handdator

Visa fullständig version : Min Golf Gti Ed35



AndreasE
2012-10-07, 17:59
Tänkte att jag startar en liten projekttråd om bilen, vet inte i dagsläget hur långt jag kommer gå, det får visa sig med tiden.

Info om bilen:
Golf GTI Edition 35 -12
White peal
Dragpaket
Klädsel microfiber
Dynaudio
Dcc
m.m

Hämtade bilen i början augusti, och är fantastiskt nöjd.

Fyller på här under kvällen med vad som är gjort hittils, och vad som är på väg!


Mvh
Andreas

Cullberg
2012-10-08, 08:58
Bilder =)

AndreasE
2012-10-08, 09:36
Bilder =)

Det kommer!
Men jag upptäckte att det är svårt att bifoga bilder när man sitter med sin iphone :)

AndreasE
2012-10-08, 09:50
Det som är gjort på bilen än så länge:

Laddtrycksmätare AWE för luftspjället. Fick tag i det till helt rätt pengar, riktigt snyggt.
Inte min bild, men ändå :)

421

Sedan så är bilen nu försedd med BSR steg 1. Som återförsäljare av deras produkter så var det detta val som fanns för mig.
Jag är mycket nöjd med resultatet, och bilen går riktigt bra:

422

Nu har jag också bestämt mig för vinterfälgar till bilen, det blir dessa i 17".
Eftersom jag har däckverkstad så är man rätt trött på fälgar, men denna blir nog snygg till den vita golfen tror jag.
Nokian Hakka 7 i 225/45-17 blev däckvalet.

423

Sedan så har jag bestämt mig för att uppgradera till Golf R:ens bromsok. Jag tycker bromsarna fram ser lite fjantiga ut till 18" hjulen. Jag tycker det är snyggt när det fyller ut lite mer. Med tanke på vad jag fick köpa oken för så var det bara att slå till.
Dessa ska då lackas röda, tips på bra färg mottages :) Gärna också om det finns några roligare skivor än original till Golf R, jag har kollat på Pean Swedens hemsida, han har alltid varit hjälpsam mot mig förut, men jag hittade inget där. Får ringa Per och fråga istället kanske.

424

Det är så långt det har kommit ännu, det som står på önskelistan är avgassystem. Vet inte om det är något fel på min bil, men jag tycker inte den låter så mycket vid växling som andra säger. Vi får se.

Tack så länge!

Chesmal
2012-10-08, 10:37
Ser ut att bli riktigt nice det här samt intressant läsning ! , keep up the good work :)

AndreasE
2012-10-08, 18:20
Tack!

Vet inte riktigt vad mer för godis jag vill stoppa på, något bra insug kanske. Nån som har nåt bra tips?

AndreasE
2013-01-27, 13:47
Dags att uppdatera lite här tror jag, har varit glest :)

Det fick bli originalskivor från Golf R, så kanske dessa byts ut i framtiden.

Och sedan fick jag tag på ett SJUKT billigt avgassystem på Ebay, dock helt utan kattar, så motorlampan är ju tyvärr tänd. Men det låter väldigt gott!
1136

Det åkte också på ett insugskit från BSR, eftersom det låg på hyllan och bara väntade. Tycker jag inte märker nån skillnad, dock så brölar den och pyser som värsta 17 års drömmen :)
Vet inte hur länge det får sitta, är nån sugen så släpper jag det för en tusing:
1137

Nu går tankarna på lite nya fälgar till sommaren, med Bridgestone S001 på.
Är sugen på dessa OZ Ultraleggera:
1138

Vad tycker ni?

AndreasE
2013-01-29, 07:24
Såhär ser iallafall bromsarna ut, jag tycker det blev snyggt. Hann inte köra jättelänge med dessa innan det blev vinter, men jag tycker nog att de tål lite mer värme än originalbromsarna.

1146

Blev snyggt tycker jag!

MVH
Andreas

MiWi
2013-01-30, 07:59
När jag tänker däckverkstad och BSR samt Täby... Är inte det den som ligger strax intill 265:an på väg in mot Täby Kyrkby? Eller finns det fler aktörer i samma område? :)

AndreasE
2013-01-30, 07:59
Stämmer bra det!

AndreasE
2013-02-14, 09:26
Nu har jag bestämt mig för fälgar iallafall.
Det blir Oz fälgarna som är på bild här ovanför. Men hjälp mig, 18" el 19"?

Inte ett lätt val, tycker jag iallafall.
Funderingar på däck fortgår också, dessa funderar jag på:

Toyo 888 R däck - Garanterat bäst grepp på torrt, dock minst komfort

Nokian Hakka Black - Fick provåka dessa på Gälleråsen i somras, verkade vara ett riktigt bra däck med bra komfort i

Bridgestone S001 - Ett bra däck, ligger nog någonstans mitt emellan dessa två.

Problemet är att jag inte kan bestämma mig för VAD jag ska satsa på, Mycket grepp, noll komfort eller hyfsat grepp och mer komfort.

Vad hade ni valt?

J.L
2013-02-14, 09:30
Jag hade nog aldrig rullat på r-däck på gatan, men visst har man pengar och ett par hörselkåpor över så varför inte ;-D

AndreasE
2013-02-14, 09:33
Jag hade nog aldrig rullat på r-däck på gatan, men visst har man pengar och ett par hörselkåpor över så varför inte ;-D

Jag håller med dig där, samtidigt så är det bra med bra grepp. Efter sommaren som var så var jAg riktigt trött på hjulspinn hela tiden.

Men åka med hörselkåpor är ingen höjdare heller :)

J.L
2013-02-14, 09:40
Körde toyo r-888 gg på banan ifjol, och visserligen var bil & framvagn väldigt hårda, men där var ett väldigt oljud, och resonans/vibrationer vid vissa hastigheter.

Med en mjukare fjädring/bussningar kanske det funkar bättre.

De tar ju inte så mycket vatten heller.

Federal R-SR är ett däck många kört med som har väldigt lågt treadwear och en bra kompromiss mellan grepp/komfort.

AndreasE
2013-02-14, 12:47
Körde toyo r-888 gg på banan ifjol, och visserligen var bil & framvagn väldigt hårda, men där var ett väldigt oljud, och resonans/vibrationer vid vissa hastigheter.

Med en mjukare fjädring/bussningar kanske det funkar bättre.

De tar ju inte så mycket vatten heller.



Du har rätt, jag kommer troligtvis att ångra mig. Det får bli R däck på original fälgarna istället.

Sciroccogtx16v
2013-02-14, 18:22
Såhär ser iallafall bromsarna ut, jag tycker det blev snyggt. Hann inte köra jättelänge med dessa innan det blev vinter, men jag tycker nog att de tål lite mer värme än originalbromsarna.

