handdator

Visa fullständig version : GTI MK1 8v 78a



Paer
2012-11-02, 01:09
Kom över en mk1 78 för 1500spänn lite rostlagning men fullt fungerande har hittat lite tattar lagningar från tidigare ägare men detta skall fixas sen blire lack...

Går i tankarna på att göra den root beer brun men kan ändras om någon annan har någon bra ide som kan passa i övrigt kommer utsidan behållas hyffsat orginal sånär som på att alla lister långst sidorna kommer plockas bort och läggas igen så den blir helt slät funderar också på att modda in audi handtag nån som vet vilken modell det är som funkar??

595

vid hämtning vindrutan är urtagen då den köptes som påbörjat projekt kom gärna med förslag på färgen... har som sagt inte bestämt mig men vill inte ha nått som sticker ut jätte mycket utan är hyffsat subtil...

Kommer posta mer bilder på hur arbetet fortskrider

J.L
2012-11-02, 07:08
Ser ut att vara ett helt okej köp!

Välkommen hit!

GTI-nissen
2012-11-02, 08:23
En GTI -78 växer inte på trän, så jag tycker att du ska glömma all ombyggnation utan istället se till att få den original! Viss moddning kan vara ok, men bara sådant som går att återställa. Vill du bygga om, köp en annan bil.

Mk1
2012-11-02, 09:10
Behåll listerna och absolut INTE audihandtag!
Och kom för all del inte på idén att byta instrumentpanel i den, som många Mk1 ägare har fått för sig.
En annan färg fungerar, men inga större yttre karosseri modifieringar. En Mk1:a ska vara hyfsat original.

Manny
2012-11-02, 09:49
Kan inte finns många GTI 78or kvar alls idag? Fint!

Skickat från mobiltelefon

Henrik.M
2012-11-02, 23:29
Sänkning , snygga fälgar , bra yttre/inre i orginalstuk eller äldre kromstuk.

Mer behövs ej , på en redan fulländad bil.

Skickat från min Äppel Padda.

Paer
2012-11-05, 01:14
listhålen på alla sidor utom den bilden var tagen ifrån var igenlagda vid köp så den kommer nog bli listfri, fick dock en funderare ang handragen och de blir orginal såg fan så mycket bättre ut än infällda vid närmare studier... invändigt blir det mesta orginal förutom nya mätare i mitt konsollen samt en stereo med 6" Skärm med inbyggd gps färgen är somsagt ännu ej bestämd men ska kolla orignal koden då den är omlackad kanske blir att gå tillbaka till orginal

Paer
2012-12-14, 00:49
Tiden räcker tyvärr inte till längre då en betydligt nyare ww bil inhandlats så den är till salu för 2000kr/ bud