handdator

Visa fullständig version : VCDS 14.6.1 Beta



Peter-C
2014-06-19, 17:21
För de som är intresserade av Ross-tech senaste release så finns 14.6.1 beta nu att tillgå. Utökat stöd för senare modeller. Tankade ner den igår.

http://www.ross-tech.com/vcds/download/beta/current.html

Själv gav jag mig på ”Automatic rain close” som inte var möjlig att aktivera via tidigare ver. 12.12.2.

Resultat + 50%:
Funkar kanon på fönsterrutorna :D. ”Panorama” taket är väldigt stilla och orörligt, funkar inte :(. Läst på lite Tyska forum att flera hade problem med det. Hittar ingen parameter som just gäller luckan.

/Peter

Lilla_Vargen
2014-06-24, 21:15
Går taket igen på gamla hederliga "hålla in knappen"?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Peter-C
2014-06-24, 21:45
Går taket igen på gamla hederliga "hålla in knappen"?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Ja, om du menar på fjärren så gör den det. "Komfort stängning" tror jag att det kallas.

På min fd golf 6:a fick jag det att funka.

/Peter

Lilla_Vargen
2014-06-24, 21:54
Ok. Funktionen finns då men konstigt det inte gick att kombinera...?


Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Amazonas
2014-06-26, 21:02
Äntligen så funkar det att koda bort torkaren bak så inte den går igång när man lägger i backen (när torkarna är på fram då alltså) :) I alla fall på min Superb -14.

Peter-C
2014-06-26, 22:10
Äntligen så funkar det att koda bort torkaren bak så inte den går igång när man lägger i backen (när torkarna är på fram då alltså) :) I alla fall på min Superb -14.

Just detta finns som öppen tick-box via touch display i datorn på golf 7. Det var det första jag blankade, väldigt irriterande.

Skulle gärna vilja aktivera "tear drop" funktion (eftertorkning när man använt spolare på rutan fram + bak)). Vet du om det finns än i VCDS för nyare bilar (MQB)?

När jag kollade runt så har jag för mig att det inte fanns något stöd i Long code helper:n för detta.

På min förra bil låg det under 09 Elktr. centr. 07 Coding, Wischer respektive BCM....

/Peter