Visa fullständig version : Stockholms Snyggaste VW 2011 28/8
Söndagen den 28:e Augusti kl 14,00 är det dags för Stockholms snyggaste VW som traditionen bjuder!
Har körts i sju år nu och varit ett omtyckt inslag i VW livet. Så nu är det bara tvätta bilen och vaxa navisarna och komma och ställa ut. Spelar ingen roll om du kör bubbla, Passat eller Phaeton!
Alla är välkomna.
Vi kör samma träffplats som förra året, Daisys i bredäng!
Adress:
Strömsätravägen 1
Skärholmen
Länk till karta (http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=4rlqCFPr%252f3ZIRHrtrO5 YJw%253d%253d&vad=daisys&var=S%e4tra%2c+Stockholm)
Kommer självklart finnas på plats... Blir kalas. Frugan fyller dagen innan så hon kan få en födelsedagslunch dagen efter. hi hi..
Kommer tyvärr missa träffen detta år också.
Är nere i Jönköping 26-28.
Vågar inte säga helt hundra att jag kommer, men 99 iaf..;)
Golf-power
2011-08-08, 19:26
Hur många bilar brukar det vara i snitt genom åren som deltar ?
Inte ett jätteantal. En ca 25-30 st...
Lite synd att det krockar med jönköpingsträffen men sådant är livet..
Minst en corrado kommer i år igen. Lite hetare än förra året men lika risig lack ;)
jag kommer förbi med min v5:a, dock är det inte mycket att titta på efter div. parkeringsskador..
Men man kan ju alltid titta på de andras bilar.. =)
ChristofferZetterman
2011-08-12, 20:51
Hur länge borde träffen hållas? Är bortrest fram till söndag men kommer hem på em,
Brukar avta efter 3 timmar typ... Mat och snack brukar dra ut på tiden...
ChristofferZetterman
2011-08-21, 13:46
Kommer givietvis om jag hinner, har ju ändå inte långt dit från Beverly Hills aka Fruängen
volvo240tic
2011-08-23, 08:52
Ska försöka dyka upp
Kommer givietvis om jag hinner, har ju ändå inte långt dit från Beverly Hills aka Fruängen
Bor du i fruängen? Vad kör du för bil?
Jag bor själv i fruängen =)
Det verkar bli en hel del folk på träffen, skoj!
Det åker ner ett par bilar från Dalarna till och med! Vi får hoppas Phaetonklubben gör oss sällskap i år igen!
ChristofferZetterman
2011-08-24, 14:53
Bor du i fruängen? Vad kör du för bil?
Jag bor själv i fruängen =)
Svart Gloff -99.
Har nu läst programet för min helg och kommer loss tidigast 16.00 :-(
Tobbster
2011-08-24, 23:07
Låter ju trevligt. Kanske kommer dit med R32 Sedanen om jag inte är för bakis. :P
Mvh
volvo240tic
2011-08-24, 23:45
ligger vid den gamla Q8 macken va?
Jag kommer, om det inte regnar.
Jag dyker upp med polon :)
tobbetdi
2011-08-27, 20:18
Jag ska försöka ta mig dit =)
Hur länge håller detta på? Tänkte se om jag kunde klämma in grillningen hemma och träffen, och kanske ställa ut min nyinköpta CC för första gången på en VW träff :)
Erik_vr6
2011-08-28, 00:51
I dag har golfen med nya tilton kopplingen testats friskt :) Allt verkar funka som de ska så i morgon drar jag och norpan mot sthlm. :D
Blir inte gratis med tanke på soppaförbrukningen men körglädjen väger upp :D
http://stahlherz.com/wp-content/uploads/2011/08/20110827-203537.jpg
Eftersom de är puts träff så är de bara att anpassa sig.
Hur länge håller detta på? Tänkte se om jag kunde klämma in grillningen hemma och träffen, och kanske ställa ut min nyinköpta CC för första gången på en VW träff :)
Vi håller på till 16-tiden ungefär skulle jag tro, det beror på hur många som dyker upp och hur vädret är. Just nu är det strålande sol!
MrNilsson
2011-08-28, 12:49
Rullar förbi och kikar lite, får nog med mig en annorlunda Jetta oxå =)
Stort tack till alla som kom!, vi blev ungefär 30 bilar. Kul att det dök upp ett gäng riktigt potenta bilar från dalarna!
Här har vi en bild på vinnaren, otroligt mycket jobb nerlagt på den! Grattis!
http://www.gtiklubben.nu/images/traffar/sthlms_vw_2011/Sthlm_snyggaste_2011_27.jpg
Jag har lagt upp lite bilder i en separat tråd, Länk till bildtråden (http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?15149-Bilder-Stockholms-snyggaste-VW-2011)
Kul att träffa lite skönt VW folk. =)
Många fina bilar att dreggla över.
Stort tack till Milberg "Erik_VR6" för resan i monstergolfen! Effektsuget blev ju inte direkt mindre nu...
Tobbster
2011-08-28, 21:09
Riktigt kul träff med mycket trevliga människor. Hygglig tur med vädret åxå, bara små stänk, men det får man leva med.
Lätt förvånad när min bil ropades upp dock! En hel del snygga bilar på plats och vissa hade helt galen puts på prylarna. Hade inte en tanke på att mitt namn skulle komma upp där på slutet. Skoj ändå att den gillas, den gamle fd gubbilen. :)
Tack Erik_VR6 för åkturen i Golfen. Skapligt skjuta i det där monstret! Satt och skrattade hela tiden när du gasade. Damn!
Poäng GTI klubben för den ballaste pokalen ever! :) Love it!
Poäng GTI klubben för den ballaste pokalen ever! :) Love it!
Det är jag och smurfen som gjort pokalen, släng upp en bild på den, jag tror dom flesta missade den! :-)
Tobbster
2011-08-28, 22:56
Det är jag och smurfen som gjort pokalen, släng upp en bild på den, jag tror dom flesta missade den! :-)
Ingen vidare bild, men här är den iaf. Diggar den hårt! Lite synd bara att det snygga VW märket som håller navkapseln här inte syns. Vattenskuret?
http://www1.garaget.org/gallery/images/147/146687/146687-4679671f0d0c367d64296fe641311ccc_large.jpg