handdator

Visa fullständig version : Hjälp i Uppsala med VCDS



Uppsalavw
2020-02-02, 21:14
Hej! Har en passat med RCD300 där jag skulle vilja lägga in kod för att
aktivera Aux-utgången.

Mathias

AndySwede
2020-02-02, 21:31
Hittar du ingen i Uppsala så finns jag i Sollentuna nära E4:an om du nån gång åker söderut mot Stockholm.

Pecca
2020-02-06, 20:55
Finns i Alunda om du åker något åt de hållet

Uppsalavw
2020-02-15, 11:50
Hej! Vad snällt! Jag skulle absolut kunna svänga förbi Alunda! Skickade meddelande till
dig privat!

mathias

thejepp
2020-04-06, 17:33
Hittar du ingen i Uppsala så finns jag i Sollentuna nära E4:an om du nån gång åker söderut mot Stockholm.
Kapar tråden lite. Går det att via VCDS aktivera APP Connect ?
Hämtade ut ny T-Cross i Fredags och tydligen hade jag missförstått utrustningslistan. Stereon har funktionen, men den är inte aktiverad. Kostar tydligen för att få den aktiverad hos VW

AndySwede
2020-04-07, 12:11
Nej det går inte med VCDS. Krävs en aktiveringskod som man köper och att bilen är uppkopplad mot moderskeppet i Tyskland. Dvs auktoriserad verkstad. Sedan finns det ryssar och rumäner som kan fulhacka mediaenheten, då behöver du montera ur den och posta den till dem.

Snah
2020-04-17, 22:24
Kapar också tråden. Skulle behöva programmera om en Seat Alhambra -18 så att backspeglarna fälls in automagiskt vid låsning. Finns någon närmare själva Uppsala? Om inte, är du fortfarande tillgänglig @AndySwede? :)

AndySwede
2020-04-22, 22:31
Kapar också tråden. Skulle behöva programmera om en Seat Alhambra -18 så att backspeglarna fälls in automagiskt vid låsning. Finns någon närmare själva Uppsala? Om inte, är du fortfarande tillgänglig @AndySwede? :)
Japp. Skicka pm.

Snah
2020-05-13, 00:24
Tack för hjälpen @AndySwede! Omprogrammeringen du gjorde funkar perfekt, nu kan jag fälla in backspeglarna med fjärrlåset. För andra Seat Alhambra-ägare som funderat på samma sak är detta kodningen som behövs:

42-Door Elect, Driver
Coding --> Long Coding
Byte 4 --> Bit 6 Comfort Mirror Folding active TICKED

Helt otroligt att detta inte är aktiverat från fabrik.

AndySwede
2020-05-13, 09:57
Tack för hjälpen @AndySwede! Omprogrammeringen du gjorde funkar perfekt, nu kan jag fälla in backspeglarna med fjärrlåset. För andra Seat Alhambra-ägare som funderat på samma sak är detta kodningen som behövs:

42-Door Elect, Driver
Coding --> Long Coding
Byte 4 --> Bit 6 Comfort Mirror Folding active TICKED



Helt otroligt att detta inte är aktiverat från fabrik.
Tack Hans, ett riktigt trevlig besök :)
Jag gjorde samma kodning i #52 för passagerardörren men vet inte om det hade behövts. Dörrmodulen med mjukvara är exakt densamma i passagerardörren så det kan vara nödvändigt.
Genom ett långt tryck (typ 3 sekunder) på fjärrkontrollens låsknapp fälls speglarna in och fälls ut när man slår på tändningen/startar bilen.