handdator

Visa fullständig version : Statusförfrågan dfreeeze



Hissi
2020-02-25, 19:20
Hej!
Jag har en dfreeeze installerad i min Tiguan ll 2018 och i början när jag skickade en statusförfrågan till bilen fick jag temperaturen plus kvarvarande gångtid på värmaren, men numera får jag bara kvarvarande gångtid eller att den är avstäng ingen temperatur. vw verkstan skyller på apptillverkaren?? Men min fundering är att det är någon temperatursensor.
Är det så för er andra också med dfreeeze att ni inte får någon temperatur.

candyweiss
2020-02-25, 20:31
Hej!
Jag har en dfreeeze installerad i min Tiguan ll 2018 och i början när jag skickade en statusförfrågan till bilen fick jag temperaturen plus kvarvarande gångtid på värmaren, men numera får jag bara kvarvarande gångtid eller att den är avstäng ingen temperatur. vw verkstan skyller på apptillverkaren?? Men min fundering är att det är någon temperatursensor.
Är det så för er andra också med dfreeeze att ni inte får någon temperatur.
Jag har en Tiguan II och gör "Efterfråga status" nästan varje dag och det fungerar bra med temperaturen. Händer någon enstaka gång att det strular lite, och det gör det även när man ska starta värmaren. Vet inte om det är mobilnätet eller någon störning hos Dfreeeze? Men fungerar oftast perfekt.
Låter som det är dålig kontakt med din tempgivare?

candyweiss
2020-02-25, 20:41
11513

Hissi
2020-02-25, 21:04
Jag har en Tiguan II och gör "Efterfråga status" nästan varje dag och det fungerar bra med temperaturen. Händer någon enstaka gång att det strular lite, och det gör det även när man ska starta värmaren. Vet inte om det är mobilnätet eller någon störning hos Dfreeeze? Men fungerar oftast perfekt.
Låter som det är dålig kontakt med din tempgivare?
Tack för svar.
Det är också min teori, för appen fungerar ju för dig.

Joel P
2020-02-26, 09:53
För oss visar den temperatur

AndySwede
2020-02-26, 09:59
Nu har jag inte haft defreeze på 1,5 år men minns mycket väl att då var appen väldigt buggig och taskigt översatt.

Hissi
2020-02-26, 12:31
Nu har jag inte haft defreeze på 1,5 år men minns mycket väl att då var appen väldigt buggig och taskigt översatt.
Håller med om att appen inte är den bästa, men den fungerar bra förövrigt så när som på att den inte visar någon temperatur.
Det tror jag inte beror på appen.Men det är väl lättast att skylla på den så dom slipper felsöka.appen verkar fungera för andra men inte för mig.11514

Hissi
2020-02-27, 18:00
Nu är problemet löst :D
Pratade med digades, fick rådet att radera bilen och initiera den igen och se till att tempsensorn är ibockad.