handdator

Visa fullständig version : Sista banträffar iår?



Manny
2007-08-18, 20:51
Vill köra lite mer bana iår än bara kinnekulle i september med gtiklubben.

Vilka fler träffar i södraste delarna av sverige kan man köra på utan att det kosta hur mycket som helst. Gärna på helger.

Typ klubbträffar o gärna en o annan vw i närheten :D

Dave the brave
2007-08-18, 22:07
Ta en titt på rejsas hemsida, www.rejsa.nu. Där kan du se vilka banträffar som anordnas, vilka klubbar som arrangerar dem osv.

Lillen
2007-08-19, 13:46
Precis Manny.
Rejsas kalender är mycket bra.

Barbapappa
2007-08-19, 17:01
I Augusti har ju varit helt dött på banåkarfronten, finns ju inte en enda vettig träff att åka på ungefär. Men i September verkar det bättre! ;-) Men södraste delarna av Sverige verkar ju rätt dött, men kan man tänka sig att åka en bit så...

1-2 september - Volkswagen Audi Club Norway - Rudskogen (Gtiklubbsmedlemmar välkomna har jag sett)

20 september - Sportvagnsklubben Göteborg (SVKG) - Falkenberg (kvällskörning 17-19)

23 september - Gtiklubben - Kinnekulle

29 september - Turbo Performance Club - Gelleråsen Karlskoga

Sen är det körning på Parkbanan i Göteborg med SVKG den 26:e aug, 2:e sept & 15:e sept. Så lite grejer blir det att åka på nu igen. ;-)

Manny
2007-08-19, 17:22
I Augusti har ju varit helt dött på banåkarfronten, finns ju inte en enda vettig träff att åka på ungefär. Men i September verkar det bättre! ;-) Men södraste delarna av Sverige verkar ju rätt dött, men kan man tänka sig att åka en bit så...

1-2 september - Volkswagen Audi Club Norway - Rudskogen (Gtiklubbsmedlemmar välkomna har jag sett)

20 september - Sportvagnsklubben Göteborg (SVKG) - Falkenberg (kvällskörning 17-19)

23 september - Gtiklubben - Kinnekulle

29 september - Turbo Performance Club - Gelleråsen Karlskoga

Sen är det körning på Parkbanan i Göteborg med SVKG den 26:e aug, 2:e sept & 15:e sept. Så lite grejer blir det att åka på nu igen. ;-)

najs! vad krävs för dessa träffar? medlemskap? pengar? volvo?

Lillen
2007-08-19, 18:53
najs! vad krävs för dessa träffar? medlemskap? pengar? volvo?

Pengar!
OCH medlemskap.

TPC = Volvo kräver bara medlemskap.
Men då får du åka på alla deras träffar åxå.

Lea
2007-08-23, 08:40
Pengar!
OCH medlemskap.

TPC = Volvo kräver bara medlemskap.
Men då får du åka på alla deras träffar åxå.

Behöver inte ha någon Volvo eller vara medlem. Kostar 500 :- för icke medlemmar att köra.
Finns mer info här:
http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=179076&postdays=0&postorder=asc&start=0

Hälsningar Martin

Manny
2007-08-23, 11:01
Behöver inte ha någon Volvo eller vara medlem. Kostar 500 :- för icke medlemmar att köra.
Finns mer info här:
http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=179076&postdays=0&postorder=asc&start=0

Hälsningar Martin

lysande!

nån från gtiklubben som ska dit?

edit: fast 43 mil är kanske lite långt... får fundera på dettta...

Lillen
2007-08-23, 11:09
Nån från gtiklubben som ska dit?
edit: fast 43 mil är kanske lite långt... får fundera på dettta...

Jag skall nog åka kanske.
Inte fundera Manny.

Hör av dig OM du skall åka?

Barbapappa
2007-08-23, 20:16
Jag hade tänkt att köra på Gelleråsen, jag har för mig att 'tjipp' här på forumet skulle haka på också.

Rudskogen borde väl vara närmare (eller tänker jag fel nu) och bättre väg för Manny, ligger väldigt nära Strömstad fast på norska sidan då, uppskattningsvis 4mil från gränsen, om ens det.

J.L
2007-08-23, 20:26
kanske åker och kikar på gelleråsen iaf, har ju inte så långt dit heller.

