handdator

Visa fullständig version : R-träff våren 2013...



firefreak
2012-11-08, 15:23
Fler med "R" modell som är sugna på att träffas till våren?

Jag kan tänka mig att dra ihop något om folk är sugna.

Sett flera träffar i tyskland och UK med R bilar. Hade varit skoj att se nått liknande i sverige... :)

Lillen
2012-11-08, 21:26
Detta HAR diskuterats internt inom klubben.
Finns det intresse att genomföra en mindre eller större träff så tag kontakt med någon aktiv.
Bara en idée eftersom R-modellerna är kul att få med oftare på träffar!

badtab
2012-11-10, 17:45
Jag har funderat en hel del på detta, verkar som att det skulle gå att få ihop 10-15 bilar i mälardalen.. Det största problemet är väl att mer eller mindre ingen vill åka land och rike runt..

Så intresse finns det, ja. Det jag tror måste roddas mest kring är en bra träffplats.. Jag tänker en Get-together på bugrun kanske?

Lillen
2012-11-10, 19:23
Mycket bra idé.
Det ÄR under Bug Run som det var påtänkt tidigare.

firefreak
2012-11-12, 10:00
Då är det väl lika bra att göra slag i saken... :)

Är datum bestämt för Bug 2013?

J.L
2012-11-12, 10:02
Då är det väl lika bra att göra slag i saken... :)

Är datum bestämt för Bug 2013?

Www.bugrun.com

firefreak
2012-11-12, 10:15
7-9 Juni helt enkelt.

Inte varit på Bug Run tidigare. Hur fungerar det där? Är det utställningsplatser osv? Kan vi samla R-bilar på ett ställe etc?

Gasekke
2012-11-12, 15:31
En R träff skulle väl vara trevlig men precis som det skrivs så är nog det bäst att göra i samband med en större träff typ Bug Run.
Personligen så skulle jag aldrig åka en längre sträcka för att ett fåtal kanske > 20st R bilar som bara ska visa upp sig.
Nej kör det på bug run och mixa ihop det med lite aktiv körning så R ägarna får nyttja sin bil fullt ut under ordnade former.
Jag lär nog åka dit hur som helst 2013 då 2012 blev ett antiklimax av rang :(..

Erik

firefreak
2012-11-12, 16:17
Men om vi bokar den 7:e Juni redan nu i anslutning till Bug Run?

J.L
2012-11-12, 16:58
Klubben anordnar RS-bana på BR,
(Lördag & Söndag) där skulle vi kunna anordna en tävling, snabbaste R'en i RS t.ex.

BR håller i bankörning, så inte något vi bestämmer över, där har vi inte fått mycket tid förr, (3 * 30min ca) och jag spekulerar bara, men jag kan tänka mig att det kommer vara extra uppvisningar o.s.v. när det firas 30 år.

Utställningen är under Söndagen, och det är tänkt att alla bilar skall stå enligt modell, tyvärr har det varit lite rörigt, jag som gått jury senaste åren hade gjärna sett att det sköttes bättre.
Är ni tidigt ute med tvätt/parkering så finns det goda möjligheter att stå tillsammans.
Kanske även går att ordna en pokal där för finaste R'en.

Bert
2012-11-13, 15:47
Ja ställ upp era R-bilar vid RS-banan .Så kör vi en tävling där
Med vänlig hälsning, Bert

badtab
2012-11-13, 18:33
Det låter som idé-spånande i min smak..

Kanske att Mr.Grape kan fixa en .:R-klass just för att få ihop skocken en smula?

Lillen
2012-11-13, 19:06
Ja ställ upp era R-bilar vid RS-banan .Så kör vi en tävling där
Med vänlig hälsning, Bert

Så ja Bert!
Äntligen nån som håller med =)
Så enkelt kan det vara ju.

Bert
2012-11-13, 21:12
Ja jag vill ha mer bilar o publik nere vid RS-banan . Dom senaste åren har det ju bara kört samma bilar . R-bilarna kan ställa ut nere vid RS-banan det är ju en grusplan bara så ni vet det . Jag kan ordna avspärrning också om ni vill ( om jag får hålla i RS-banan igen)

Särås
2012-11-13, 22:43
Vi på Stertman Motorsport kan även tänka oss att ha en Golf R dag med bra erbjudande på Golf R saker hos oss under våren, samt så klart eventuellt en GTi klubben dag hos oss om klubben är sugen på det där vi kör lite extra priser på produkter och tjänster!

