handdator

Visa fullständig version : VCDS i Jönköpings komun?



_holmgren_
2013-01-23, 02:23
Hej.

Jag har funderat ett tag nu på om det finns någon som har VCDS och möjlighet att komma till mitt garage i Gnosjö för lite felsökning m.m?

Det är såhär att min AC kompressor har gått sönder för andra gången (det var längesedan nu). Det gick jätte bra att köra utan AC rätt länge men efter ett tag så började det helt plötsligt komma varmluft hur jag än tryckte på klimat enheten.

Det är typ som om den har låst sig i max läget men "motorn" på baksidan rör sig när jag ändrar på enheten så den kan ju inte ha låst sig där? Eller kan det ha blivit något knas ändå?
En annan tanke jag har kring det är att den kanske satt sig i något nödläge eller liknande.

Hur som helst, det jag skulle vilja ha hjälp med är att försöka leta upp vad som är fel och försöka få det rätt igen.

Jag kan inte flytta bilen då den i dagsläget och ett tag framöver står på pallbockar. Därför vore det bra om någon som har VCDS kunde komma förbi på ett besök. Jag kan tänka mig att lägga en slang för bränsle samt stå för mat om det drar ut på tiden!

// Jakob