Manny
2007-08-24, 02:24
Jag hade tänkt att köra på Gelleråsen, jag har för mig att 'tjipp' här på forumet skulle haka på också.

Rudskogen borde väl vara närmare (eller tänker jag fel nu) och bättre väg för Manny, ligger väldigt nära Strömstad fast på norska sidan då, uppskattningsvis 4mil från gränsen, om ens det.

hmm rudskogen är osså 45 mil men det är ju motorväg nästan hela vägen.

Har du lite mer info om den träffen? pris? regler? eller nåt man borde veta... har knappt varit i norge ju.. :/

wolfbane1967
2007-08-25, 10:41
Var ligger parkbanan i Göteborg??

Lillen
2007-08-25, 20:04
Var ligger parkbanan i Göteborg??

Här: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=66249464_80&search_word=volvo

Klicka på flygfoto så ser du banan!!

wolfbane1967
2007-08-26, 23:04
Hur kör jag till Rudskogen när jag kommer till norska gränsen?

Barbapappa
2007-08-27, 00:37
Hur kör jag till Rudskogen när jag kommer till norska gränsen?
Man åker över 'nya' Svinesundsbron, sen kör man till man Sarpsborgs avfarten som kommer efter några mil och kör där mot Rakkestad. Man ska inte så långt som till Rakkestad utan infarten till banan ligger nånstans mellan Sarpsborg och Rakkestad. Det ligger kanske 4 mil från gränsen skulle jag tro, är ju där flera gånger per år men kommer aldrig ihåg hur långt det är från gränsen... ;-)

Håller på och forskar just nu i hur det blir med körningen där, det står på deras sida att medlemmar ur de skandinaviska systerklubbarna är välkomna, men priser och sånt som tider mm har jag inte hittat. ;-( Lördagen brukar vara ett väldigt säkert kort eftersom dom i Norge inte brukar får köra på bana före klockan 12-13 eller nåt p.g.a. kyrkan. Så har det varit på alla träffar jag har varit på i.a.f.

Som det verkar nu så blir vi två(?) bilar, Lupo GTi'n och Mikas Corrado 1,8t.

Manny
2007-08-27, 00:44
Man åker över 'nya' Svinesundsbron, sen kör man till man Sarpsborgs avfarten som kommer efter några mil och kör där mot Rakkestad. Man ska inte så långt som till Rakkestad utan infarten till banan ligger nånstans mellan Sarpsborg och Rakkestad. Det ligger kanske 4 mil från gränsen skulle jag tro, är ju där flera gånger per år men kommer aldrig ihåg hur långt det är från gränsen... ;-)

Håller på och forskar just nu i hur det blir med körningen där, det står på deras sida att medlemmar ur de skandinaviska systerklubbarna är välkomna, men priser och sånt som tider mm har jag inte hittat. ;-( Lördagen brukar vara ett väldigt säkert kort eftersom dom i Norge inte brukar får köra på bana före klockan 12-13 eller nåt p.g.a. kyrkan. Så har det varit på alla träffar jag har varit på i.a.f.

Som det verkar nu så blir vi två(?) bilar, Lupo GTi'n och Mikas Corrado 1,8t.

jag kommer nog osså om jag hittar mer info och om jag har tid

wolfbane1967
2007-08-27, 09:32
Tack för hjälpen.Jag åker på lördag!

Marcus
2007-08-27, 09:36
Hjälper denna karta?

http://www.kvasir.no/kart/index.c?id=a_10000455263

Barbapappa
2007-08-27, 17:51
Hjälper denna karta?

http://www.kvasir.no/kart/index.c?id=a_10000455263
Jo då, här (http://www.rudskogen.no/asp/sider.asp?menyKategoriID=48&sideID=0) kommer en annan också som fanns på www.rudskogen.no

Barbapappa
2007-08-27, 18:05
Har fått lite mer info nu från några medlemmar i VACN som har forskat. ;-)

Programmet säger att på Lördag så är det bankörning och på Söndag är det bankörning & utställning. Men jag gissar att väldigt många av utställningsbilarna kommer att vara där även på Söndag. Jag tror att denna träffen är deras huvudträff på året...

Förarmöte klockan 09:00 & 13:00 på Lördag, körningen börjar precis efter första förarmötet på Lördag.

