nej det verkar inte så. Den varvar motorn till Max 2 tusen rpm och när jag släpper på bromsen så tar det ca 3 sekunder innan något händer även fast jag har tryckt ner kick downen. Den står bara helt stilla sen åker den iväg men det går mycket snabbare att bara trycka ner kick downen utan att bromsa först. I A4 jag hade innan var det som du skrev över men på GTE är det något annorlunda.

walkmann
2020-07-25, 07:16
Nej det verkar inte så. Den varvar motorn till Max 2 tusen rpm och när jag släpper på bromsen så tar det ca 3 sekunder innan något händer även fast jag har tryckt ner kick downen. Den står bara helt stilla sen åker den iväg men det går mycket snabbare att bara trycka ner kick downen utan att bromsa först. I A4 jag hade innan var det som du skrev över men på GTE är det något annorlunda.

ok, då vet jag ej.
och du vet att den har launch?:):confused:

Oliver113
2020-07-25, 09:20
ok, då vet jag ej.
och du vet att den har launch?:):confused:

Nej i försig inte men förstår inte varför den inte skulle ha det.

Pelk
2020-07-25, 09:44
Nej i försig inte men förstår inte varför den inte skulle ha det.

Om jag minns rätt är det bara ”GTS” som har det.

Skickat från min iPad med Tapatalk

candyweiss
2020-07-25, 10:16
Nej i försig inte men förstår inte varför den inte skulle ha det.
Det är "många" VW som inte har LC.

Oliver113
2020-07-25, 14:40
Det är "många" VW som inte har LC.
What ok trodde de var standard i nästan alla nya bilar idag. Iallafalll dom som kostar över en halv miljon men men tack för hjälpen då vet jag.