handdator

Visa fullständig version : Eftersnack Bugrun 2013



Cullberg
2013-06-10, 07:54
Tack alla som man träffade på BR13 för ett trevligt arrangemang. Vädret var bra i år, även om det blåste en del.
Själv höll jag till nere på lugna delen vid vägen tillsammans med "skånegänget" =)

firefreak
2013-06-10, 08:18
Ja det var riktigt trevligt. Stort tack till alla som körde också så att det höll sig incidentfritt.

Underbar helg!

:)

badtab
2013-06-10, 10:19
Riktigt trevligt! Flyttade från Partycampen till lugna på fredag morgon efter att ha kunnat sova knappt en timme natten innan.
Var det bara jag som upplevde "nya" partycampingen som mer livad och dräggig än när det var i hästskon? Nån som ännu vet varför det blev en flytt i sista sekund...?

Lubbe
2013-06-10, 10:55
Tack för en lyckad helg! Vädret var ju faktiskt över förväntan. =]

P-plats.se
2013-06-10, 11:07
Ännu ett grymt lyckat Bug Run avklarat.
Mycket trevligt folk att tjöta med och det blev ju även lite körning i RS:n med Caddyn samt att det var kul att få den bänkad.
Tack alla inblandade!

D_Stenlund
2013-06-10, 11:49
Tobbe ja snacka med lasse på br. Han berättade att dom inte fick tillstånd att vara där, plus att folket som bor inärheten klagar. Så de är detta som gäller nu.
Tycker du har lite fel där att de var för drägligt, tycker snarare tvärt om käre kamrat:) dock var de sämst med grusvagarna som gjorde bilarna skitiga fort, men orka bry sig.

Bugrun för mig är årets höjdpunkt, kom i onsdags och hade så fruktansvärt kul med alla man träffar och umgås med. Vädret kunde man inte ens drömma om att de skulle bli så bra, sol från en klar himmel i 4 dagar.
Blev en del banåka och de var sjukt kul iår igen.
Lammgrillningen på lördagen är en av mina höjdpunkter, mkt gott:)!

Ni som jobbade och styrde upp saker från klubben som ha en stor stor eloge!

Ses snart på en banträff!

Fan va grymt kul detta är!

gorano
2013-06-10, 11:54
Såja, då var bugrunoskulden tagen. Tack alla för trevliga dagar. Man kände sig verkligen välkommen överallt.
Särkilt stort tack till Kim, Linus, Filip, o Patrik.

Premis
2013-06-10, 14:18
Kul att träffa folket :). Synd att det var 11 mil från lugna- till partycampingen. Var bra taggad i RS-banan, skoj! :)

Mattias
2013-06-10, 15:06
Det var en kanonhelg trots att vi bara var där mellan lördag-söndag. Många fina bilar och trevlig folk :-)
Det blir bug run nästa år också, och då kanske några fler dagar!

stoffe
2013-06-10, 15:07
trots att man åkte ner själv och hade tändnings problem med bilen. så var det helt värt det det roligaste jag gjort på länge TACK till alla er i klubben som orkade svara på frågor och vägvisa med allt från körning till mek tips en stor eloge,

Haugeman
2013-06-10, 15:26
Instämmer i kören. Tack alla, kunde inte ha varit en bättre helg. Blev några få varv på banan, men desto fler i RS banan på lördagen fram till att jocke fick haveri på startplattan... :p

Fick inte tid att köra på söndagen pga jury jobb från 10-15. Men en 26.15 tid han sättas med mer att fila på.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Henrik.M
2013-06-10, 16:44
Lagom dos av precis allt , varken för mycket eller för lite. :)
Mycket bra helg och trevliga människor , ingen nämnd ingen glömd.:)

Jocke.A
2013-06-10, 16:50
Jag tackar också alla! Sjukt roligt och gött väder.
Tråkigt med en bil som inte håller längre............. men men det kanske blir renovering eller ett nytt projekt vem vet.

Räckte dock till tredje snabbaste tid i RS banan.
Det får man vara nöjd med då både R-däck och slicksen var helt slut efter mycke bankörning.

Sweeper
2013-06-10, 16:54
Håller med, under mina 3år som jag varit (2010,12,13) så har detta året varit bäst gällande väder! sällskapet var trevligt som vanligt :)

Lillen
2013-06-10, 18:42
Hemma igen.
Varmaste Bug Run på många år.
Bilen höll , vädret kanon och lite party.