Sedan gällande Golf R i RS konbanan så är vi helt klart intresserade av att vara med om det kommer mer/fler än 5 Golf R och kör konbanan så kan vi dela ut pris till snabbaste Golf R i RS banan?!?

firefreak
2012-11-14, 00:11
Vi på Stertman Motorsport kan även tänka oss att ha en Golf R dag med bra erbjudande på Golf R saker hos oss under våren, samt så klart eventuellt en GTi klubben dag hos oss om klubben är sugen på det där vi kör lite extra priser på produkter och tjänster!

Sedan gällande Golf R i RS konbanan så är vi helt klart intresserade av att vara med om det kommer mer/fler än 5 Golf R och kör konbanan så kan vi dela ut pris till snabbaste Golf R i RS banan?!?

En Golf R dag hade varit sjukt häftigt...

Hjälp en ovetandes rackare. Vad är RS-banan?

...och nog kan vi bli fler än 5 R-bilar?

Jag kan ta med mig fotoriggen för rigg-bilder (fartbilder) om det kunde lockat lite folk med... :)

Jag kan ta på mig att ordna en sådan träff om folk är sugna....

Särås
2012-11-14, 01:06
Ola,
RS banan är en konbana som troligen går i farter runt 50-70km/h under kanske 30-60 sekunder mellan koner, tänk Dig älgtestet typ.
Många brukar ju inte vilja vara med och tävla så därför jag satte 5 stycken till BugRun på konbanan (RS-banan)...

Vi kan lova en GTi klubben dag eller en R dag till och med i verkstaden, kanske styra upp det när Erik är här så Ni får se Sveriges och en av Världens snabbaste Golf R oxå!? :-)
Självklart är även R32 ägarna välkomna!

J.L
2012-11-14, 06:47
Ola,
RS banan är en konbana som troligen går i farter runt 50-70km/h under kanske 30-60 sekunder mellan koner

På våra drivers cup / konbaneträffar vi kört på lunda, hasslösa, Ljungbyhed, Bromölla m.m. stämmer det bra, kanske snarare 50-100 km/h med olika delar av tight bana/sträcka på benen.

På bugrun däremot så har vi en asfaltsplan att nyttja och inte ett stort flygfält, det är även mycket folk och bilar i anslutning, så där ligger hastigheten runt 20-40 km/h ca, men ändå väldigt teknisk.

Vill man sträcka ut ordentligt, finns banåkat dels på BR, men även drivers cup som sagts, och våra fristående bankörningar 3-4 / år, där körtiden på bana är 6,5 timme ca, mot ca 2 på bugrun.

Cullberg
2012-11-14, 08:59
Låter bra Särås, detta får vi kolla vidare på!

Gasekke
2012-11-14, 10:05
Ola,
RS banan är en konbana som troligen går i farter runt 50-70km/h under kanske 30-60 sekunder mellan koner, tänk Dig älgtestet typ.
Många brukar ju inte vilja vara med och tävla så därför jag satte 5 stycken till BugRun på konbanan (RS-banan)...

Vi kan lova en GTi klubben dag eller en R dag till och med i verkstaden, kanske styra upp det när Erik är här så Ni får se Sveriges och en av Världens snabbaste Golf R oxå!? :-)
Självklart är även R32 ägarna välkomna!

Hmm, det skulle vara lite skoj vi kanske skulle kunna ta en R/GTIdag vid verkstaden före bugrun för dit hade jag tänkt mig iaf.
Så kan det kanske ordnas ngt med R bilarna.
Hör av dig till mig Jimmy så kan vi kanske spåna ihop ngt skoj. Typ lotta ut en vända runt mantorp med min R (medåkare isåfall) om det skulle vara intressant?

Den är faktiskt rätt så skojig =)
Erik

Merlinen
2012-11-14, 10:21
Hmm, det skulle vara lite skoj vi kanske skulle kunna ta en R/GTIdag vid verkstaden före bugrun för dit hade jag tänkt mig iaf.
Så kan det kanske ordnas ngt med R bilarna.
Hör av dig till mig Jimmy så kan vi kanske spåna ihop ngt skoj. Typ lotta ut en vända runt mantorp med min R (medåkare isåfall) om det skulle vara intressant?

Den är faktiskt rätt så skojig =)
Erik

Låter kul med en träff före BugRun :)
OM allt går som planerat hade jag också tänkt rulla ner på bugrun's 30år jubileum.

Särås
2012-11-14, 11:20
Låter kul med en träff före BugRun :)
OM allt går som planerat hade jag också tänkt rulla ner på bugrun's 30år jubileum.

Men med Din tur Fredrik så vet man ju inte hur det går!? ;-)
Tänkte på Din träff innan BugRun 2012... :-p

Särås
2012-11-14, 11:22
Hmm, det skulle vara lite skoj vi kanske skulle kunna ta en R/GTIdag vid verkstaden före bugrun för dit hade jag tänkt mig iaf.
Så kan det kanske ordnas ngt med R bilarna.
Hör av dig till mig Jimmy så kan vi kanske spåna ihop ngt skoj. Typ lotta ut en vända runt mantorp med min R (medåkare isåfall) om det skulle vara intressant?

Den är faktiskt rätt så skojig =)
Erik

Vi är helt klart intresserade av att hitta på nå skoj, självklart vill vi då även ha Din Golf R med på ett eller annat sätt!
Med tanke på att den är "värst" i sitt slag mer eller mindre på planeten!

Men jag tycker vi väntar med att boka in någonting tills GTi klubben är klar med sin träff kalender nästa år?
Hade verkligen vart kul att göra nå kul vid verkstaden och vi tar hem lite extra mycket Golf R / R32 / GTi grejer för att kunna erbjuda omgående leverans och lösning till nästa års största VW träff i Sverige!?

Merlinen
2012-11-14, 11:22
Men med Din tur Fredrik så vet man ju inte hur det går!? ;-)
Tänkte på Din träff innan BugRun 2012... :-p

Haha.....

firefreak
2012-11-14, 20:25
Vi är helt klart intresserade av att hitta på nå skoj, självklart vill vi då även ha Din Golf R med på ett eller annat sätt!
Med tanke på att den är "värst" i sitt slag mer eller mindre på planeten!

Men jag tycker vi väntar med att boka in någonting tills GTi klubben är klar med sin träff kalender nästa år?
Hade verkligen vart kul att göra nå kul vid verkstaden och vi tar hem lite extra mycket Golf R / R32 / GTi grejer för att kunna erbjuda omgående leverans och lösning till nästa års största VW träff i Sverige!?

Det låter som en sjukt bra idé. Så man kunde fått lite monterat innan Bug Run dessutom... :)

Hur nära Mantorp ligger Stertmans lokaler? Kan man träffas där först den 7:e eller tidigt på dagen den 8:e och sen köra till Mantorp?

Särås
2012-11-14, 22:43
Det låter som en sjukt bra idé. Så man kunde fått lite monterat innan Bug Run dessutom... :)

Hur nära Mantorp ligger Stertmans lokaler? Kan man träffas där först den 7:e eller tidigt på dagen den 8:e och sen köra till Mantorp?

Vi ligger i Nynäshamn (utanför Stockholm), ca 3 timmar från Mantorp.

Särås
2012-11-14, 22:43
Haha.....

Förlåt, Du har en pungspark upp på mig... ok? :-)

PassatGT16v
2012-11-15, 08:19
....
Men jag tycker vi väntar med att boka in någonting tills GTi klubben är klar med sin träff kalender nästa år?
Hade verkligen vart kul att göra nå kul vid verkstaden och vi tar hem lite extra mycket Golf R / R32 / GTi grejer för att kunna erbjuda omgående leverans och lösning till nästa års största VW träff i Sverige!?

En sådan företagsträff blir jättebra!

firefreak
2012-11-15, 11:17
Efter ett givande samtal med Jimmy på Stertman så har jag följande förslag...

Träff på Stertman Motorsport torsdagen den 6:e Juni. Mk5 och Mk6, GTi och R-bilar endast.
Gemensam körning till Bugrun den 7e. Uppställning R/GTi bilar på kvällen på Mantorp för fotografering, filming och allmänt umgänge.

Vad säger ni om det? Fler än jag som är sugna på ett sånt event?

Jag hade hoppats kunna ta lite häftiga bilder i samband med det dessutom. Kommer ha med mig foto-rigg för coola fartbilder... :) Kommer ha med mig minst 3st GoPro kameror också... :)

Lite snygga bakgrundsbilder till datorn hade inte varit fel heller typ den här:
http://www1.garaget.org/gallery/images/62/61350/61350-b2ee3d2442688d28f9f7436ad3940c32_large.jpg

Gasekke
2012-11-15, 14:14
Det låter som en bra idé och jag lånar/monterar gärna Gopro kameror för lite actionfilmande.

