Visa fullständig version : Erik P & Jocke H bygger stolleprov 2.0 - VW gott och blandat.
Denna tråd kan bli hur lång eller kort som helst.
Den kan misslyckas vid minsta motgång.
Men KAN även lyckas.
Vi bjuder på alla misstag och episka misslyckanden!
Imorgon hämtar Erik del 1.
Den ÄR gratis , är en bil , är nog inget kul för orginalmänniskan ;)
Hoppas att detta kommer smaka för läsaren.
VET INTE om vi kommer redivisa kostnaderna.
Men en sak är säker iaf och det är devisen "gratis är gott".
Rondellen är en av våra bästa vänner likaså luft är lättare än plåt.
Svetsen är en god vänn med rondellen.
Hoppas tråden lever över dag 2 som är imorgon ;)
Det kommer komma bilder var så säker.
Måste bara ha något att ta bild på.
Cullberg
2013-10-04, 19:26
Skall bli roligt att se vad detta kan vara :)
Haha ja vi är lika förvånade själva.
Men allt grundade sig i att Erik ville göra något som inte innehöll "kartongtrim" och jag är på alla dåliga ideer. Han har ju Golfen fungerande och är ju nöjd så då måste man ju ha andra galenskaper så man slipper vara rädd att de blir så dyrt. Och BMW:n han har är ju planen redan klar , där är det ju bara att bygga färdigt. För min del sabbar detta ju alla planer jag hade men "whattahekk".
Gissar att spekulationerna kommer bli vilda....eller så skiter folk i det.
Men vi får se imorgon , jag har inte ens aningen om hur den ser ut.
Det är det som blir kul , inte ens jag vet.
Jag vet bara min del i galenskaperna.
Som alla dåliga idéer är det ju så helt FEL att börja i denna ände ;)
Men mantrat "gratis är gott" får upprepas.
Har just mailat bytesförslag dessutom som skulle tillföra ännu mer av min del i projektet.
Eller så om nån vill köpa min 16V för kaffepengar.
Jag behöver den verkligen inte längre känns det som.
Och nu med dumma idéer så....nått måste bort.
Erik funderar nog hur jag tänkte med alla mina bilar.
Svarade honom att jag inte hade tänkt ;)
Dåligt svar men sant.
Blir det värre skrotar jag skiten bara för att jag är less på ha för många bilar.
Nja original puritanerna bör nog snabbt klicka på nästa ämne för att undvika stroke hjärtsvikt ångest och så vidare.
Jag försökte ju nästan en hel vecka intala mig att jag skulle acceptera min ålder köpa en org bubbla kaffetermos och keps MEN ICKE...
Så min bubbla såldes 6dagar efter inköp för dubbla pengarna.
Märkligt folk de där som gillar luftkylt , måste vara läckande värmekamrar eller nått som grumlar omdömet..
Nåja det var en kort romans, men av en händelse så hände en slumpartad grej...
Helt klart så kommer det förhoppningsvis att få folk att tappa hakan, ringa psykakuten eller rulla runt på golvet gapskrattande :)
Budget = låg nöjesvärde = stort är planen. Det viktigaste är inte att gå i mål utan att göra en crossover lösning och egentligen så är det en variant på garagestädning fast att man stoppar in div av allt som dräller runt gården och tar upp hyllplats. Finns gott om sånt och nått skoj blir det om inte annat för de stackare som har så pass dåligt omdöme att de tänker följa tråden..
Trevlig fredagskväll på er
Erik
Ahaaa , det var alltså ett uträknat drag för att frigöra golvyta som du lurade mig med på tåget?
Eller tvingade mig borde jag säga så svårövertalad som jag var :D
:confused: captains logg 20131004
tusan oxå... Note to self...avslöja inte städiden för tidigt.
Inlandbon är tydligen läskunnig..
Daoh skrev på fel ställe igen... ;)
PassatGT16v
2013-10-04, 22:03
Eftersom INGEN vet hur detta ska sluta finns ju inget annat val än att följa dumheterna, jag menar idéerna:)
Eftersom INGEN vet hur detta ska sluta finns ju inget annat val än att följa dumheterna, jag menar idéerna:)
Vi vet ju fasen inte ens själva haha.
Men man kan säga att SFRO-boken är bläddrad mer nu än på flera år.
EN bra sak är att det finns många många med samma hjärnfel som vi.
Finns ganska mycket facit bland bildårar världen över.
IOFS INTE på samma sätt som vi hoppas bygga.
Men väl med andra dumma kombinationer!
Sluta?? Vi vet ju knappt hur vi ska börja för böveln, men efter att jag åker och hämtat dagens bra o ha gratis grund eller topp eller vad tusan det nu blir..
Spännande och ovisst , lite som julkalendern när man var liten fast lite glesare mellan lucköppningarna kanske.