Fredagen går nog till historien som en klassiker ;)

Tackar alla VÄNNER och alla andra som gör denna träff till en händelse.

Jonas.N
2013-06-10, 19:39
Tacka alla underbara VW människor för en super trevlig helg + några dagar...började blanda ihop dagarna redan på torsdagen.
Med vänlig hälsning Jonas

J.L
2013-06-10, 20:11
Vilket otroligt härligt veckoslut på Mantorp & Bugrun!

Träffade många människor, både nya och gamla ansikten, alltid lika trevligt!

Tack till alla, särskilt funktionärer som jobbar och sliter för att alla ska få det kul!

sciroccor
2013-06-10, 20:36
En liten bild från Statoil skärholmen lördag morgon!2375

farre80
2013-06-10, 22:51
Måste tacka alla med !!!!!
Fick väldigt bra respons på bilen och lärde känna väldigt nya ansikten i vw kretsen..
Med tanke att detta är min första besök på bugrun och att vädret var perfekt så kunde man inte önska sig något bättre!
Ju föresten kom två i mk2 klassen på utställningen och det är jag faktiskt nöjd med och siktar på bättre placering nästa år:)
Så tack!!!!

Sciroccogtx16v
2013-06-10, 23:06
Håller med alla tidigare talare!

Otroligt bra väder, hade sällskap, sonen 10 år och vi hängde mest med Farre och hans son. Väldigt trevligt!
Fick ansikten på många namn på folk man känner från forumet, om jag verkade förvirrad ibland så är det för att jag har grymt svårt för att komma ihåg namn, det är mycket lättare med bilar och dess egenskaper...
Va uppe hos Stenlund och grabbarna på Lördagkvällen och grillade innan det blev för stökigt på partycampingen, tack för grillplats och trevligt sällskap och mycket bilsnack!
Hade ju nån slags hopp om vinst i Scirocco klassen men det fick man se sig i himlen efter...

Det enda på träffen som jag inte riktigt gillar är att det som vanligt var väldigt få vattenkylda bilar som bryr sig om att ställa ut. Jag tror det fanns drygt 10 Scirocco 3or på området och min var den enda som stod på det anvisade området....

Kalla mig Termosgubbe....

Fredrik

Haugeman
2013-06-10, 23:09
Måste tacka alla med !!!!!
Fick väldigt bra respons på bilen och lärde känna väldigt nya ansikten i vw kretsen..
Med tanke att detta är min första besök på bugrun och att vädret var perfekt så kunde man inte önska sig något bättre!
Ju föresten kom två i mk2 klassen på utställningen och det är jag faktiskt nöjd med och siktar på bättre placering nästa år:)
Så tack!!!!


fick aldrig pratat med dig men kikade en del på bilen när vi gick rund som jury. såg riktigt bra ut det jag han se, mycket snygg inredning och dom fälgarna satt som en smäck. gillar helheten du fått till

lite finputsningar så finns chansen till nästa år. en detalj som uppkom bl.a var att en liten justering av främre stötfångaren behövs, den satt längre över till förarsidan, putsa till topp plåten över kylaren med huvlåset ( lite färgsläpp o början till rost) osv.

Som sagt inga stora grejer, men ibland hänger det på detaljerna =)

farre80
2013-06-10, 23:20
fick aldrig pratat med dig men kikade en del på bilen när vi gick rund som jury. såg riktigt bra ut det jag han se, mycket snygg inredning och dom fälgarna satt som en smäck. gillar helheten du fått till

lite finputsningar så finns chansen till nästa år. en detalj som uppkom bl.a var att en liten justering av främre stötfångaren behövs, den satt längre över till förarsidan, putsa till topp plåten över kylaren med huvlåset ( lite färgsläpp o början till rost) osv.



Som sagt inga stora grejer, men ibland hänger det på detaljerna =)


Jag är faktiskt nöjd med 2 placeringen med tanke på att jag har ägt bilen i ca 9 mån
och när jag köpte bilen så var den i väldigt risig skick.
Så jag hade planer att åtgärda allt detta som du påpekar men har inte haft tid att göra det eftersom andra saker har varit prio på
bilen som t-ex att få den fungera som den ska. Nu har jag helt år framför mig att putsa till den till perfektion...

Undrar vilken mk2 vann????