Verkar som en skoj miniträff lösning.
Bra initiativ där!
Erik

badtab
2012-11-15, 19:33
Glöm inte oss med Mk4:or.. ;)

firefreak
2012-11-15, 23:56
Glöm inte oss med Mk4:or.. ;)

MK4 R32 i så fall. Hela vitsen med träffen är just prestanda modeller. Träffar med "vanliga" modeller finns det gott om redan. :)

badtab
2012-11-16, 18:54
MK4 R32 i så fall. Hela vitsen med träffen är just prestanda modeller. Träffar med "vanliga" modeller finns det gott om redan. :)

Det var just det jag menade, lite otydlig bara..:)

Dock kan jag tycka att ska det vara R-modells gettogether så är det just dessa som avses, nyare Gti-er är ju inte riktigt samma grej trots allt tycker jag! =)

Merlinen
2013-01-08, 17:37
Men vi skulle försöka få ihop något just innan bugrun :)


Det var just det jag menade, lite otydlig bara..:)

Dock kan jag tycka att ska det vara R-modells gettogether så är det just dessa som avses, nyare Gti-er är ju inte riktigt samma grej trots allt tycker jag! =)

Nee för en R32 blir ju ifrån åkt :P

Chesmal
2013-01-09, 17:29
Men vi skulle försöka få ihop något just innan bugrun :)



Nee för en R32 blir ju ifrån åkt :P

enda man kan stoltsera med och vinna är i the sound department ;)

firefreak
2013-01-09, 17:55
Ja ljudmässigt är det inte mycket som klår en R32... över huvud taget... :)

Merlinen
2013-01-10, 10:44
Ja ljudmässigt är det inte mycket som klår en R32... över huvud taget... :)

Kan jag helt klart hålla med om :)

canterbury
2013-03-04, 11:21
tänkte dyka upp med familjeflyttaren. R36 duger nog gott till i sällskapet :) blir bugrun i alla fall

Ama303
2013-03-04, 21:14
R exklusive, eller är man också välkommen med en gti ed35?

FiNCH
2013-03-06, 21:39
Jag har nyligen skaffat mig en Golf .:R20 -10, vill gärna träffa andra med samma intresse så räkna in mig :)

badtab
2013-04-26, 09:45
Hur ser det ut..? Blir det nåt träffas av tro..? :)

Chesmal
2013-04-26, 14:31
http://www.youtube.com/watch?v=3wHeV8bEeTQ&feature=player_embedded

Ja lite mer taggad blir man !

firefreak
2013-04-26, 14:57
Jag är väldigt sugen på att träffas hos Stertman oavsett om det blir någon större träff eller inte. Alltid skoj att träffa nytt folk och det hade varit skoj att få träffa grabbarna på Stertman live.

Så för dom som vill tycker jag vi kan ses där om någon mer än jag är sugen... :)

firefreak
2013-04-26, 15:05
http://www.youtube.com/watch?v=3wHeV8bEeTQ&feature=player_embedded

Ja lite mer taggad blir man !

Vacker video!

Hur samlar vi dom ca 300st R32 det finns i sverige då? :)

badtab
2013-04-28, 21:50
Vacker video!

Hur samlar vi dom ca 300st R32 det finns i sverige då? :)

Mun mot mun-metoden och lite lappar på bilar man ser..? =)

Chesmal
2013-05-02, 11:42
Vacker video!

Hur samlar vi dom ca 300st R32 det finns i sverige då? :)

Vi behöver någon jobbig jävel som älskar att organisera saker !


Mun mot mun-metoden och lite lappar på bilar man ser..? =)

En parfekt början badtab ! bara att köra :)

badtab
2013-05-02, 20:57
Vi behöver någon jobbig jävel som älskar att organisera saker !



En parfekt början badtab ! bara att köra :)

Jag har börjat lite smått, med en grupp på facebook. Kom på det fyndiga namnet R32-dårar i sverige! Vore skoj att få in fler där, underlättar vidare prat om att försöka lära känna varann bättre tänker jag.. =D

firefreak
2013-05-02, 23:08
Vi kan väl börja med att träffas hos Stertman den 7:e Juni och snacka ihop oss lite?

Var tvungen att vädra ut avgassystemet lite och så råkade jag ha kameran med mig... :)
http://www.youtube.com/watch?v=9cu_iQzoRXE&feature=youtu.be

:)

Chesmal
2013-05-03, 08:25
Jag har börjat lite smått, med en grupp på facebook. Kom på det fyndiga namnet R32-dårar i sverige! Vore skoj att få in fler där, underlättar vidare prat om att försöka lära känna varann bättre tänker jag.. =D

Och jag som tog bort min facebook för nått årsedan :(
Älskar gruppen men namnet är lite :confused:


Vi kan väl börja med att träffas hos Stertman den 7:e Juni och snacka ihop oss lite?

Var tvungen att vädra ut avgassystemet lite och så råkade jag ha kameran med mig... :)
http://www.youtube.com/watch?v=9cu_iQzoRXE&feature=youtu.be

:)

Den 7:e låter bra, då är vi 2 st ! ;)

Riktigt nice film Ola !
Är det stor skillnad på min och din ? Våre nice om vi kan fånga det på film nåndag när vi har tid över, är sugen på att köra nere ::)