1146

Blev snyggt tycker jag!

MVH
Andreas

Snyggt som tusan, var hittade du vettiga priser på detta? Blir lite sugen på större till Sciroccon...

Fredrik

AndreasE
2013-02-14, 18:33
Snyggt som tusan, var hittade du vettiga priser på detta? Blir lite sugen på större till Sciroccon...

Fredrik

Jag hittade de på blocket för 2000:- båda oken som var i nyskick.

Bra pris!

AndreasE
2013-02-20, 22:08
Nu är iallafall fälgar och däck beställda, detta blev det:

Michelin Pilot Super Sport. Ett riktigt vasst däck som jag tror kommer bli kanon på Golfen:

1265
235/35-19

Tillsammans med Ultraleggera fälgarna, som jag är helt galet kär i:
1266

Jag hittade en bild på en vit Golf Mk5 med dessa fälgar på, svårt att hitta någon Mk6:a som var vit, men här får man en liten bild över hur det kommer se ut iaf:
1267

Jag är nöjd!

Gasekke
2013-02-20, 23:05
Snygga fälgar OZ men varför valde du 19" finns ju väldigt dåligt med rejsiga däck i 19" till rätt kurs, jag åkte 17" team dynamics på min R med STCC racedäck det dräller av däck i den dimensionen från div rejsteam om det ska vara en bus uppsättning vid nöjesåkande. Men du kanske har en 17" uppsättning med?
Jag med michelin pilot sport cup däck på mina 18" jättebra grepp torrt men 0 grepp på blött underlag iofs har du inte så mkt effekt men bara 2wd vad tänkte du åka på för typ av aktiviteter?
Mvh erik

AndreasE
2013-02-20, 23:48
Snygga fälgar OZ men varför valde du 19" finns ju väldigt dåligt med rejsiga däck i 19" till rätt kurs, jag åkte 17" team dynamics på min R med STCC racedäck det dräller av däck i den dimensionen från div rejsteam om det ska vara en bus uppsättning vid nöjesåkande. Men du kanske har en 17" uppsättning med?
Jag med michelin pilot sport cup däck på mina 18" jättebra grepp torrt men 0 grepp på blött underlag iofs har du inte så mkt effekt men bara 2wd vad tänkte du åka på för typ av aktiviteter?
Mvh erik

Tja, runt 300hk är det i den iallafall, och fwd på det, tycker det är rätt gott om effekt.

Pilot Cup är ett R däck, och inget annat. Är INTE gjort för ens fuktiga vägar :)
Pilot Super Sport är något helt annat, och passar perfekt för busig körning, de pallar även med lite banåka.

Rätt kurs på 19" är väl frågan hur man handlar, det finns gott om R däck till detta om man önskar, och en egen däckverkstad gör ju prisbilden lite trevligare också :)

Om jag kör R däck så gör jag som jag skrev förut, lägger de på några av de andra fälgarna.

samuel2
2013-02-21, 12:59
Egentligen en offtopic-fråga...

Vet du om Michelin Pilot Super Sport går att få tag i 225/40-18? Jag har letat runt men kan verkligen inte hitta denna dimension i Europa, i USA verkar den däremot saluföras.

AndreasE
2013-02-21, 13:16
Egentligen en offtopic-fråga...

Vet du om Michelin Pilot Super Sport går att få tag i 225/40-18? Jag har letat runt men kan verkligen inte hitta denna dimension i Europa, i USA verkar den däremot saluföras.

Hej!

De kan jag få tag på, dock så fick jag inget bra svar på hur lång leveranstiden var.

Michelin återkommer till mig när de har luskat reda på dom. Det fanns bara 2st för leverans idag, och det är oftast 2st för lite :)

Återkommer till dig.

Ama303
2013-02-22, 07:49
var bromsbytet till R-bromsar bolt-on? vad behövde du för komponenter?
Bromsok med okhållare (sadeln) och skivor/belägg är rätt uppenbart men behövde du något annat i övrigt?
längre bromsslangar? Andra bromssköldar?

Funderar nämligen på att göra samma med min ed35 då jag också tycker att original gti-bromsarna ser lite fjuttiga ut bakom 19" fälgarna. Tänkte dock satsa på seat cupra r ok då dessa enl uppgift skall vara identiska med r-oken men är redan rödlackerade.

AndreasE
2013-02-22, 07:55
var bromsbytet till R-bromsar bolt-on? vad behövde du för komponenter?
Bromsok med okhållare (sadeln) och skivor/belägg är rätt uppenbart men behövde du något annat i övrigt?
längre bromsslangar? Andra bromssköldar?

Funderar nämligen på att göra samma med min ed35 då jag också tycker att original gti-bromsarna ser lite fjuttiga ut bakom 19" fälgarna. Tänkte dock satsa på seat cupra r ok då dessa enl uppgift skall vara identiska med r-oken men är redan rödlackerade.

Förutom ok, okhållare, bromsbelägg och skivor så behöver man längre bromsslangar.
Bromsskölden skulle nog må bra av att bytas också, den täcker inte riktigt hela skivan som det är nu.

Ama303
2013-02-22, 09:20
fyller bromsskölden egentligen någon väsentlig funktion? har tidigare kört utan på andra bilar och har egentligen inte märkt av någon skillnad.

köpte du bromsslangar hos VW eller kan du rekommendera något ställe som säljer bättre/billigare?

Nu skall det letas större bromsar :)

AndreasE
2013-02-22, 09:22
fyller bromsskölden egentligen någon väsentlig funktion? har tidigare kört utan på andra bilar och har egentligen inte märkt av någon skillnad.

köpte du bromsslangar hos VW eller kan du rekommendera något ställe som säljer bättre/billigare?

Nu skall det letas större bromsar :)

Eftersom vi samarbetar med Mekonomen så beställde jag den vägen. Men döm av min förvåning när de var billigare på VW :)

Stålomspunna är väl bäst, men jag hade inte tid att jaga rätt på det då, så jag ska byta i vår både fram och bak.

Kul! Smart att köpa ok som är röda från början, det är bra kvalité på den lacken!

AndreasE
2013-02-22, 09:31
fyller bromsskölden egentligen någon väsentlig funktion? har tidigare kört utan på andra bilar och har egentligen inte märkt av någon skillnad.

Bromsskölden stoppar ju en del smuts/sten som letar sig in i bromsarna.

Hur mycket det gör att den inte riktigt täcker hela skivan nu ska jag vara osagt, jag tror inte det spelar så stor roll.