På Söndag så är förarmötet lagt till klockan 10:00, körningen börjar då klockan 13:00.

Det kostar 300:- att köra en dag och 400:- att köra båda dagarna, att bara ställa ut bilen kostar 100:-.

Utställningen på Söndag öppnar klockan 08:00 och bedömningen av bilarna börjar klockan 11:00 och pågår till klockan 14:00, prisutdelning klockan 15:00.
Vill man bara titta så kostar det ingenting i år på denna träffen...

Man måste vara medlem i VACN för att köra, men giltigt medlemskort från GTI-klubben gäller också...

Detta är ungefär den informationen som jag har fått. ;-)

Manny
2007-08-27, 18:38
Har fått lite mer info nu från några medlemmar i VACN som har forskat. ;-)

Programmet säger att på Lördag så är det bankörning och på Söndag är det bankörning & utställning. Men jag gissar att väldigt många av utställningsbilarna kommer att vara där även på Söndag. Jag tror att denna träffen är deras huvudträff på året...

Förarmöte klockan 09:00 & 13:00 på Lördag, körningen börjar precis efter första förarmötet på Lördag.

På Söndag så är förarmötet lagt till klockan 10:00, körningen börjar då klockan 13:00.

Det kostar 300:- att köra en dag och 400:- att köra båda dagarna, att bara ställa ut bilen kostar 100:-.

Utställningen på Söndag öppnar klockan 08:00 och bedömningen av bilarna börjar klockan 11:00 och pågår till klockan 14:00, prisutdelning klockan 15:00.
Vill man bara titta så kostar det ingenting i år på denna träffen...

Man måste vara medlem i VACN för att köra, men giltigt medlemskort från GTI-klubben gäller också...

Detta är ungefär den informationen som jag har fått. ;-)

skitbra info! tack så mycket!

tjipp
2007-08-27, 22:04
som barbap.. sa... Jag hade tänkt att köra på Gelleråsen, jag har för mig att 'tjipp' här på forumet skulle haka på också.
Instämmer att jag tänkte åka till gelleråsen får se om det blir mk1 eller skoda rykis! =)

Barbapappa
2007-08-28, 19:08
Bilder från förra årets vacn-träff på Rudskogen finns här --> http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=61199

Instämmer att jag tänkte åka till gelleråsen får se om det blir mk1 eller skoda rykis! =)
Klart du ska ta Skodan nu när det är kittat och klart med cup-kit & r-däck. ;-)

Barbapappa
2007-08-31, 23:53
I morgon bitti bär det av mot Rudskogen, två bilar och lika många människor verkar vi bli. Corrado 1,8t & Lupo Gti. Ska bli väldigt kul hoppas jag, har köpt en jeepdunk på rejstema idag och fyllt upp också så man slipper att åka och tanka i Norge hoppas jag! ;-)

Manny
2007-09-01, 11:18
Jag har hört att det inte finns nån försäkring som gäller i norge, stämmer det?

Bilen blir ju inte försäkrad nånstans men tredjeperson tex?

Lillen
2007-09-01, 11:39
Jag har hört att det inte finns nån försäkring som gäller i norge, stämmer det?

Bilen blir ju inte försäkrad nånstans men tredjeperson tex?

Det är väl samma överallt.
Banträffarrangören har försäkring för tredje man.
OM arrangören HAR försäkring vill säga?

Du själv har trafikförsäkring.
Gäller inte din egen försäkring för banan så är det ens eget problem.
Kolla med ditt försäkringsbolag.

Klart din försäkring gäller i Norge.
Alla försäkringar gäller för körning i de flesta länder.
Det är nog dock skillnad vad det är för regler på bana.

Vad kallas träffen??
Förarträning , bilträff , banåkning??
Finns instruktörer och dyligt för hjälp?
Bolagen ser ganska olika på sånt här.
Jag har testat och du bör nog kolla med ditt eget.