Haugeman
2013-06-10, 23:26
vann gjorde en röd MK 2 med 1.9 tdi motor ...

men som sagt små saker bara. jag röstade på din rally men den röda med TDI fick fler röster=)

farre80
2013-06-10, 23:43
vann gjorde en röd MK 2 med 1.9 tdi motor ...

men som sagt små saker bara. jag röstade på din rally men den röda med TDI fick fler röster=)

Tackar för din röst!
Ska försöka bättra på mig till nästa år:)
Ska även försöka hitta bilder på tdi-n så att jag kan se hur den ser ut!!!

Lilla_Vargen
2013-06-11, 02:10
Får själv tacka enormt för denna trevliga helg med massvis roligt !

Av nästan 100 bilar vi besiktade för bankörningen var det inte mer än fem-sex stycken som inte tog sig igenom.
BRA JOBBAT ! Till alla inblandade.
Förare/ägare och bemanningen !

Måste speciellt tacka Anders som bjöd upp till fest på fredagen :D
Det var många år sedan ett så lyckligt BR !


Skickat från min HTC Desire X via Tapatalk 2

MiWi
2013-06-11, 06:45
Jävlar vilken rolig långhelg det blev, att det skulle vara strålande sol och kanonvarmt hela helgen tills jag lämnade platsen strax efter kl 14 på söndagseftermiddagen hade jag aldrig vågat hoppas.

(Speciellt inte efter att ha spenderat en blöt natt i 8 graders värme förra året)

Det syns inte minst på mig, brunbränd som en pepparkaka!

Nya upplägget med partycampingen med en mer kompakt yta gillade jag skarpt, däremot känns det som att ytterligare yta behövs då det var en del vilsna partycampare här och var på lugna campområden.

Med nya upplägget blev det betydligt enklare att gå och kolla på bilarna, samt skapande en mer intensiv miljö där man verkligen umgicks med alla och hamnade i samtal. Med den nära stämningen folket har på BR blev det en ren fullträff.

Efter dagarna på BR så har jag insett varför jag faktiskt åker VW, en väldigt stor del beror på gemenskapen ägare i mellan och Bugrun som event för detta är höjdpunkten på året.

Att träffa alla de man lärt känna tidigare år och knyta kontakten med nya forumiter (Werre, K. Nilsson med flera) är ju allt det som BR handlar om.

Jag hade så himla kul att jag kommer åka ner till Malmö på BR Raceday för att få njuta lite mer utav att äga en VW.

Tack för en mycket bra helg vänner, hoppas vi ses på BR fler gånger! :)

http://imageshack.us/a/img33/4485/73672610151526268744285.jpg


Ps:

Jani Hast, du var bra i gasen på fredagskvällen när du hade GoPro-kameran på huvudet. Hoppas du gör film utav din resa kors och tvärs på campingarna. ;)

http://img443.imageshack.us/img443/5746/99874510151526251369285.jpg

R.Grönberg
2013-06-11, 08:43
Tackar för din röst!
Ska försöka bättra på mig till nästa år:)
Ska även försöka hitta bilder på tdi-n så att jag kan se hur den ser ut!!!

Hejasn, Jag som äger golf tdin ... ingen som har lite fina bilder på den ?=)

farre80
2013-06-11, 11:39
Hejasn, Jag som äger golf tdin ... ingen som har lite fina bilder på den ?=)

Grattis till första plats!
Skulle vara nice med lite bilder....

Janne.M
2013-06-11, 12:59
Jasså det var du som hade den spisen, vad är det gjort under huven, den lät inte helt oroginal :)

Merlinen
2013-06-11, 13:00
Riktig trevlig helg!!

Ingen som hört något mer om krocken?
http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/frontalkrock-och-volt-strax-utanfor-mantorp-park-6417263-artikel.aspx
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=5559141
http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2013-06-09-0904-Trafikolycka-personskada-Mjolby/

viGGe
2013-06-11, 15:19
Passar även på att tacka alla för en trevligt Bug Run!
Måste ge beröm till dom ansvariga för besiktningen av "banbilar". Otroligt trevligt bemötande :)
Synd att jag inte kom ut på banan med Corradon iår. Fick grönt ljus om ett hjullager drogs åt, detta hann tyvärr inte åtgärdas under lördagen (sambo + dotter kom ner på besök). Samt att på söndagen kände jag mig inte riktigt pigg för bankörning ;)

Cullberg
2013-06-11, 15:24
Riktig trevlig helg!!