AndreasE
2013-02-22, 19:09
Nästa steg i projektet blir att jaga bort vikt.

Självklart är den fjädrande vikten viktigast, men också kanske svårast :)

Fälgar blir det ju redan av en lätt modell, iofs hade man kunnat sparat yttligare lite genom att välja 18", men det ville jag inte ha.

Bromsar? Var kan man hitta viktuppgifter på detta? De flesta verkar inte speca vikt.
Nån som sitter inne på info om detta?

Fjäderben känns som man kan spara en del på.

Kasta ut reservhjul och istället flytta bak batteri verkar vettigt

Kolfiberdetaljer? Finns det framtaget tex framflyglar till mk6? Motorhuvar har jag hittat, måste väga org huven först.

Nån som har mer tips på vad man kan spara vikt på?

Lillen
2013-02-22, 19:22
Hör efter med Gasekke.
Vi kan väga hans nya bromsar då de ligger lösa.
Det är ett komplett kit.

Då vi är i viktsparartagen åxå och han ju funderar på att lätta nu med.
Rutor och dörrar går att göra mycket på , huven , stolar fram och det du redan nämnt.

AndreasE
2013-02-22, 19:27
Hör efter med Gasekke.
Vi kan väga hans nya bromsar då de ligger lösa.
Det är ett komplett kit.

Då vi är i viktsparartagen åxå och han ju funderar på att lätta nu med.
Rutor och dörrar går att göra mycket på , huven , stolar fram och det du redan nämnt.

Det ska jag göra.
Jag tänker dock inte förvandla bilen hur mycket som helst. Använder bilen varje dag, och det måste fortfarande funka.

Stolar sa du, väger skalstolarna till R:en mindre, nån som vet?

Haugeman
2013-02-22, 19:33
Hör efter med Gasekke.
Vi kan väga hans nya bromsar då de ligger lösa.
Det är ett komplett kit.

Då vi är i viktsparartagen åxå och han ju funderar på att lätta nu med.
Rutor och dörrar går att göra mycket på , huven , stolar fram och det du redan nämnt.

Tror han nämnde en besparning på ca 4 kg per hjul.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

AndreasE
2013-02-22, 19:35
Tror han nämnde en besparning på ca 4 kg per hjul.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det är iofs inte alls fel!

Lillen
2013-02-22, 20:30
Snart slipper vi tro!
Jag har digitalvågen i Eriks garage =)
Så vi kan iaf väga de grejor vi har där!

AndreasE
2013-02-22, 20:36
Snart slipper vi tro!
Jag har digitalvågen i Eriks garage =)
Så vi kan iaf väga de grejor vi har där!

Det tackar jag för!

Ekan
2013-02-24, 15:41
19" är snyggast men ska du ha greppvänliga däck blir det lite värre. Har kört med P Zero på min Saab 9-3 SS och vart riktigt nöjd både med grepp och över hur grymt tysta de var!
Läckra fälgar, super legga var det några du kikade på?

AndreasE
2013-02-24, 16:13
19" är snyggast men ska du ha greppvänliga däck blir det lite värre. Har kört med P Zero på min Saab 9-3 SS och vart riktigt nöjd både med grepp och över hur grymt tysta de var!
Läckra fälgar, super legga var det några du kikade på?

Jag tror det kommer bli riktigt snyggt, så blir det R däck på andra fälgar.

Tror inte att jag får några problem med Michelin däcken, har bara läst/hört mkt gott om dom.

Superleggera finns inte längre tyvärr, hade de funnits så hade jag tagit dom.
Dock så är Ultraleggera lite lättare.

Gasekke
2013-02-24, 21:23
Hej svejs, mina nya skivor vägde 8.1kg org skivor 12,3 nya oken ca 4 kg inkl belägg men jag vet inte vad org oken väger då de såldes i nan viktnojan infann sig. Men det gör av sig bra med mer ofjädrad vikt, jag åker på 18" team dynamics 1.2 lätta och orkar med stora bromsok.
mvh Erik

AndreasE
2013-02-25, 06:37
Hej svejs, mina nya skivor vägde 8.1kg org skivor 12,3 nya oken ca 4 kg inkl belägg men jag vet inte vad org oken väger då de såldes i nan viktnojan infann sig. Men det gör av sig bra med mer ofjädrad vikt, jag åker på 18" team dynamics 1.2 lätta och orkar med stora bromsok.
mvh Erik

Tack för uppgiften Gasekke!

Jag har kvar mina original Gti bromsar, så dessa ska vägas. Dock orkar jag inte montera av R oken för att väga dom, så jag väger org oken istället.

Gasekke
2013-02-25, 09:10
Vad tänkte du köpa för bromsar?
Jag tycker faktiskt att det här kitet ser lite spännande ut, och med låg dollarkurs så blir priset ganskas så rätt.

Cayenneoken är lite bättre form på än i mitt fall 996 turbo ok, så då kaske fälgvalet inte bilr så svårt, mina fälgar var de enda som passade för min den och då använder jag ändå spacer på X mm (minns inte riktigt tjockleken..)

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_R--2.0T/News/Volkswagen_VW_MKV_Mk5_MKVI_Mk6_Golf_Jetta_GTI_R32_ R_ECS_Big_Brake_Kit_Stage5_Porsche_Monobloc_6pisto n_Caliper_352x32mm_Directional_Cross_Drilled_Slott ed_2piece_Rotors_Stainless_Steel_ExactFit_Brake_Li nes_Tubes_Hoses_ATE_Racing_Fluid_2005_2006_2007_20 08_2009_2010_2011_2012_2013/
Mvh Erik

AndreasE
2013-02-25, 10:00
Vad tänkte du köpa för bromsar?
Jag tycker faktiskt att det här kitet ser lite spännande ut, och med låg dollarkurs så blir priset ganskas så rätt.

Cayenneoken är lite bättre form på än i mitt fall 996 turbo ok, så då kaske fälgvalet inte bilr så svårt, mina fälgar var de enda som passade för min den och då använder jag ändå spacer på X mm (minns inte riktigt tjockleken..)

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_R--2.0T/News/Volkswagen_VW_MKV_Mk5_MKVI_Mk6_Golf_Jetta_GTI_R32_ R_ECS_Big_Brake_Kit_Stage5_Porsche_Monobloc_6pisto n_Caliper_352x32mm_Directional_Cross_Drilled_Slott ed_2piece_Rotors_Stainless_Steel_ExactFit_Brake_Li nes_Tubes_Hoses_ATE_Racing_Fluid_2005_2006_2007_20 08_2009_2010_2011_2012_2013/
Mvh Erik

Vet inte vilka bromsar jag ska köpa, var ju rätt nöjd med min uppgradering jag gjorde :)

Men nu försöker jag spara vikt, så vi får se vilket system som vinner!

