handdator

Visa fullständig version : felkod 02245?



trojlee
2014-06-10, 19:34
Felsöker med vcds på en caddy 08:a där dieselvärmaren inte vill gå. Vad kan vara fel?låg 5 felkoder men denna
kom upp igen efter jag nollat. När man kör igång den så gör den startförsök och tempen går upp men sen bryter
den ner. Vad kan vara knas?Hur resettar man en dieselvärmare som låst sig?
/
M

Henrik.M
2014-06-10, 20:10
Om värmaren startar men snabbt överhettar och stänger av så är det i 9 av 10 fall vattenpumpen till värmare som är trasig.
Du kommer åt att både känna och höra vattenpumpen om du lossar höger dimljusgaller på bilen.

Låst värmare måste låsas upp med dator , har aldrig låst upp med VCDS men det borde finnas en meny under 18 (värmare) där du häver låsningen.

trojlee
2014-06-10, 23:13
Om värmaren startar men snabbt överhettar och stänger av så är det i 9 av 10 fall vattenpumpen till värmare som är trasig.
Du kommer åt att både känna och höra vattenpumpen om du lossar höger dimljusgaller på bilen.

Låst värmare måste låsas upp med dator , har aldrig låst upp med VCDS men det borde finnas en meny under 18 (värmare) där du häver låsningen.

Så den sitter som en separat enhet utanför värmaren?
Felkoden hänvisar väl till panelen inne i kupen men hittar inget om just den felkoden på nätet i princip.
/
M

Henrik.M
2014-06-10, 23:18
Pumpen sitter som en separat enhet och finns som reservdel.
Du ser den och kommer åt att känna ifall den fungerar genom dimljusgallret.
Den ska snurra igång så fort man startar värmaren.



Skickat från min Mini Padda

VWGolIV
2014-06-18, 00:24
Det går att låsa upp med VCDS men har glömt i vilken meny man gör det i.
Gjorde det för 7 månader sen på min egna då den var låst så det funkar =)