Jaha ja, en av beståndsdelarna till stolleprovet har hämtats från lämpligt uthus pris 0 kronor..
http://i971.photobucket.com/albums/ae196/gasekke/oktober2013004_zps84a3d381.jpg (http://s971.photobucket.com/user/gasekke/media/oktober2013004_zps84a3d381.jpg.html)
nästan komplett.
skärmar osv finns med givetvis bara den onödiga lilla hötorken längst bak (bara en sån sak sätta motorn på fel sida bilen..tyskar...suck...)tur den inte följde med
JA JAG VET;) det är ett vattenkylt forum det här men sitt still i båten och vänta på fortsättningen....:cool:
Nu ska bara den korta inlandsbon lokaliseras pannor skrynklas div saker mätas sen så..
Nåja det kan ha börjat nu.
Det kommer inte att gå fort det här (kanske) men ni behöver inte hämta en öl och popcorn riktigt ännu.
Erik
PassatGT16v
2013-10-05, 17:22
Bubblan blir väl en lätt leksak.
Sätt nåt vattenkylt i nosen då:)
Hejja hejja.
Erik har redan känt snålvattnet rinna till och vill fixa för försäljning ;)
Måste skynda att sätta kapen i den så värdet sänks innan han får för sig något!
Blir ju superbra det där.
Som sagt dagsformen avgör vad och hur det blir.
Jag har inte ens sett den mer än på bild.
Nä men seriöst.....OJ ursäkta det ordet är det nästan användningsförbud på :p
Bubblan blir väl en lätt leksak.
Sätt nåt vattenkylt i nosen då:)
V kylt i Nos el bak = bajs det har så mkt andra tok gjort så det krävs mer än så för att få folk att röra på ögonbrynen.
Efter att ha talat med min terapeut så har min ångest över att fått en fin tectylad typ1 lättat lite och jag ska lägga ner stora rondellen och ta två djupa andetag sa han.
Gubben jag fick den av var så nöjd att han fick tillbaka uthuset så jag är glad att få hjälpa till.
Hoppas inte den kortväxte inlandsbon stör mitt fokus bara..
Haha....
Ja du är sund mellan varven Erik.
Kanske är jag som är av ondo här ;)
Finns inget av ondo här, min lättare bil schizofreni , där har pendeln svängt över till KAPA KAPA KAPA mode igen och det finns tillräckligt mkt org typ 1 så denna kan förädlas.
Sfro var ju "tillräckligt " övertygade om att det kan gå, bara man undviker att ta för mkt av de färgglada pillren :).
Nä snart får det hända ngt nytt här.
Over and out
Ja det lät ganska bra på SFRO.
Men fick lite samma känsla som du först nu när jag såg bilen :eek:
Ja det lät ganska bra på SFRO.
Men fick lite samma känsla som du först nu när jag såg bilen :eek:
Jo eller hur??? Alternativ kaross redovisad på sms.. =D
Ni skulle få sitta med på spånarmötena i våra huvuden ;)
Får se om det ens blir bubbla......verkar vara lika snabba vändningar som i ett fruntimmers huvud.
Nää nu garaget!
Ni skulle få sitta med på spånarmötena i våra huvuden ;)
Får se om det ens blir bubbla......verkar vara lika snabba vändningar som i ett fruntimmers huvud.
Nää nu garaget!
Garaget blir det i kväll jepp,
Fruntimmervändningar i skallen? Nja inte går det fullt så fort o ingen blir utskälld heller ;)
Ursäkta mig för att jag släpar hem för bra skrot "typ"
Just nu står alltså bubblan på transferlistan igen då eller snarare renoveras för sälj då???
Jaja vi ändrar oss ju hyfsat ofta , men ngt knas ska det byggas punkt slut.
Objektsjakt igen då =D
Stolleprov plan 1.0 är nu vidare till 1.35 och numer tillfälligt stoppat pga samvete och luftkylda människor som har tjocka plånböcker :-P Hejja.
Planen är nu att sälja bubbel på för bra skick. De är ju värda som halva budgeten för detta. Så laga fixa sälj är det just nu.
Och eftersom det är aptrist så bygger vi förvirrade och totalt förlorade personer klar BMW 2002 tii 2.3-5 4x4 renn rost extra räksallad och pommes.... (lät för gott, blir Burgerlunch på fredag) nu är det bara bromsar, lite flytt på sopparör och punktat golv i skuffen. Sedan sprätt na gruuusä och bräään na asfallt'n. På fredag ska den köras en testrunda!
Ladda och motionerat bort ledvärken från gasfoten! Ta med kamera och något att logga med. Vill ha 60-fötter på den där :-D
Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')
Jag har ju till o med svetsat i dag, med vänster hand dessutom lite kul då jag är högerhänt i normalfall.. Men ngn liten bra defekt i mina hjärnhalvor gör att jag skriver med båda händer , klipper med fel hand i bland osv och jag blev mer försiktigt o fick bättre "flod" med fel hand.
Min ena dotter är lika dan så det gick i arv tydligen.
Bubbel buset blir nog sälja för bättre dumheter helt enkelt I LIKE
Svetsa är ju kul!
Dumheter ännu mer kul.
Och bubbel......ja de finns ju på flaska om det krisar.
Blir en välkommen ekonomiboost om bubblet säljs.
Får kanske skriva om Stolletok 3.0 i denna tråd?
Ja det här sket sig ju ganska bra.