Dessa ok måste vara samma som Toureg:s 6 kolvs ok, eller hur? Även samma på Q7 om jag förstått det rätt.
De oken kan jag få tag i för ca 2600:-/st NYA!

Men då behöver jag bromsskiva, bromsslang, bromsbelägg samt monteringssats för beläggen. Borde bli billigare än att köpa denna sats för ca 16000:-.

5200:- för oken
4000:- för skivorna (borde räcka)
1600:- för bromsbeläggen
500:- för bromsslangar
500:- för monteringssats

Borde landa på 11800:-. Men då är inte oken rödmålade från början, vilket är lite trist.

Merlinen
2013-02-25, 10:17
Ser ju ut som ett bra pris, man får ju tänka också på att från USA så är det ju välldigt stor chans att åka på tull (3,5%), moms(25%) och expeditionsavgift (100kr).

Ama303
2013-02-25, 13:24
får du för dig att uppgradera till ännu större bromsar så kan jag vara intresserad av din r-uppgradering.

AndreasE
2013-02-26, 19:02
Ser ju ut som ett bra pris, man får ju tänka också på att från USA så är det ju välldigt stor chans att åka på tull (3,5%), moms(25%) och expeditionsavgift (100kr).

Precis, så jag tror detta kan bli bra.

Ska bara leta upp bromsskivor här i Svedala, nån som vet nån som har?

AndreasE
2013-02-26, 19:02
får du för dig att uppgradera till ännu större bromsar så kan jag vara intresserad av din r-uppgradering.

Hör av mig till dig isf!

AndreasE
2013-03-03, 09:36
Någon som sitter inne på info om var jag kan hitta skivorna som ingår i kitet som Gasekke länkar till?

Har lite problem att hitta dessa, sen har jag hittat info om att Mercedes ska ha skivor som passar för dessa ok, men jag tror att de kommer vara tyngre.

Gasekke
2013-03-03, 16:08
Någon som sitter inne på info om var jag kan hitta skivorna som ingår i kitet som Gasekke länkar till?

Har lite problem att hitta dessa, sen har jag hittat info om att Mercedes ska ha skivor som passar för dessa ok, men jag tror att de kommer vara tyngre.

Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.

Amazonas
2013-03-03, 17:39
Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.

Lite mer info om Loba kitet? Letar efter ngt roligare i bromsväg till min Jetta Mk6.

AndreasE
2013-03-03, 18:05
Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.

Vet du vilka merca skivor du har? Har fått för mig att det är till någon suv modell som set ska vara.

Annars skulle jag vilja hitta skivorna som finns i stoptech kitet lösa, och dessutom vill jag hitta dom här i Sverige.

Lillen
2013-03-03, 19:26
Stoptech säljes av Pean Sweden.
Kolla in på www.peansweden.se och hör med dem.
Per Stacke är den kunnigaste på bromsar i sverige(vågar nästan säga det).

AndreasE
2013-03-03, 19:34
Stoptech säljes av Pean Sweden.
Kolla in på www.peansweden.se och hör med dem.
Per Stacke är den kunnigaste på bromsar i sverige(vågar nästan säga det).

Såklart, tänkte inte på det. Jag har handlat av honom förut, och han är väldigt duktig!

Gasekke
2013-03-03, 19:37
Ta en titt på amgML63 framskivan, den är 350x32 och ventilerad så det kan nog funka till de oken, vet inte riktigt hur inpressning och så är men kan bara värt att kika på den ;) med rätt kontakter blir det nog billigare än import

AndreasE
2013-03-03, 19:48
Ta en titt på amgML63 framskivan, den är 350x32 och ventilerad så det kan nog funka till de oken, vet inte riktigt hur inpressning och så är men kan bara värt att kika på den ;) med rätt kontakter blir det nog billigare än import

Den ska jag kolla på, jag kan ju lätt få fram måtten på Audi/VW skivan som skulle passa (förutom bultcirkel).
Så då är det bara att jämföra.

Bak blir det lite knepigare, få fundera om det räcker med bättre belägg och annan skiva där. Bättre kylning också kanske.

Har raggat ännu bättre pris på oken, så nu är de under 2000:-/st ex moms.

AndreasE
2013-03-05, 11:48
Jag har merca skivor i min nuvarande setup , men lätta är de inte då de är solida men de tål mkt värme och varken spricker eller slår sig, det är väl absolut en fördel i sig och värt att tänka på.

Jag kommer att spara mitt bromskit som reserv då jag har ett par uppsättningar belägg osv till det och montera Stoptech BBK vid tillfälle så får jag jämföra lite.

Kan tänka mig att sälja Loba kitet om jag får ett vettigt bud.

Vad har du använt för navring mellan MB skivan och Golfens nav? Jag har förstått att det inte riktigt stämmer där från början.

Gasekke
2013-03-05, 16:36
CNC style.. Då passar allt ;)

AndreasE
2013-03-05, 23:17
CNC style.. Då passar allt ;)

Härligt. Ja, det är enkelt att få det bra då.

Jag måste hitta nån som kan tillverka dessa ringar åt mig, samt bussningarna som krävs i okens fästhål.

Har du nåt tips på nån som kan göra dessa åt mig?

Ama303
2013-03-11, 17:03
vad var det för avgassystem du hittade på ebay billigt?

AndreasE
2013-03-16, 11:56
vad var det för avgassystem du hittade på ebay billigt?

Det var från Ebay, hittar det inte där nu.

Kan inte rekommendera någon att köpa det. Det är dålig passform, slår i lite ibland, och det är helt omöjligt att få det att sitta perfekt.
Dessutom så är det KRAFTIGT rostigt efter denna vinter, men man får vad man betalar för :)

Mitt kommer att åka av så småningom, kan sälja det för en spottstyver om du vill.

Ama303
2013-03-16, 13:49
hittade en tråd på något amerikanskt gti-forum där folk provat diverse billiga ebay-system.
liknande detta: http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-GTI-MK6-2-0t-TFSI-09-12-TURBO-CATBACK-MUFFLER-2-5-PIPE-3-5-EXHAUST-TIP-/261159992064?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cce593b00&vxp=mtr

skall tydligen gå att få för 199usd + frakt och flertal verkar nöjda iaf, så man är klart sugen.
ljudet vs original http://www.youtube.com/watch?v=OqRz7whmQmQ
inga jättepengar iaf och de som provat har inte haft problem med passformen. Var egentligen ute efter att byta ut utblåsen på originalsystemet mot större men priset för två ändrör hamnar ungefär som för detta system :)

skicka gärna någon bild om du har och en prisindikation på ditt system om du vill göra dig av med det billigt.

