handdator

Visa fullständig version : Logga eller live se laddtryck genom OBD?!, hur ;)



mangewide
2018-10-11, 06:44
Tjo!

Man är ju lite nyfiken hur mkt det laddar..

Har en ELM327, Obdeleven. Men tycker jag inte hittar nån bra sätt att logga,..:confused:

Tips på app!, eller funktion i dessa ovan :)

henca
2018-10-11, 13:04
Med Torque på din telefon bör du kunna se laddtrycket live.

m v h Henrik

mangewide
2018-10-11, 13:44
Jo testade med det blir så hackigt och man hänger inte med :)

Skulle vilja kunna logga laddtryck med varvtal!. Så man får en snygg graf över hur laddtrycket beter sig! :)

Ingen som nördat in så?.. :)

henca
2018-10-11, 19:20
Åtminstone på min gamla Torque-installation kan jag välja att presentera så väl Turbo Boost och varvtal som grafer i stället för mätare.

m v h Henrik

cheba
2018-10-11, 21:17
Jag provade logga med Torque en gång. Spelade väl in 4 kanaler kanske. Det jag fick då var en textfil som jag sedan kunde exportera (maila som bifogad fil) och sen göra en graf av det på datorn. Dock är upplösningen inte något vidare. Har väl att göra med att Torque läser ut signaler från OBD.

Att titta på grafer live var inte heller någon höjdare med Torque. Jag vet inte om det går att plotta mer än en signal samtidigt men jag lyckades aldrig.

Vet inte om OBD Eleven har nåt för dessa. Har man VCDS så ingår dett ett loggningsverktyg som heter VAG-Scope (tror jag).

mangewide
2018-10-12, 08:26
TAck för svaren grabbar!. Men dett fick duga!. I hela filmen som inte är med här så har jag dragit ur bilen ordentligt ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Y8f51SXc38A&feature=youtu.be

Mest digitala mätare vinner ;)