Barbapappa
2007-09-01, 23:07
Då var man precis hemkommen! Mika och jag for iväg vid 5-tiden i morse, halvseg är man nu. Lite dåligt med svenskar på plats, men två mk4 R32:or såg jag och en mk5 gti (Wolfbane kanske(?), såg ingen vid bilen på hela dagen), sen var det nog inte fler bilar från Sverige vad jag kan minnas. :-) Det var väl i alla fall en av mk4:orna som körde på banan, och körde rejält också, gick riktigt fint (och värre lär det bli). I nåt av passen så kom vi tillsammans och man var lite avundsjuk på haldex-köret i den knixigare delen av banan på baksidan, det knuffar på fint ur kurvorna med 4-krafs! Jag tyckte man hängde på fint med de flesta bilarna runt varvet men de där 6-800+hk-Audisarna dammade ju om fint på rakan! ;-O

Bilder kommer i morgon hoppas jag när jag har gått igenom bilderna.

P-plats.se
2007-09-01, 23:10
Fick en lite redogörelse av Mika i telefon tidigare idag...
...men Barbapappa, var du 9 sekunder snabbare än Mika på denna banan också!???!

Barbapappa
2007-09-02, 00:26
Fick en lite redogörelse av Mika i telefon tidigare idag...
...men Barbapappa, var du 9 sekunder snabbare än Mika på denna banan också!???!
Nä då, det tror jag inte? Men jag vill hädanefter gå under namnet RS4/R32dödaren haha. ;-D Nä men vi fick inte kört så mycket ihop Mika och jag eftersom vi hamnade på olika ställen i uppliningen oftast. Poppis bil bland norrmännen den där blåe, många frågor om motorn. ;-) Fanns några bilar med sådana motorer där också tyckte jag mig se, fast i äldre bilar då.

wolfbane1967
2007-09-02, 09:26
Stämmer jag var där en sväng.

Freddan
2007-09-02, 12:21
Hej!
Är det okej om man kommer med en Fiat till Kinnekulle den 23:e september ;) ??
Hur många är anmälda till Kinnekulle?
Häls
Freddan

Junfors
2007-09-02, 23:53
Träffen är för medlemmar i GTi Klubben och är du det kan du komma med annan bil, ska inte vara nåt bekymmer.

Är du inte medlem så får du nog nästan höra med Jonas i OSC om det finns plats, vet att det kommer bjudas in andra bilar också men då i begränsad mängd. Kolla med Jonas.

Barbapappa
2007-09-03, 07:01
Bilder från Rudskogen finns i denna tråden. ;-)
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=555846#555846

Lillen
2007-09-03, 15:20
Träffen är för medlemmar i GTi Klubben och är du det kan du komma med annan bil, ska inte vara nåt bekymmer.

Är du inte medlem så får du nog nästan höra med Jonas i OSC om det finns plats, vet att det kommer bjudas in andra bilar också men då i begränsad mängd. Kolla med Jonas.

Hmmm är detta nån nyhet??
Förr fick man ju knappt komma in utan VW på området??
Får man köra bana utan VW men med laglig bil om man är medlem då??

Junfors
2007-09-03, 15:50
Hmmm är detta nån nyhet??
Förr fick man ju knappt komma in utan VW på området??
Får man köra bana utan VW men med laglig bil om man är medlem då??

Ja tyvärr blir det så att det går väl på denna träffen, funkar inte på alla träffar men på en sådanhär där vi måste fylla ut i antalet för att ha råd.

Medlemmar i rätt märkesbilar går alltid först dock då vi är en märkesklubb.

Lillen
2007-09-03, 16:22
Ja tyvärr blir det så att det går väl på denna träffen, funkar inte på alla träffar men på en sådanhär där vi måste fylla ut i antalet för att ha råd.

Medlemmar i rätt märkesbilar går alltid först dock då vi är en märkesklubb.

Ok mycket bra svar!
Ja det är bättre de går ihop iaf.
Då får folk fråga från träff till träff med andra ord?!

Junfors
2007-09-03, 16:41
Jajemensan!

Barbapappa
2007-09-07, 18:11
Då var man anmäld till körning på Falkenberg nästa vecka med www.svkg.nu , hoppas på lika bra väder som när jag var där senast i april-maj. ;-)

Barbapappa
2007-09-14, 17:55
Då var vi iväg och körde igår jag och Mika, kanonväder. Men lågt stående sol på Falkenbergsbanan gjorde att det fick avbrytas tidigare än tänkt körningen...

Parkbanan i morgon med samma gäng. ;-) Sen klubbträff på Kullen och sen är det väl TPC på Gelleråsen näst på tur, puh!