Merlinen
2013-03-18, 09:24
Det var från Ebay, hittar det inte där nu.

Kan inte rekommendera någon att köpa det. Det är dålig passform, slår i lite ibland, och det är helt omöjligt att få det att sitta perfekt.
Dessutom så är det KRAFTIGT rostigt efter denna vinter, men man får vad man betalar för :)

Mitt kommer att åka av så småningom, kan sälja det för en spottstyver om du vill.

Kan helt klart rekommendera Eurojet system, inte det billigaste men ser fortfarande ut som nytt efter nästan 1 vinter (fortfarande vinter här).

AndreasE
2013-03-18, 11:08
hittade en tråd på något amerikanskt gti-forum där folk provat diverse billiga ebay-system.
liknande detta: http://www.ebay.com/itm/VW-GOLF-GTI-MK6-2-0t-TFSI-09-12-TURBO-CATBACK-MUFFLER-2-5-PIPE-3-5-EXHAUST-TIP-/261159992064?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cce593b00&vxp=mtr

skall tydligen gå att få för 199usd + frakt och flertal verkar nöjda iaf, så man är klart sugen.
ljudet vs original http://www.youtube.com/watch?v=OqRz7whmQmQ
inga jättepengar iaf och de som provat har inte haft problem med passformen. Var egentligen ute efter att byta ut utblåsen på originalsystemet mot större men priset för två ändrör hamnar ungefär som för detta system :)

skicka gärna någon bild om du har och en prisindikation på ditt system om du vill göra dig av med det billigt.

Mitt är ett helsystem ink downpipe, men det är systemet efter downpipe som är kasst byggt. DP:n är helt ok. Dock så saknas de främre fästet för DP:n som sitter där original på framvagnsbryggan om jag minns rätt.
Återkommer om jag säljer det, det lutar iofs mer åt att det går i tippen, så dåligt är det.



Kan helt klart rekommendera Eurojet system, inte det billigaste men ser fortfarande ut som nytt efter nästan 1 vinter (fortfarande vinter här).

Jag har kikat på detta också, många som är nöjda med dessa. Just ytfinish tycker jag är viktigt, kanske bara jag som efter varje vinter tvättar undersidan av bilen med diskborste? Jag är ibland rätt skadad när det gäller sånt :)
Men rena och fina hjulhus är kul porr för vissa också :cool:

Merlinen
2013-03-18, 13:05
Jag har kikat på detta också, många som är nöjda med dessa. Just ytfinish tycker jag är viktigt, kanske bara jag som efter varje vinter tvättar undersidan av bilen med diskborste? Jag är ibland rätt skadad när det gäller sånt :)
Men rena och fina hjulhus är kul porr för vissa också :cool:

Nä då du är inte ensam om det, så fort man har bilen på en lyft så blir det lite torkning/puts :)

AndreasE
2013-03-26, 12:51
Då tyckte jag att det äntligen var dags för sommardäck!
Står inte ut en sekund till med dubbdäcken på bilen...

Så här blev det med mina nya fälgar och däck, tyvärr så är bilen ordentligt smutsig..

1540

En liiiiiten sänkning skulle inte göra ont, får se vad jag bestämmer mig för där.

Jag är mycket nöjd!

MiWi
2013-03-26, 13:28
En 30mm-sänkning på det där så är du i mål. Ser bra ut! :)

AndreasE
2013-03-26, 15:06
En 30mm-sänkning på det där så är du i mål. Ser bra ut! :)

Jag är rädd för att du har rätt..

Dock är det drygt på vintern, och att byta fjädrar till vintern kommer aldrig att hända.

Coils är ett sätt, men jag vill ha kvar mitt dcc chassi som jag älskar.
Ska kolla igenom vad einbach och h&r har att erbjuda.

AndreasE
2013-03-26, 16:00
Nu har jag tittat på KW:s DDC system som de kallar det.

Då får man en helt justerbar coilover sats som kopplas ihop med Golfens originalkontakt för DCC dämparen.
Funktionen är precis den jag vill ha, ha kvar DCC men kunna justera höjden.

Dock är inte riktigt prislappen exakt vad jag hoppats på.
1543

Men det ser snyggt ut!

Och dessutom så kan man med någon extra modul kunna göra alla justeringar på dämparen rakt i sin iPhone, rätt smidigt istället för att behöva krypa runt och skruva på över och underkant av dämapren.
1544

Men är det värt pengarna?

Ord pris på 21375:- :eek::eek::eek:

Men rätt ballt ändå!

Cullberg
2013-03-26, 18:04
Häftig lösning!

MiWi
2013-03-26, 21:14
KW-benen fungerar faktiskt enormt bra. Läst en recension angående dem som VW Performance gjorde och skillnaden mellan Normal / Comfort / Sport blev väldigt betydande. Njurbälte som gäller med sportläge aktiverat! ;)

Särås
2013-03-26, 22:52
Vad för fel på en sänkning?
Både billigare och frågan är om det inte till och med är bättre väghållning än K&W grejerna?

AndreasE
2013-03-26, 22:58
Vad för fel på en sänkning?
Både billigare och frågan är om det inte till och med är bättre väghållning än K&W grejerna?

Inget fel på en sänkning, dock så är det för mycket jobb att byta fjädrar till vintern.
Vill inte åka sänkt på vintern..

Varför tror du att original är bättre?

Särås
2013-03-27, 00:36
Inget fel på en sänkning, dock så är det för mycket jobb att byta fjädrar till vintern.
Vill inte åka sänkt på vintern..

Varför tror du att original är bättre?

Det här är en högst privat åsikt, men jag är VERKLIGEN inte en stor fantast av K&W först och främst!
Men bortser man från det så sitter det på Din Golf en extremt fin stötdämpare som är svår att göra bättre, så min åsikt är att man behåller original stötdämparen med dess funktioner och uppgraderar med fjädrar!
Jag är villig att ha ett vad att tar Du Din bil runt GotlandRing/Mantorp/Gelleråsen/Sviestad så är jag till 99% säker att Din bil är snabbare med H&R fjädrarna än med K&W chassiet!
Lägger Du sedan till krängare från H&R och Du kommer krossa K&W lösningen för mycket mindre pengar...

Sett flera Tyska tester på denna modifikation på en Golf GTi mk5 där H&R krängare och fjädrar körde ifrån bilar med kompletta coilovers och dämparpaket! Tror till och med att det var en EXTREMT stor skillnad, ska se om jag hittar tidningen och kan ta en bild!
Men är inte enda gången jag sett det senaste åren...