Vi hade planen klar och en bil klar.
Men så har ju SFRO blivit förda bakom ljuset av transportstyrelsen.
Det är för tillfället inte möjligt att bygga ombyggt fordon och regga med turbo/e85.
Så just nu blev planen krossad.
Det som finns är en Bubbla årsmodell -60.
Ganska fint skick , ingen motor just nu.
Men vi siktar på besikta den om ingen köper innan.
Den ÄR till salu.
Så just nu blev det lite dåligt med stolleprov.
Håhå jaja, totalt hopplöst på stolleprovsfronten också.
Jocke har ju fullt upp med "borderlinemekande" och en lätt scizofreni mellan vad han ska åka i- skruva isär- el ihop fordon, jettor hit lupos dit och Vr6or mittemellan:confused: och i mitt fall så går det lååååååångsamt fram med 02ix slöjden så stolleproven får ligga i bakhuvudet så länge.
Det enda som känns någorlunda klart för min del är att jag HATAR att laga rost, desutom ser allt för djävli...ut som jag gör. Det känns som medans andra bygger så snyggt och fort och det ser ut som en ängel har svetsat ihop allt med kärlek (mitt ser ut som en ORCH från ringenfilmerna har bankat sönder ngt med en påk..:mad::p)
SFRO har ju fått tillbaka e85 o turbokonvertering grejen så ngn form av stolligheter ska det väl bli nu om jag säljer Rgolfen till helgen, då får det bli nya tag hoppas jag.
over and out
Ja och Erik funderar på Bubbla :p
ELLER nån annan tokighet.
Borderline.......ELLER bara vanlig bruksbilspanik.
Ja och Erik funderar på Bubbla :p
ELLER nån annan tokighet.
Borderline.......ELLER bara vanlig bruksbilspanik.
Mäh!?
Jodå det har svävat förbi en hel hop med tokigheter länge nu i alla former.
Vissa ideer är på nivån:
Den som började med det här köpet av projektbil köpte även:
1: ett st pinnstol
2: Ett prima rep i grov hampa :confused: :D
Nåja, det finns en överhängande risk att GolfR flyttar söderut på fredag
(skämmes snålpuckos som inte köpt henne)
och de pengar som jag inte fått ännu bränner redan i byxfickan.
Det finns några bra strån av ideer också det svåra är sorteringen av wow och IDIOT och varken jag eller lillen är väl klassade som tänk igenom och gör inget dumt människor.. :rolleyes:
Hahahaaa.
Är inte vi eftertänksamma?;)
Jodå enormt..
Nåväl i brist på att "gråta över spilld golf" så byggs det på lite annat
Ett fantastiskt utgångsläge som var mkt enkel att demontera köptes
Så här såg den ut vid inköp inte så farligt alls eller...???
http://i971.photobucket.com/albums/ae196/gasekke/BMWn048.jpg (http://s971.photobucket.com/user/gasekke/media/BMWn048.jpg.html)
Nja vid närmare studie och efter att ha tokgasat av sig böjade den kännas lite mjuk i bakvagnsupphängningen kostigt nog??
Kanske det finns ngt att åtgärda där
http://i971.photobucket.com/albums/ae196/gasekke/diversefotonfebruari029.jpg (http://s971.photobucket.com/user/gasekke/media/diversefotonfebruari029.jpg.html)
Som sagt lätt att demontera var det handkraft räckte långt, vad det var för del då?
Inget viktigt bara bakaxel infästningarna :mad:(det där var den bra sidan)
Såhär sig de ut från början
http://i971.photobucket.com/albums/ae196/gasekke/diversefotonfebruari028.jpg (http://s971.photobucket.com/user/gasekke/media/diversefotonfebruari028.jpg.html)
med en genomgående bult med splines..
Som sagt bara pinnstol och ett grovt rep så...
More to come...
Det var länge sedan jag skrattat så mkt som under kvällens garage aktiviteter...
Helt klart så borde nog psykakuten kontaktas och en milstolpe (till) passerades nog i "det där såg ju ut som en bra och genomtänkt lösning" ribban höjdes (eller sänktes???) ytterligare ett par hack och vad som är normalt har sällan varit mer grumligt..
Men kul hade vi jag och lillen Tack för det :cool::confused::p
Men va fan läg ut bilden på det senaste införskaffade så folk får se :cool:
Men va fan läg ut bilden på det senaste införskaffade så folk får se :cool:
Det törs jag fan inte göra (än) då kan ju folk få uppfattningen att man inte är riktigt klok :p...
Jag gillade dock Jonas inställning "jo jag är väldigt noga och tänker efter ordentligt" hur f*n tänkte han då när stor kapen gjorde sitt jobb????
Men som vi sa, undrar vem som är tokigast han eller jag som tyckte att WOW vilket fynd...:rolleyes:
Eller som Du sa, vad är det för fel på er bmw åkare som ska turbopreppa allt och sedan kapa det i molekyler när det väl fungerar:eek::rolleyes:
Frufaktorn var inte ett dugg imponerad av fyndet bör väl inte tilläggas antar jag :rolleyes: