handdator

Visa fullständig version : Caddy 1.9tdi 2006 vägrar starta?



Wadpaz
2020-02-18, 13:35
Hej! Har en 2006a Caddy 1.9tdi som börjat strejka. Började när jag skulle hem från jobbvecka då dog bilen 1 mil hemifrån. Symptom innan den dog var att glöd lampa började blinka sen var det som att bilen fick "soppatorsk". Bytte relä till glödning och pump och nu funkar det som vanligt tills man försöker starta bilen.
Då blinkar glödning/motorlampa och samtidigt klickar ett relä i samma takt som blinkandet(relät är under ratten) . Motorn går runt som vanligt och allt verkar funka till synes på första snäppet av tändningen. Först när man vrider för att starta det sätter igång med klickandet och blinkandet.

Har nån någon idé vad man kan göra för att felsöka detta?
Provat läsa felkod(dock med billigare felkod läsare) utan resultat.

Edit: fått glödning att funka som den ska, bilen startar dock inte ännu. Motorn går runt men tänder inte. Gav vag felkod 1314 ecm. Någon som har koll på vad den betyder och om den verkligen påverkar?

Wadpaz
2020-03-01, 21:48
Skriver här ifall att någon får samma problem som mig. Problemet för mig satt i säkringslådan i motorutrymmet(SB). Var problem med ström från relä 644 vilket gjorde att ecu inte startade(enkelt sätt att veta om ecu inte funkar är ingen motorlampa samt att stora kylarfläkten lever sitt egna liv).

vfr
2020-03-01, 21:59
Kanonbra att du återkopplar med lösningen, speciellt när du inte fick mycket respons här. :) :)