Nu kommer jag säkert inte sälja nå coliovers på ett bra tag och Uffe (Bilmodecenter) blir besviken på mig, men bortsett från att man kan ställa höjden ser jag inte någon direkt mening med att byta till en coilover eller annat chassi!
Lite styvare fjädrar och en krängare och en Golf mk5/mk6 är en sjukt snabb bil när det svänger...

AndreasE
2013-03-27, 10:09
Det här är en högst privat åsikt, men jag är VERKLIGEN inte en stor fantast av K&W först och främst!
Men bortser man från det så sitter det på Din Golf en extremt fin stötdämpare som är svår att göra bättre, så min åsikt är att man behåller original stötdämparen med dess funktioner och uppgraderar med fjädrar!
Jag är villig att ha ett vad att tar Du Din bil runt GotlandRing/Mantorp/Gelleråsen/Sviestad så är jag till 99% säker att Din bil är snabbare med H&R fjädrarna än med K&W chassiet!
Lägger Du sedan till krängare från H&R och Du kommer krossa K&W lösningen för mycket mindre pengar...

Sett flera Tyska tester på denna modifikation på en Golf GTi mk5 där H&R krängare och fjädrar körde ifrån bilar med kompletta coilovers och dämparpaket! Tror till och med att det var en EXTREMT stor skillnad, ska se om jag hittar tidningen och kan ta en bild!
Men är inte enda gången jag sett det senaste åren...

Nu kommer jag säkert inte sälja nå coliovers på ett bra tag och Uffe (Bilmodecenter) blir besviken på mig, men bortsett från att man kan ställa höjden ser jag inte någon direkt mening med att byta till en coilover eller annat chassi!
Lite styvare fjädrar och en krängare och en Golf mk5/mk6 är en sjukt snabb bil när det svänger...

Mkt bra synpunkter, och jag håller med om de flesta av dom.

Visst är originaldämparen bra, helt klart. Och en sänkning och ev en krängare till blir oftast väldigt bra. Dock är ju problemet att jag inte kommer orka byta inför vintern. Men man kanske inte har något annat val? Och sparar man kanske 15,000:- så kanske det försvarar några byten :)

Coilovers måste dessutom ställas in på flera punkter för att bli rätt, något som nog väldigt få lyckas med. Detta slipper man helt på originaldämparen.

Jag får nog fundera vidare!

Särås
2013-03-27, 11:15
Andreas: Du måste ju fortfarande göra hjulinställning så fort Du ändrar höjd på bilen!
Så även om Du slipper bytet av fjädrar så är det fortfarande inte helt problemfritt....

AndreasE
2013-03-27, 11:37
Absolut, fast eftersom jag gör hjulinställninger hela dagarna så är inte det så jobbigt :)

Särås
2013-03-27, 12:21
Absolut, fast eftersom jag gör hjulinställninger hela dagarna så är inte det så jobbigt :)

Andreas,
Det gör vi med, men det är fortfarande inte bara att vrida upp chassi och allt är klart...
Vet flera flera Golf GTi ägare som åker med H&R sport fjädrarna under vintern utan problem ,har Du så mycket snö i Täby? ;-)

AndreasE
2013-03-27, 12:41
Andreas,
Det gör vi med, men det är fortfarande inte bara att vrida upp chassi och allt är klart...
Vet flera flera Golf GTi ägare som åker med H&R sport fjädrarna under vintern utan problem ,har Du så mycket snö i Täby? ;-)

Man har kanske blivit lite mer gubbig med tiden... Men just strängarna som blir mitt mellan hjulspåren HATAR jag!
Har slagit i spoilern fram tillräckligt i vinter... Det där liksom skrapande ljudet när de blir för höga, USCH!

Känns nästan som att det är bättre att jag inte sänker alls, då slipper jag ju alla problem med coils eller att byta fjädrar ;)

Så får man åka runt med en bil lika hög som en gammal chevy pickis :rolleyes:

Gasekke
2013-03-27, 14:24
Äsch då, det är väl inga problem att åka med sänkning på vintern, jag har åkt hela vintern med exakt samma setup (utom R däck förstås)som jag körde i höstas på Emmaboda SS 1,23 tider med:p med racefälgarna skodda med dubbfria vinterdäck till och med kört isbana med den. Det är ju "bara" en sportig golf ;).

Har du hittat någon lösning på bromsarna? Annars kan du få köpa mitt LOBA/porschekit till ett förmånligt pris eller byta mot en uppsättning 18" R dack eller nåt öppen för förslag.
PMa om det känns intressant.
Mvh Erik

AndreasE
2013-03-27, 14:53
Äsch då, det är väl inga problem att åka med sänkning på vintern...

Nej, det är kanske så, måste komma överens med mig själv först, och det är inte alltid det enklaste :D



Har du hittat någon lösning på bromsarna? Annars kan du få köpa mitt LOBA/porschekit till ett förmånligt pris eller byta mot en uppsättning 18" R dack eller nåt öppen för förslag.
PMa om det känns intressant.
Mvh Erik

Du har pm!

Gasekke
2013-03-27, 15:10
Du med..

Ama303
2013-03-27, 17:52
AndreasE: kan vara intresserad av dina r-frambromsar om du skall ha ännu större ;)

AndreasE
2013-03-27, 18:04
AndreasE: kan vara intresserad av dina r-frambromsar om du skall ha ännu större ;)

Ok, hör av mig isf!

AndreasE
2013-04-16, 18:58
Det händer inte så mycket nu, jobbar väl en snitt 12 Tim om dan just nu..

Men jag har iallafall hittat firma som kan pulverlacka mina ok, samt att nya skivor har kommit hem. Det blev ML450 skivor på 32x350mm.

Bromsbelägg kommer i veckan, har bara kvar problemet med bussningar till oken, nån här som har svarv??

Premis
2013-04-17, 12:41
Najs :) Dividerar också med mig själv om en 30mm sänkning och hur den funkar på vintern på min ED35. Lär ju se snyggt ut iaf :).

Lillen
2013-04-17, 23:30
Härligt att vara "däckad" av arbetstiderna i dessa tider ;)
I know the känslan , kör hårt så hinner du med Golfen senare!

Gasekke
2013-04-22, 23:01
Det händer inte så mycket nu, jobbar väl en snitt 12 Tim om dan just nu..

Men jag har iallafall hittat firma som kan pulverlacka mina ok, samt att nya skivor har kommit hem. Det blev ML450 skivor på 32x350mm.

Bromsbelägg kommer i veckan, har bara kvar problemet med bussningar till oken, nån här som har svarv??

