handdator

Visa fullständig version : Bältesvarnare har ballat ur Golf TDI -10 ?!



jamenjaja
2020-06-29, 17:51
Hej!

Har en Golf Tdi -10

Sedan en tid tillbaka har min bältesvarnare på förarsidan fått frispel. Plingar ibland helt utan anledning, men trycker jag den ner mot hållaren så slutar den plinga.

Kan man utan att påverka något med airbag/bältesspännare koppla bort kabeln under stolen som går till bälteshållaren så att plingljudet försvinner?

Peter-C
2020-06-29, 23:42
En gång i tiden hade jag en Golf 6 GTI 2010.

För att stänga av bältesvarningen ändrade jag inställning med VCDS då jag inte ville ta bort kontakten eftersom den kanske hade med airbagen att göra.

VCDS kodning:

Modul 17 Instruments

> Coding -07 > Long coding > Byte 1 > Avaktivera Bit 1

/Peter

AndySwede
2020-06-30, 07:16
Hej!

Har en Golf Tdi -10

Sedan en tid tillbaka har min bältesvarnare på förarsidan fått frispel. Plingar ibland helt utan anledning, men trycker jag den ner mot hållaren så slutar den plinga.

Kan man utan att påverka något med airbag/bältesspännare koppla bort kabeln under stolen som går till bälteshållaren så att plingljudet försvinner?

Det sitter en microswitch i bälteshållaren. Byt den eller koda ur funktionen, då försvinner bältespåminnaren även för passagerarsidan.

jamenjaja
2020-06-30, 16:00
En gång i tiden hade jag en Golf 6 GTI 2010.

För att stänga av bältesvarningen ändrade jag inställning med VCDS då jag inte ville ta bort kontakten eftersom den kanske hade med airbagen att göra.

VCDS kodning:

Modul 17 Instruments

> Coding -07 > Long coding > Byte 1 > Avaktivera Bit 1

/Peter

Tack för hjälpen!

- - - Uppdaterad - - -


Det sitter en microswitch i bälteshållaren. Byt den eller koda ur funktionen, då försvinner bältespåminnaren även för passagerarsidan.

Tack!