Visa fullständig version : BUG RUN, fler från Norrbotten?
Tänkte man skulle göra comeback efter en massa år, och introducera junior som snart tar körkort i VW-träsket... Tror det var runt millennieskiftet jag var ner senast.
Förmodligast tar vi juniors GTI Mk 5:a ner. Nu när man är "lite äldre", är det jobbigt att åka stenhård bullrig Mk1:a i över 200 mil...
Vilka är på att åka karavan från norr, genom svedala ner till 30-års kalaset ?
Från umeå åker några iaf inklusive jag själv.
Brukar försöka åka så man är nere innan insläpp iaf!
Jag kör nog ner från Luleå, men ska ev. Kolla Whitesnake i stockholm den 5:e så kanske åker på måndag redan.
Jag kör nog ner från Luleå, men ska ev. Kolla Whitesnake i stockholm den 5:e så kanske åker på måndag redan.
Gasekke tänker åxå åka via Styggholmen , han skulle nog via Stertman......kanske!?
är på från tokholm Essingeleden crüzing?
är på från tokholm Essingeleden crüzing?
Från Stockholm brukar det gå flera karavaner ner.
Då behöver man inte vänta in eller passa våra tider.
Vi åker ju ibland mitt i natten för att vara framme i tid =)
Vi åker ju ibland mitt i natten för att vara framme i tid =)
helt rätt!
Henrik.M
2013-02-22, 23:54
Jag kommer att köra ner natten mot fredag , så man är på plats fredag under dagen
Tomas gör nog samma sak om jag inte fattat fel.
Är som jag sa att det är lugnare att köra ner under natten , man slipper den tunga trafiken ett par timmar.
Ska ju harva Mk1:an så jag lär vara "svansen" i karavanen. :)
Skickat från min Mini Padda
Låter stabilt Henrik.
Vet inte hur jag gör?
Men det lutar åt din taktik.
Åka natt och vara framme i tid.
Så länge man inte passerar Stockholm mellan kl 06 - 09 så åker man säkert, morgonköerna är sanslöst tråkiga.
Henrik.M
2013-02-23, 17:09
Låter stabilt Henrik.
Snarare labilt. :)
Dags mao att återuppliva "camp norrland" i år på lugna!
Janne.M får vara förtrupp , för han har redan försagt sig att han åker ner 4 dygn före oss andra. ;)
Skrivet på forumspringaren.
TheDeadDorkster
2013-02-23, 19:39
Det finns en "risk" att jag åker ner torsdag på nationaldagen och övernattar i Slöddertälje för att sen åka vidare mot Mantorp på fredagmorgon. Söndagen blir det dock sträckkörning tillbaka till Kalix.
Det ska förresten bli kul att se vad Corradon drar på långkörning nu man blivit utbildad på ecodriving ;)
Vi siktar nog också in oss på att köra ner natten mot fredag.
megasiken
2013-02-25, 07:37
Jag och 1-2 polare har tänkt åka ner från Umeå. Vilken/vilka bilar vi ska ta är dock inte spikat.
Merlinen
2013-02-25, 10:22
Jag har då inget spickat så jag hänger väll på när dom flesta rullar ner bara man är där nere innan insläpp.
Men få se vad det blir för bli ner, kanske inte får köra in den :)
Henrik.M
2013-02-25, 11:34
Jag har då inget spickat så jag hänger väll på när dom flesta rullar ner bara man är där nere innan insläpp.
Men få se vad det blir för bli ner, kanske inte får köra in den :)
Det är lugnt , du kan få åka in med mig så får du åka lite riktig bil. ;-)
Bytt bil än?
Merlinen
2013-02-25, 12:17
Det är lugnt , du kan få åka in med mig så får du åka lite riktig bil. ;-)
Bytt bil än?
Nix, kommer först in om ca 8 veckor till bilaffären.
Tillsdess så kanske jag säljer min privat om man hittar någon intresserad.