Jag tror nog att du behöver en liten "navring" på spindeln för att centrera MB skivan på golfen, det satt på mina när mercaskivorna användes. Jag har en kvar om du vill ha den som ev mall för att göra sådana.
Erik

AndreasE
2013-04-23, 12:09
Jag tror nog att du behöver en liten "navring" på spindeln för att centrera MB skivan på golfen, det satt på mina när mercaskivorna användes. Jag har en kvar om du vill ha den som ev mall för att göra sådana.
Erik

Detta har jag löst, tack ändå!

AndreasE
2013-04-23, 12:14
Det har hänt lite saker ändå, trots sjukligt högt tryck på jobbet.

Har förberett oken för lackning. Tagit ur alla kolvar, tvättat och tvättat igen!
Har också satt i nipplar i alla hål med korta ihoptryckta bromsrör på.

Idag är de iväglämnade för pulverlackning, hoppas att jag får tillbaka dom i slutet av veckan.

http://img.tapatalk.com/d/13/04/23/re2a2a7e.jpg

Belägg är på väg hem, de nya bromsskivorna har kommit, och de är upplackade runt nav så det blir prydligt.

Hoppas blir klar innan Lunda!

AndreasE
2013-04-23, 12:16
Funderar också på bakbromsarna.

Passar R bromsar bak?
Räcker det med att byta ok, okhållare och skivor?

Bakbromsarna ser riktigt fjantiga ut, och med bromsarna från R så får jag nog också en lite bättre fördelning fram/bak..

AndreasE
2013-04-23, 19:33
Har nu hittat att R&R32 passar rakt av.
Ska finkolla dimensioner, ev är det samma skivor på Passat, och sådana skivor har jag liggande.

Nån som har tips på ok?

AndreasE
2013-04-23, 21:37
Har nu hittat att R&R32 passar rakt av.
Ska finkolla dimensioner, ev är det samma skivor på Passat, och sådana skivor har jag liggande.

Nån som har tips på ok?

AndreasE
2013-04-27, 15:44
Har fått bekräftelse på att oken kommer till verkstan på måndag förmiddag, så måndag kväll ska det skruvas bromsar.

Ska även ta tillfället att svetsa ihop ett gäng av alla skarvar i mitt mindre bra avgassystem.

Uppdaterar med bilder när det är klart!

AndreasE
2013-04-27, 19:18
http://img.tapatalk.com/d/13/04/28/y2epugym.jpg

Nu var insatsbussning beställd. Får se hur mycket vibrationer det ger.
Förhoppningsvis så tar det bort all hjulstuts iallafall :)

Förhoppningsvis så kommer det på tisdag/onsdag.

Lunda, here I come!

Lillen
2013-04-27, 19:49
Hoppas de fungerar.
Hjulstuds brukar vara dämparrelaterat.

AndreasE
2013-04-27, 20:05
Hoppas de fungerar.
Hjulstuds brukar vara dämparrelaterat.

Visst är det så, jag har dock haft dessa problem på alla mina nya motorstarkare fwd bilar.

Nån här som har provat dessa?

AndreasE
2013-04-29, 23:13
Ikväll så var det dags, nu skulle de nylackade bromsoken på :)

Tyvärr verkar det inte gå att ladda upp bilder via tapatalk just nu, så de får komma senare.

Gick hyffsat problemfritt, det var lite trångt att få dit muttern till nya okbultarna.
Och dessutom så har jag lyckats med konststycket att skada en av kolv packningarna, så en kolv vänster fram sipprar vätska..

Men bromsarna kändes RIKTIGT bra, jäklar vad det nyper. Och det ser rejält snyggt ut också!

AndreasE
2013-04-29, 23:21
1967

Innan montering

1968

Efter montering!

1969

Blev snyggt tycker jag, är lite sur på mig själv om packningen, men ny kommer imorgon.

Nu återstår bak, och där har jag lite problem att ta reda på vad som behövs, ingen som vet?

AndreasE
2013-04-29, 23:24
Funderar även på Lunda på söndag.. R däck eller ej??

Såg i nån gammal tråd om tidigare, och då var det två klasser, R däck och gatdäck. Tror att jag har större chans till bättre placering om jag kör gatdäck, men det kanske är fegt :)

Ama303
2013-04-30, 07:44
jäklar vad de fyllde ut hjulet fint. bra jobbat!

sgt_nelson
2013-04-30, 08:56
Funderar även på Lunda på söndag.. R däck eller ej??

Såg i nån gammal tråd om tidigare, och då var det två klasser, R däck och gatdäck. Tror att jag har större chans till bättre placering om jag kör gatdäck, men det kanske är fegt :)

Kör gatdäck ;)

AndreasE
2013-04-30, 16:04
Kör gatdäck ;)

Lutar åt att det blir så faktiskt.
Får se hur de ser ut efter en dag bland konerna!

Gasekke
2013-05-01, 10:46
Ser fint ut :)! Bra Jobbat
Mvh Erik

PassatGT16v
2013-05-01, 11:36
Gatdäck blir bra det, åker själv på samma som förra året. Höll fint trots många vägmil plus Lunda och Sviestad.

AndreasE
2013-05-07, 20:02
Efter hyfsad hård attack på Lunda, så fick jag ett klonkande ljud i framvagnen, står man hårt vänster och sedan över till höger så klonkar det till fram.

Jag har inte lyft upp och tittat ännu, mest undrat om fler har råkat ut för detta?
Det blev värre och värre desto längre dagen gick.

För övrigt är jag väldigt nöjd med dagen på Lunda. Tyckte bilen presterade väldigt bra.
Bromsarna fungerar sjukt bra, och någon konstig balans mellan fram/bak märkte jag inget av.

Det hade gått lite fortare med R däck, det är helt klart, men det kanske blir till nästa gång.

Nu måste jag bara leta upp klonkandet!

Gasekke
2013-05-07, 22:39
Nope inte ett enda klonk i min framvagn trots div busande på bana o konbana.

Var du nöjd med bromsarna Andreas? Snygg bra ut tycker jag vad blev det för recept till slut använde du skivorna jag föreslog? ML merca typ.
Erik

AndreasE
2013-05-07, 22:53
Nope inte ett enda klonk i min framvagn trots div busande på bana o konbana.

Var du nöjd med bromsarna Andreas? Snygg bra ut tycker jag vad blev det för recept till slut använde du skivorna jag föreslog? ML merca typ.
Erik

Mkt nöjd med bromsarna, efter ett gäng varv så var de helt oförändrade, tror min lilla golf har svårt att matta dessa bjässar.