Ingen som hört något mer om krocken?
http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/frontalkrock-och-volt-strax-utanfor-mantorp-park-6417263-artikel.aspx
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=5559141
http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2013-06-09-0904-Trafikolycka-personskada-Mjolby/

Detta var nere på vägen vid infarten. Utanför Lugna campingen. En bil som voltade.
Båda som körde fick åka med krage till sjukhus.

farre80
2013-06-11, 15:58
Jasså det var du som hade den spisen, vad är det gjort under huven, den lät inte helt oroginal :)
Skruv kompressor från bbm samt andra modifieringar

Elva
2013-06-11, 18:42
Tackar alla för en kanon trevlig helg.

Janne.M
2013-06-11, 22:28
Din var fräsch din med Farre, men tänkte på Robins Tdi

Ronnie Mattsson
2013-06-11, 22:32
Robins kärra

243024312432

R.Grönberg
2013-06-11, 22:37
Tackar ronnie, äntligen bilder där den gör sig bra:)
Okey om jag snor dom?;)

Janne den är faktiskt hyfsat org, 3" downpipe och avgas och en hårdare tryckplatta och zinterlamell..
Kommer få högre laddtryck så fort jag kan nu i sommar samt uppställd pump så bra det går dock!=9

farre80
2013-06-11, 22:40
Din var fräsch din med Farre, men tänkte på Robins Tdi
Ju det vet jag enda skillnaden var att hans lack var bättre men ska försöka lacka om den i vinter med flera lager klarlack så får vi se hur den blir då???
Men min inredning var flera ljus år bättre än hans!!inget illa menat.
samt jag håller mig till oem stuket

Haugeman
2013-06-11, 22:46
Tackar ronnie, äntligen bilder där den gör sig bra:)
Okey om jag snor dom?;)

Janne den är faktiskt hyfsat org, 3" downpipe och avgas och en hårdare tryckplatta och zinterlamell..
Kommer få högre laddtryck så fort jag kan nu i sommar samt uppställd pump så bra det går dock!=9

Har du fått alla airbags osv att funka ? inget litet jobb att trycka i en MK3 bräda osv i en mk2. snyggt jobb. (har för mig det var denna, så inte jag blandar ihop med en annan bil)

Ranta
2013-06-11, 22:53
Tackar också alla för en kanon super helg!!! Hade 15 års jubileum i år och lika skoj varje år!! Vad vore livet utan vw :)
Det var ju så härligt väder och härligt att campa så åkte till smögen och forsätter... :)

Haugeman
2013-06-11, 22:56
Tackar också alla för en kanon super helg!!! Hade 15 års jubileum i år och lika skoj varje år!! Vad vore livet utan vw :)
Det var ju så härligt väder och härligt att campa så åkte till smögen och forsätter... :)

fan då e du ju i mina trakter.

R.Grönberg
2013-06-11, 22:58
Ju det vet jag enda skillnaden var att hans lack var bättre men ska försöka lacka om den i vinter med flera lager klarlack så får vi se hur den blir då???
Men min inredning var flera ljus år bättre än hans!!inget illa menat.
samt jag håller mig till oem stuket


Vill ju ha d till att min med håller sig till oem stukat rätt mkt, får det till att låta som ngt sönderstylat mög;)
Inredningen har vi nog delade meningar om, som dina dörrsidor så är org snyggare och ser mer påkostat ut än dina omsydda, men vi har delade meningar därav inte likadana bilar:)

Japp var lite jobb få i mk3 brädan, flyttade all el, även airbagarna , har dock inte provat dom;)
Men ratten modifierade jag in i min vr6 variant så då visste jag att det skulle funka.
Kul med smådetaljer som bara folk på bug run tänker på!:)

Ranta
2013-06-11, 23:07
fan då e du ju i mina trakter.

Då bor du fint!! Verligen jätte fint här :) Kanske man ska kika förbi och köpa dämparna :p

Lillen
2013-06-12, 00:32
Grattis Robin!
Den var fin din bil!

Haugeman
2013-06-12, 01:10
nästan =P bor uppe i strömstad.. inte långt till smögen.

Dämparna?

