handdator

Visa fullständig version : Problem med Däcktrycks varnaren.



twennerhag
2015-11-05, 06:10
Fler än jag som får upp varningar om lågt däcktryck i tid och otid, men när man kollar trycket är dom rätt. Har nollat systemet ett otal gånger men lik förbaskat envisas det med sina varningar. Det hela började när jag monterade mina 17" vinterhjul. [emoji107]

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Raven
2015-11-05, 07:52
Inget hjul som är mer slitet?
För lite luft? 17" vinter bör väl isf ligga på 2.6.

Sent using my fingers

twennerhag
2015-11-05, 15:28
Splitter nya hjul runt om, och trycket är rätt. 😡 funderar på om man skulle avaktivera systemet, om det nu går.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

MarkusK
2015-11-23, 08:27
Hänger på detta ämne, fick varning i helgen efter att jag slängt på vinterdäcken.
Däcktryck kollat och dubbelkollat men det går inte att återställa..... händer inget när jag trycker på knappen i handskfacket.

Någon som har tips, känns som ett problem med själva sensorn.

vfr
2015-11-23, 13:03
Vad gäller det för bil i ditt fall? Frågan är om du har trycksensorer. VAG har kört med både trycksensorer och hjulvarvsräkning, beroende på bilmodell och år.

Peter-C
2015-11-23, 13:51
Hänger på detta ämne, fick varning i helgen efter att jag slängt på vinterdäcken.
Däcktryck kollat och dubbelkollat men det går inte att återställa..... händer inget när jag trycker på knappen i handskfacket.

Någon som har tips, känns som ett problem med själva sensorn.

Om jag inte missminner mig så har du ev Golf 6?

Om så är fallet så har den inga däcktrycks sensorer i fälgarna. Man återsäller med knapp i handskfacket med däcksymbolen som du säger. Tändning på, tryck på knappen, håll den intryckt. Bekräftelse-plingar när det är klart. Tar någon/några sekunder.

/Peter