handdator

Visa fullständig version : Mk2 Gti 16v -88 goes 2.0 =D



koffski
2013-03-07, 22:09
Halloj, ny här men ar följt er i det dolda sen ett tag tillbaka!!

Nu har jag äntligen köpt min en egen 16 ventilare och ingen kan vara lyckligare!!

Planerna nu är ju att åka ifrån alla tryck och pysare hemma i byn. (kan ju hoppas iaf)

Hade tänkt mig att kasta i ett 9A block. porta plana och kasta på ett par värre kammar. ett saftigt extrakor åker det med på.
Sen vet jag inte i dagsläget om jag ska köra på orginalsprut eller kanske gå över till dubbla weber?? (alla tips är välkomna!)

till saken hör att jag idag blev erbjuden att köpa en komplett 9A med stora insuget, el, bränslehuvud, vxl-läda med värre koppling och komplett topp för 3k! Äe det ett bra pris eller ska man försöka få ner det lite till?

Återigen alla tips är välkomna då detta är mitt första sug projekt jag bygger =D

//Koffski

J.L
2013-03-07, 22:15
Hej och välkommen hit!

Ska bli kul att se vad du kan hitta på, släng upp ett par bilder på nya pärlan!

Syns vi på någon träff kanske, testa bana med?

Janne.M
2013-03-08, 11:01
3k med allt är ett riktigt bra pris

koffski
2013-03-09, 23:35
Tackar =)


http://www.vwgolf.se/album_showpage.php?pic_id=27319
jobbar på det här med bilder men så såg den ut när jag hämtade den, inte hänt så mycket förutom att färgen på lycktorna är borta.

Bilen är i ett halvtaskigt skick utvändigt med rost lite här och där. Förutom ett otäckt glappande i framvagnen är den i bra skick undertill. Kommer i första hand lägga pengar på motor och väghållning. Sen får den se ut som den gör..

Hade tidigare inga planer på träffar eller bankörning men efter lite funderingar verkar det riktigt kul!! Aldrig testa köra bana men det vore ju en upplevelse =)

Så jag hoppas vi kommer synas framöver på div träffar!

Lillen
2013-03-09, 23:36
Låter som du har en plan!
Sedan är du fast i banåkaträsket =)

koffski
2013-03-10, 00:11
Plan finns =D

Haha, det som skrämmer mig lite är att alla säger det!
Känns som man har tillräcklig med saker att lägga pengar på redan :P

GTI G60
2013-03-10, 09:19
Kör på den motorn, men använd org insug och justera in det.

Vänta med att köpa kammar, grenrör mm utan se till att alla leder, lager, dämpare, fjädrar och bromsar är i mycket bra skick först.

Sedan åker du en säsong och bara njuter och känner efter vad du saknar mest, mer hk, bättre väghållning eller bättre bromsar.

Jag kör en lätt modifierad 2.0 16v.

koffski
2013-03-10, 20:53
Kör på den motorn, men använd org insug och justera in det.

Vänta med att köpa kammar, grenrör mm utan se till att alla leder, lager, dämpare, fjädrar och bromsar är i mycket bra skick först.

Sedan åker du en säsong och bara njuter och känner efter vad du saknar mest, mer hk, bättre väghållning eller bättre bromsar.

Jag kör en lätt modifierad 2.0 16v.


Tack för tipsen! =)

Var idag och hämtade en hel hög med kärlek! En 2liters 16 ventilare med motorkod 9A. köpte även till ett grenrör han hade liggandes för en billig peng =)

Menar du att jag skulle köra med org toppen på 9A motorn eller flytta över kr-toppen. För det skiljer väl en del på dom?

Kul, vad har du för setup om man får vara lite nyfiken? =)

GTI G60
2013-03-11, 07:59
Kör med KR kammarna, resten 9A.
Insug, insprutning och tändningen från KR.
Så kör jag, har iofs bränslehuvud från en gammal SAAB 900 turbo.
Sedan får du justera in det så den får rätt mängd bränsle för dom extra hk.

Jag har även grenrör från en ABF motor och ett hemmasnickrat avgassystem.

Sedan är bilen lite rensad, plastbussningar i alla leder, hårdare dämpare/fjädrar, 280mm frambromsar.

Börjar bli helt ok busbil. :)

Finns tråd här och på rejsa....