Setupen är med ML450 skivor, de är rätt tunga. Men alternativet med tvådelade skivor var inte försvarbar. De skivorna kostade ca 9000:- paret.

Näst på listan är nog IC byte, frågan är om man ska köra med S3 IC, eller smacka på nåt brutalare från början.

AndreasE
2013-06-11, 12:40
Nu har jag faktiskt tänkt att sälja bromskitet, detta helt enkelt för att jag inte får på mindre än 18" fälgar.
Jag ska hitta på lite nya saker med bilen, och då måste jag få på mindre fälgar, återkommer med vad detta blir för något :)

Passa på att göra ett riktigt bra klipp, säljer de för struntpengar.

Annons finns i annonstorget, jag begär 6000:- för kitet, hör av er på PM.

Kitet består av:

Nya bromsok från VW Toareg/Cayenne som pulverlackats röda på lackfirma
Bromsskivor från MB ML450
Bromsbelägg ATE
Distanser till skivor
Bultkit

Passar rakt av på Mk6 och Mk5. Säkert flera Skoda, Seat mfl. också.

Ama303
2013-06-11, 15:44
jäkligt prisvärt kit!

AndreasE
2013-06-11, 23:33
Eller hur? Bara att slå till :)

AndreasE
2013-09-05, 19:48
Nu har det hänt lite mer med bilen, och den har också fått sig lite reklam inför kommande event med firman

3101

Lillen
2013-09-05, 21:04
Snyggt!!

Gasekke
2013-09-05, 22:13
Ser bra ut, gillar racestuket.
OT kan du göra ngt bra paketpris på vinterdäck m fälg till min passat alltrack? 17" alu o dubb är grundkraven
PMa svar om du vill / Med vänlig hälsning, Erik Umeå

AndreasE
2013-09-05, 22:48
Ordnar det Erik!

Cullberg
2013-09-06, 08:47
Snyggt, riktigt snyggt :)

Ama303
2013-09-06, 10:42
snyggt, racestuk är verkligen rätt sätt att beskriva utseendet ;)

AndreasE
2015-01-17, 09:14
Då har jag tyvärr sålt denna fantastiska bil då leasingen gått ut och det var dags för ett nytt märke efter kanske tolv trogna år..

Bilen såldes original så nu har jag väldigt mycket saker att sälja som ni kanske är sugna på.
Alla delar är i mycket gott skick, dock så är färgen på oken (förutom Porscheoken) hemmamålade och skulle behöva en uppfräschning.

Bromsar Porsche Cayenne med MB350 skivor. Komplett med bult och distanser. Behöver bara bromsslang för att bli komplett.
Dessa är pulverlackade röda och i mycket gott skick. Ca 600mil. ATE belägg och Brembo std skivor.
Nypris var rätt högt, säljes nu snuskigt billigt.
4000:-

Frambromsar Golf R
Hemmalackade och behöver fräschas upp. Hålborrade (gjutna) skivor och riktigt bra belägg för gata/bana.
Ca 1000mil sedan nytt.
Komplett med bromsslangar, helt bolt on.
4000:-

Bakbromsar Golf R32
Hemmalackade. Mycket bra uppgradering!
Ventilerade skivor, nästan helt nya ATE belägg och Bremboskivor.
Komplett med okbygel och original VW bromsslangar.
4000:-

AWE turbotrycksmätare luftspjäll.
Bild finns i denna tråd. Snygg!
1000:-

19" Ultraleggera Röda
Med Michelin pilot supersport. Ca 7mm mönsterdjup.
Inte en enda skada i fälgarna.
225/35-19
8x19
Svarvade till ET50 för perfekt passform. Allt gjort av intera.
10,000:-

BSR insug. Behöver lackas om. Nästan nytt tvättbart filter.
500:-

Hör av er på mail till mig!
andreas@karby.nu

Ha det fint så länge!

softishman
2015-01-19, 14:18
Har en vän som vill köpa dina bromsar! Har han hört av sig? Martin...

ei9440
2015-01-19, 15:22
När det gäller denna:
AWE turbotrycksmätare luftspjäll.
Bild finns i denna tråd. Snygg!
1000:-

Är alla slangar etc med? och framför allt visar den BAR istället för PSI som på bilden?
MVH Patrik

DirektorIsaksson
2015-01-19, 23:33
Dags att uppdatera lite här tror jag, har varit glest :)

Det fick bli originalskivor från Golf R, så kanske dessa byts ut i framtiden.

Och sedan fick jag tag på ett SJUKT billigt avgassystem på Ebay, dock helt utan kattar, så motorlampan är ju tyvärr tänd. Men det låter väldigt gott!
1136

Det åkte också på ett insugskit från BSR, eftersom det låg på hyllan och bara väntade. Tycker jag inte märker nån skillnad, dock så brölar den och pyser som värsta 17 års drömmen :)
Vet inte hur länge det får sitta, är nån sugen så släpper jag det för en tusing:
1137

Nu går tankarna på lite nya fälgar till sommaren, med Bridgestone S001 på.
Är sugen på dessa OZ Ultraleggera:
1138

Vad tycker ni?

Ett grymt fälgval som sitter som en smäll karamell på både mk5 och mk6 enligt mig :) Har sånna själv på min ed30 http://www.garaget.org/?car=356554

AndreasE
2015-01-19, 23:34
Har en vän som vill köpa dina bromsar! Har han hört av sig? Martin...

Yes! Han har hört av sig!

Tack!

AndreasE
2015-01-19, 23:36
När det gäller denna:
AWE turbotrycksmätare luftspjäll.
Bild finns i denna tråd. Snygg!
1000:-

Är alla slangar etc med? och framför allt visar den BAR istället för PSI som på bilden?
MVH Patrik

Hej!

Den visar bar. Alla slangar och så är med. Det som inte följer med är det T-kors som man behöver för att kunna koppla in den.
Stertman borde kunna lösa det då de säljer denna från början.

AndreasE
2015-01-19, 23:37
Uppdatering:

Porsche oken sålda
R32 bakbromsar sålda
Hjulen sålda

Det som finns kvar är alltså laddtrycksmätaren och R bromsarna.

AndreasE
2015-01-19, 23:38
Insugskitet finns inte kvar heller, missade det.

softishman
2015-01-20, 06:19
Bra pris på bromsarna!! ;)

AndreasE
2016-01-02, 09:18
Uppdaterar lite.

Golf R oken komplett med skivor och belägg finns kvar.
Rullat ca 1000mil.
Oken behöver målas om.
Skivorna är hålborrade zimmermann skivor. Beläggen är tar-ox för gata/bana som jag var extremt nöjd med.

4000:-
Enklast att höra av sig till min mail, andreas@karby.nu