handdator

Visa fullständig version : Hjälp med förslag på foliering



Gasekke
2012-12-15, 18:01
Hmmm, hur ballt jag än tyckte att min mattvita look blev så är det sjukt svårt att hålla skrotet rent :(, och jag kör och skruvar hellre än putsar tyvärr men gillar idén med en folierad bil så till nästa säsong blir det nog ngt nytt.

Finns det några bra idéer här tro , gärna om det finns ngn som är duktigt på PS som kan "rita" ngt snyggt på en R golf.
Själv lutar jag åt det hållet som vw:s WRC R polo ser ut fast med "mina" loggor i en Wrc R golf typ . Men jag har tyvärr inte sett runtom bilder på den så jag vet inte hur tak och så ser ut. . Tips och förslag tack?
Erik mvh

Chesmal
2012-12-16, 11:13
Matt brun metalic,tror det kan göra sig bra på en golfen med svarta fälgar ! :D

Cullberg
2012-12-16, 12:19
Som Polo WRC låter grymt!

PassatGT16v
2012-12-16, 13:20
Kul med racinginspirerat!
Kolla på polon du är inne på och även annat som t.ex. Scirocco R-cup bilarna med flera.
Ta det du gillar från olika team i olika klasser.

Polo R WRC är ju en klockren utgångspunkt!

Gasekke
2012-12-16, 19:37
Absolut inte matt igen och knappast brunt heller även om det finns en del snygga bruna bilar ändå.
Ngt åt det här hållet är jag ute efter
Fina bilder här tycker jag
http://www.google.se/search?q=polo+wrc&hl=sv&client=safari&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=WQbOUJPkMo3a4QSJ8ICoCw&ved=0CDEQsAQ&biw=768&bih=928

Merlinen
2012-12-17, 12:18
Som din är just nu är ju jävligt snyggt.
Men som du säjer så är den ju inte så lätt att hålla ren en matt vit foliering (såg ju det själv live).

Fick du bort dom där smuts fläckarna som du hade fått back på bilen?

Men vad får man ge för en foliering?

Vad har din för orginal lack?

Men WRC locken ser ju helt klart intressant ut.

Gasekke
2012-12-17, 16:30
Tack så mkt Fredrik
Jodå,vi fick den ren med mkt jobb och pyssel, men trots att den nu är vaxad med ett specialvax från swisswax för matta lacker (skitbra produkt men inte billig) så är det inte nog bra för vinterbruk.. Och jag är ju en tjurig gubbjäv** som vill köra året runt.
Därför blir det nog ngt nytt för 2013 jag har en plan.....

Foliera en bil är hos proffsfirma inte billigt heller om man ser det kortsiktigt räkna med ett 5siffrigt belopp men det spar originallacken i nyskick när man vill ta bort den. Min är i grunden candywhite.
Något nytt blir det nog , andra förslag mottages tacksamt
Erik

Jag har möjligheten att lägga in foliering i reklamkontot på jobbet och vips blir det "billigt" jämfört med en tidningsannons tex där 10x20cm kostar från 6500 och uppåt som folk glömmer när de vänt blad och på en firmabil är foliering en billig marknadsföring relativt sett. Samtidigt för mig ett sätt att kunna visa upp mina samarbetspartners på ett attraktivt sätt för båda parter och de som ser min bil minns den faktiskt.

Sciroccogtx16v
2012-12-18, 11:59
Hejs

Jag har ju mattsvart foliering idag på min candyvita scirocco och funderade på Mattvit...men det kanske inte är någon bra ide....
Det finns ju en pearlscent (stavning?) vit.
Kanske kan va nått?

Fredrik

Gasekke
2012-12-18, 20:39
Mattvit är klart coolt och fränt som rackarn tycker jag.
På sommaren är det klockrent och möjligt att hålla rent (relativt).
Snö och salt och skit = hopplöst :(..

Funderar faktiskt att ställa bort bilen i garaget då det är stor risk att köra sönder den och det är nog halvdyrt med plasten.
Men det är inte riktigt min grej att ställa av så vi får se

Har lite grejor på G i ny look faktiskt men vi får väl se vad det blir.
Jag har ett par riktigt udda idéer också så skissblocket "glöder"
Men inget mer matt för mig.
Erik

krickan4
2012-12-21, 18:12
Matt brun har jag sett på en A4 med svarta fälgar grymt snyggt tycker jag:)
Hitta en golf men inte matt :)

Lillen
2012-12-22, 21:12
Vore asball med något rejsdekor.
Gärna klassisk , Grupp-A kanske?
Eller Martini-Racing =)

MiWi
2012-12-23, 08:00
Gulf-blå racedekor! :)

Särås
2012-12-23, 13:57
Gulf-blå racedekor! :)

Coolt!!!!

Henrik.M
2012-12-23, 19:01
Rost dekor! (Så det ser ut som att du rostat bilen).

Finns det sådan?

Lillen
2012-12-26, 20:54
Rost dekor! (Så det ser ut som att du rostat bilen).

Finns det sådan?

Lär nog bli airbrush då.
Men ALLT som går att fota går ju att trycka på film.

Gasekke
2013-01-06, 21:27
Gulf-blå racedekor! :)

Något sånt här alltså?
http://www.google.se/search?q=gulf+racing&hl=sv&client=safari&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=Ts_pUI2UC6nk4QS9qYGIBQ&ved=0CDwQsAQ&biw=1024&bih=672#biv=i|49;d|BefajXFX9Ohb1M:
Finns en del balla varianter där faktiskt :)

Lillen
2013-01-06, 21:43
Bara så du vet är Martinidekaler INTE bara Lancia.
Var ganska vanligt på porsche i sportvagnsracingen.
Så inom koncernen är det helt rätt med Martinidekaler.

Men jag tycker du ska spåna vidare på den där dekalningen du pratade om , den har ju "R-koppling" och allt.

Gasekke
2013-01-09, 15:34
WRC vete tusan, verkar vara så populärt att det blir svårt att hitta sin bil på stormarknadsparkeringen...
;)

Merlinen
2013-01-09, 16:55
Hehe :)

Chesmal
2013-01-09, 18:23
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXfoaGwRVpPqmStSDU4HpIykJ2uCw2U CXZ7PzQ1Vh8-QuBMdbM

;))