handdator

Visa fullständig version : Sviestad motorstadion med VW GTI Klubben!



Manny
2011-08-19, 01:51
Söndagen den 11:e september är det dags för nästa träff med körning på
bana och oundvikligt bilsnack. Opel Sport Club är som samarbetsklubb
inbjudna till denna träff. Fler klubbar kommer att bli inbjudna.

Se länk för närmare beskrivning.

http://www.gtiklubben.nu/files/Sviestad_2011.pdf

GranlundMKIV
2011-08-19, 22:24
härligt! kommer bli grymt skoj =D

Peppe
2011-08-20, 10:31
Stämmer det det inte är nån föranmälan utan bara dyka upp..?

Struve
2011-08-21, 09:48
Är väl aldrig föranmälan på rena banträffar så dyk Du upp vid insläppet, ju tidigare, ju bättre för arrangerande klubb :D

R.Grönberg
2011-08-30, 20:26
Kanske skulle ta en sväng med rallyen innan avstängning...

Särås
2011-08-30, 22:44
Vi på Stertman Motorsport AB kommer att vara där, vi räknar med att både köra och visa produkter som vi säljer på plats.

Väl mött!

Silverpilen
2011-09-03, 11:27
Hoppas på många gasglada själar som dyker upp.

Manny
2011-09-07, 18:36
Glöm inte =).

Särås
2011-09-08, 00:07
Stertman Motorsport har packat en hel Caddy full med godis som vi tänkte visa och även erbjuda till försäljning!
Samt att vi har med allt som krävs för att installera GIAC i Era bilar! :)
Glömde jag att säga att vi även har med dom vanligaste delarna som går sönder på Golf GTi mk4, mk5 och mk6.... ;)
Samt så klart riktig bromsvätska om pedalen börjar kännas trött och verktyg som behövs för att fixa dom vanligaste grejerna!

De här ska bli kul, sedan kommer så klart en av våra snabba Golf 30 Edition att vara på plats och även köra några varv om det går som det ska! :)

Cullberg
2011-09-08, 08:09
Trevligt, hoppas det blir bra uppslutning!

SixPs
2011-09-08, 23:44
Jag kommer, tyvärr ser det ju ut som vi kommer att få regn.....

/J

Glader60
2011-09-09, 01:16
jag kommer också.
det kan ju inte regna hela dagen!

badkrukan
2011-09-09, 16:56
Jag hoppas att det blir uppehåll för jag är grymt sugen på att prova på att köra bana för första gången. Jag undrar om banan är sopad, det är inte jättekul att en nästan ny bil blästrad av grus. Vad bör man mer tänka på som debutant? Var snälla mot mig på banan om ni ser mig ;)

Manny
2011-09-09, 17:21
Jag hoppas att det blir uppehåll för jag är grymt sugen på att prova på att köra bana för första gången. Jag undrar om banan är sopad, det är inte jättekul att en nästan ny bil blästrad av grus. Vad bör man mer tänka på som debutant? Var snälla mot mig på banan om ni ser mig ;)

Banorna brukar vara sopade, men efter att folk har genat i kurvor och sånt så brukar det bli en del skit och gummirester på banan ändå. Gummiresterna brukar ger svarta märken i lacken som lätt putsas bort efteråt. Är du rädd för stenskott så håll avstånd helt enkelt.

Som nybörjare gäller det att ta det LUNGT. Inte satsa fullt och tro att man är bra på att köra, det resulterar ofta i skador på bilen och stoltheten. Fråga gärna instruktörer på plats om hjälp och tips, kanske åka med någon instruktör eller tom låta denne köra din egen bil några varv. Även många andra gamla rävar kan komma med tips och idéer, det är bara att börja prata med folk =).

Tänk på att släppa förbi bilar som kommer fort bakom, det är ingen tävling, utan vi kör för att det är roligt. Det är dessutom roligare att jaga än att bli jagad.
Hålla koll i backspegeln är ett bra tips.


det var vad jag kom på just nu iaf =).

Blomman
2011-09-09, 18:39
Om man nyligen har satt in medlemsavgiften men inte hunnit få medlemskort ännu, måste man då ha med sig kvitto på insättningen eller löses det på annat sätt?

Manny
2011-09-09, 18:59
Om man nyligen har satt in medlemsavgiften men inte hunnit få medlemskort ännu, måste man då ha med sig kvitto på insättningen eller löses det på annat sätt?

Tag kontakt med ansvarig, Micke Andrén så lösar han det.

Silverpilen
2011-09-10, 21:57
Enligt Smhi kan det bli någon regnskur framåt em.
De har ju haft fel innan :)

Väl mött!!!