erics82
2012-06-14, 17:09
Väl mött allesammans!
Nu gör jag verklighet av en tanke som slog mig för ett par veckor sen, nämnligen att göra en projekttråd, något jag aldrig gjort tidigare, så var snälla och tålmodiga är ni rara.
Projektet i fråga avser en Vw golf mk2 manhattan som inhandlades för 1000kr inklusive diverse defekter och i enlighet med min ursprungliga tanke säljas med vinst efter att ha lagats.
Men efter att i flera år blivit tjatad på att åka upp till bugrun och köra på bana gav jag slutgiltigen upp, hängde jag med och körde på bana...
Planer på att sälja bil försvinner snabbt i bakspegeln på vägen hem från bugrun.
Framför mig en hel horisont av möjligheter och ondskefulla planer smids för att köra igen och snabbare!
skicket på bilen är som man kan förvänta sig av en gammal golf 2 lite småbucklor o rostfläckar härodär, men ser förvånansvärt bra ut i underredet i avseende på rost.
Kort om mig då, jag heter Eric Svensson och bor i hässleholm skåne, studerar just nu till maskiningenjör i lund och är 29år. Har jobbat innan som bilmekaniker på mercedes och toyota.
Då jag som sagt är student så är budgeten stram och delar jagas fram i mån av pengar men jag tänker att det mesta kan jag göra själv och är det något jag aldrig gjort kan man läsa på och prova det kan inte mer än att skita sig och man lär sig av det misstaget! Men nog om detta och tilbaks till bilen!
Målsättning: En kvick banbil, som dock ska se så orginal ut på utsidan som möjligt, för tillfället tjänar den även som brukis.
Vad som är gjort sen iköp:
bytt bakljus till hella röktonade
bytt dubbelljusgrill
bytt ut stylingtorkare bak mot något normalare
bytt ratt mot treekrad
bytt vindruta
satt dit gtiläpp
rödstripat kofångare
bytt vattenpump den var gratis, sponsrad av thor
bytt små plastfästen exempelvis huvpinnehållare, diverse clips
bättre begagnade backar
nya handbromsvajrar
inför bankörningen på bugrun
ny bromsvätska
nya ventilerade skivor
nya stift olja filter
ny kilrem
ny ventilkåpspackning
lånade ett par fälgar med bättre mönster =)
Framtidsplaner än så länge:
[ ] drivknut som börjat låta. nu trasig
[ ] rensa ur inredning
[ ] kärvande torkararmar
[ ] sätta i ett par sportstolar som jag "lånar" från min corrado
[ ] införskaffa en sänkningsats
[ ] koppla in fjärrljus
[ ] fixa snygga 15" aluminiumfälgar
[ ] hitta stänkskyddbak
[X] hitta en bakluckevinge
[ ] byta sandplåt
[ ] sätta dit mindre spolarvätskepump
mer att komma..
Nu gör jag verklighet av en tanke som slog mig för ett par veckor sen, nämnligen att göra en projekttråd, något jag aldrig gjort tidigare, så var snälla och tålmodiga är ni rara.
Projektet i fråga avser en Vw golf mk2 manhattan som inhandlades för 1000kr inklusive diverse defekter och i enlighet med min ursprungliga tanke säljas med vinst efter att ha lagats.
Men efter att i flera år blivit tjatad på att åka upp till bugrun och köra på bana gav jag slutgiltigen upp, hängde jag med och körde på bana...
Planer på att sälja bil försvinner snabbt i bakspegeln på vägen hem från bugrun.
Framför mig en hel horisont av möjligheter och ondskefulla planer smids för att köra igen och snabbare!
skicket på bilen är som man kan förvänta sig av en gammal golf 2 lite småbucklor o rostfläckar härodär, men ser förvånansvärt bra ut i underredet i avseende på rost.
Kort om mig då, jag heter Eric Svensson och bor i hässleholm skåne, studerar just nu till maskiningenjör i lund och är 29år. Har jobbat innan som bilmekaniker på mercedes och toyota.
Då jag som sagt är student så är budgeten stram och delar jagas fram i mån av pengar men jag tänker att det mesta kan jag göra själv och är det något jag aldrig gjort kan man läsa på och prova det kan inte mer än att skita sig och man lär sig av det misstaget! Men nog om detta och tilbaks till bilen!
Målsättning: En kvick banbil, som dock ska se så orginal ut på utsidan som möjligt, för tillfället tjänar den även som brukis.
Vad som är gjort sen iköp:
bytt bakljus till hella röktonade
bytt dubbelljusgrill
bytt ut stylingtorkare bak mot något normalare
bytt ratt mot treekrad
bytt vindruta
satt dit gtiläpp
rödstripat kofångare
bytt vattenpump den var gratis, sponsrad av thor
bytt små plastfästen exempelvis huvpinnehållare, diverse clips
bättre begagnade backar
nya handbromsvajrar
inför bankörningen på bugrun
ny bromsvätska
nya ventilerade skivor
nya stift olja filter
ny kilrem
ny ventilkåpspackning
lånade ett par fälgar med bättre mönster =)
Framtidsplaner än så länge:
[ ] drivknut som börjat låta. nu trasig
[ ] rensa ur inredning
[ ] kärvande torkararmar
[ ] sätta i ett par sportstolar som jag "lånar" från min corrado
[ ] införskaffa en sänkningsats
[ ] koppla in fjärrljus
[ ] fixa snygga 15" aluminiumfälgar
[ ] hitta stänkskyddbak
[X] hitta en bakluckevinge
[ ] byta sandplåt
[ ] sätta dit mindre spolarvätskepump