handdator

Visa fullständig version : Passat gte laddnings problem



Lbi
2020-02-09, 20:31
Hej på er. Är ny ägare av en Passat gte 2016. Har fått problem med att ladda nu efter andra dagen. Första gången satte jag in laddaren i vägguttag och bilen laddas. Andra natten tänkte jag köra med tid ställning. Satte att den skulle va fulladdad till morgon men bilen hade inte blivit laddad. Tog bort senare på eftermiddagen bort tid inställningen och tänkte ladda som vanligt. Men nu lyser en orange ljus fram vid laddningen. I bilen så säger den att laddaren är i men den laddar inte. Vad betyder det att gul/orange lampa lyser?

AndySwede
2020-02-09, 21:16
Det förvånar mig att det inte står något om hur laddningen går till i instruktionsboken.

Lbi
2020-02-09, 21:20
Det står lite allmänt i instruktionen men inte vad gul lampa betyder. Röd och grönt och blinkande beskrivs också men inte konstant gul orange lampa.

Pelk
2020-02-09, 23:01
Googlade lite, och på en engelsk sida beskriver de det som att laddkabeln inte är ansluten (när den orangea lampan inte växlar till grön).

Den personen hade fått en ny laddkabel på garantin, och problemet hade lösts.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

vfr
2020-02-10, 12:17
Isåfall är första grejen att testa med en annan laddkabel för att se om det är kabeln eller bilen som är problemet.