handdator

Visa fullständig version : någon här som är bra på billjud behöver hjälp med val av ny bas och baslåda



rs_danne
2017-06-30, 21:26
tjena nu är det så att med nuvarande baslåda så tar basen ibland liksom över det mesta ljudet så man knappt hör vad som sägs eller sjungs, mestadels för dom i baksätet, lådan jag har nu är en jbl gt5 2402br baslåda med dubbla 12" basar på 550watt rms

bild på nuvarande baslåda

9255

själva bas vibrerandet tar liksom över och tjejen tycker även att baslådan tar upp för mkt plats

så jag har börjat fundera på att skaffa en modell anpassad baslåda för audi a4 b6/b7 då min seat exeo st är nästintill identisk med audi a4 avant 2006-2008

den lådan sätter man i vänstersidan i bak i bagaget där ena förvarings facket är så med den lådan så förlorar man inget förvarings utrymme alls knappt förutom själva förvaringsfacket i sidan som måste tas bort

så nu till min fråga den nya lådan som jag funderar på är sluten och bara på 15 liter
vet ni någon bra 10 tums bas med bra tryck i som får plats i den nya lådan

här är specifikationen på baslådan jag funderar på


















MDF board
Carpet: black
Speaker: 10"/25cm
Volume: 15 liters
Mounting hole diamter: 232mm
Subwoofer depth 185mm
MAX magnet diameter: 205mm
Undercut diameter: 286mm
Weight: 6.10 kg
Audi A4 B6/B7 Avant 2001 - 2008



och här kommer lite bilder på hur den ser ut

9256

9257

9259



eller tycker ni man ska satsa på en annan baslåda med en enkel 10a eller 12a? jag är ute efter en bas med bra tryck men inte så mkt vibrerande dov bas

vill inte att vibrationerna tar över som de gör nu i vissa låtar utan vill ha mer precis bas med bra tryck

en snärtig och snabb bas

och som även tar mindre plats än den nuvarande så tjejen blir nöjd