__alexx_
2013-06-12, 07:06
Får passa på och tacka för trevlig helg på Mantorp jag med, kan säga att bankörning var absolut inte sista gången!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/964522_10151526246384285_1244079389_o.jpg

__alexx_
2013-06-12, 07:20
Dubbel..

farre80
2013-06-12, 08:18
Vill ju ha d till att min med håller sig till oem stukat rätt mkt, får det till att låta som ngt sönderstylat mög;)
Inredningen har vi nog delade meningar om, som dina dörrsidor så är org snyggare och ser mer påkostat ut än dina omsydda, men vi har delade meningar därav inte likadana bilar:)

Japp var lite jobb få i mk3 brädan, flyttade all el, även airbagarna , har dock inte provat dom;)
Men ratten modifierade jag in i min vr6 variant så då visste jag att det skulle funka.
Kul med smådetaljer som bara folk på bug run tänker på!:)

Inget illa menat som jag skrev tidigare men du verkar ta det på fel sätt! Alla vi har olika åsikter.Din bil var ju finare än min och darför vann du.. Det medger jag med.. Som sagt vill inte trampa på någons tår här!!!!!

Om vi ska prata om dörrsidor så jag är glad att jag inte köpte dina för ett tag sen då vi hade diskution om du skulle sälja eller ej.
För det såg ut som att killen var full när han sydde dem för det fanns ingen rak söm någonstans Även dem långa som skal vara raka så var dem inte det..Du trackar ju på mina dörrsidor så måste jag lämna komentar på dina.Jag kunde ha vilken mönster på mina och kunde ha haft de som org men om du ser helheten på inredningen så de tunna recaro stolarna och baksäten så är det ingen ide att ha 4 tjocka kuddar på dörrsidorna som org för bara för att det är så med dem org stolarna.

Din bil är inte sönder stylat den är väldigt clean utvändigt och fälgarna satt väldigt bra ..Jag skrev att jag håller mig till oem och inte att du inte gör det . Men du tolkade det fel med..
Så skriver det än gång till ta inte detta på fel sätt!!!!!!!
"RALLYE"

R.Grönberg
2013-06-12, 10:26
Vi kommer nog ingenstans med detta farre80, får nog fortsätta via pm isf för inte förstöra för dom andra...
Jag gillar min inr och du gillar din och jag gillar en org rallye inr:) nu vet vi det:)

Henrik.M
2013-06-12, 11:55
Som sagt.
Ta personliga diskussioner över PM eller Mail.
Låt denna tråd handla om BR 2013.

Skrivet på forumspringaren.

Sweeper
2013-06-12, 13:37
Får passa på och tacka för trevlig helg på Mantorp jag med, kan säga att bankörning var absolut inte sista gången!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/964522_10151526246384285_1244079389_o.jpg

Höll på o skratta varje gång du svängde höger :D

Lilla_Vargen
2013-06-12, 13:48
Dämparen skrapade i och sprutade gnistor ?

Från mobila sektionen...

Sweeper
2013-06-12, 14:43
Dämparen skrapade i och sprutade gnistor ?

Från mobila sektionen...

Jepp!

farre80
2013-06-12, 16:29
Vi kommer nog ingenstans med detta farre80, får nog fortsätta via pm isf för inte förstöra för dom andra...
Jag gillar min inr och du gillar din och jag gillar en org rallye inr:) nu vet vi det:)

Det finns inte något mer att diskutera varken via pm eller liknande jag har sagt mitt och du ditt.
mvh Farre

__alexx_
2013-06-12, 20:36
Dämparen skrapade i och sprutade gnistor ?

Från mobila sektionen...


Avgaser lossnade i bakre upphängningen varje körning.. Hade tyvärr inte grejer på plats att åtgärda heller, visserligen inte gjort det nu heller. Bilen kördes ner i garaget i söndags och för stå och skämmas tills helgen då det är Gatebil! :)

Atomic
2013-06-16, 13:27
Såja, då var bugrunoskulden tagen. Tack alla för trevliga dagar. Man kände sig verkligen välkommen överallt.
Särkilt stort tack till Kim, Linus, Filip, o Patrik.

Tack själv!

Chesmal
2013-06-19, 19:40
Bästa på Bugrun var helt klart Jimmy Särås , alltså vilken jävla lirare !

stoffe
2013-07-22, 22:17
Ingen som fick bilder på min rocca.

Premis
2013-07-22, 23:27
Ingen som fick bilder på min rocca.

Hmm kanske, hur ser den ut?

Lilla_Vargen
2013-07-23, 00:32
Röd rå liten lätt sak med vita fälgar ;-)

Från mobila sektionen...

stoffe
2013-07-23, 19:56
Utan kofångare fram och bak.

stoffe
2013-12-21, 12:10
körde både på banan och strippen, under fredag och söndag.

Henrik.M
2013-12-21, 12:49
Årets trådlyft? :)

stoffe
2013-12-23, 13:35
japp något måste man vara bra på ;)