Jag åker på torsdag redan, blir nog lite "småpyssel" förberedelser inför div buskörande.
Dessutom är jag så gammal och bekväm av mig så jag bor p åhotell i linköping då jag fick nog av tält o sova i bilar via lumpen och ungdomliga äventyr.
Vad har du köpt Fredrik??
Erik
Merlinen
2013-02-25, 13:16
Jag åker på torsdag redan, blir nog lite "småpyssel" förberedelser inför div buskörande.
Dessutom är jag så gammal och bekväm av mig så jag bor p åhotell i linköping då jag fick nog av tält o sova i bilar via lumpen och ungdomliga äventyr.
Vad har du köpt Fredrik??
Erik
Inget köp än, men kanske strax (hittat ett ex).
Söker efter en S4 B8 (inte lätt att hitta med rätt utrustning), är framförallt ute efter 4WD och lite mera effekt.
Hade funderat på att vänta på MK7 R men det kan nog dröja förlänge än vad jag orkar vänta :)
Hej alla. Jag Polarn åker ner till Buggen på ons kväll. Siktar att hinna med någon karavan från stockholm. Det hade varit kul.
Är ganska ny när det gäller vw. Men vi åker ner med våran mk2 gti -85.
Hade tänkt beställa en bakrutedekal där det står Luleå -Bugrun 2013. Är det någon som vill ha en sån dekal? Alltid kul med att visa var man kommer ifrån och att man har kört långt. Behöver snabba besked om hur många jag ska göra.
Som sagt kan jag ta en dekal
Jag gör ett gäng dekaler på måndag.
Nu jäklar i min låda, så är veteranmaffian på gång från norr. Comeback efter ca 15 år... Jag Jörgen (börne, MYSen) Per Olsson från Kramfors, ska försöka introducera min son, som också hat en GTI, i detta träsk.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Är det nån fler som åker från Norrland i år?
Merlinen
2015-05-20, 15:06
Så ni allihop ska dra ner?
Henrik.M
2015-05-20, 17:09
Jag står över i år.
Kommer hem från stockholm på måndagen , så det blir för tight.
Skrivet på forumspringaren.
Jag har absolut INGEN inspiration.
Plus att "Kurvan" är stängd.
Så ni allihop ska dra ner?
Jo, jag och Jörgen packar in oss i Jens bil. Varken min eller jörgens golfar är åkbara så långt, utan att knäcka sig helt. Per Olsson från Kramfors hakar på därifrån med sin bil.
..........Varken min eller jörgens golfar är åkbara så långt......
Åldringar ;)
Nu när bilarna ÄNTLIGEN går så ska de ju brukas :p
Merlinen
2015-05-21, 10:57
Jo, jag och Jörgen packar in oss i Jens bil. Varken min eller jörgens golfar är åkbara så långt, utan att knäcka sig helt. Per Olsson från Kramfors hakar på därifrån med sin bil.
Hmm, lite små sugen är man ju :)
Men fråga är ju att Ådin får man ju inte komma in med å Golfen är ju inte helt redo för en 200 mils tripp...
Merlinen
2015-06-02, 16:28
Då vart det å hänga med med Kimmo grabbarna ner på buggrun :)
Henrik.M
2015-06-05, 20:10
Har pojkarna kommit fram?
Vad händer? :)
Haugeman
2015-06-05, 20:31
Jo då [emoji12]
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/05/2e229692ff312ca0d9581951d085654b.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/05/6e0a8ef624558665d228041a0d3df359.jpg
Henrik.M
2015-06-05, 20:36
Dom reprresenterar. :)
Hälsa dom.
Lilla_Vargen
2015-06-08, 08:48
Stabila grabbar !
Hann ta några ord iaf fast det är så himla mycket/många man vill prata om/med ;)
Känns väl som man kanske "jobbar" för mycket för att hinna med alla...
Skitkul oavsett !!!
Saknade även Er, Henrik o Jocke... Vi får väl ses uppe norr ;)